Husk meg
Brukernavn
Passord

Salg av sesongkort eksploderer!

En gledelig nyhet for alle med interesse av norsk fotball. For samme sesong som FFK debuterer i Tippeligaen, så selges det flere sesongkort enn noensinne totalt. Og FFK er en av årsakene!
Tekst av Trond Johansen
Lagt ut: 30. January 2004 - 22:57
Det er Stavanger Aftenblad som under overskriften "Rekordår på tribunene" i dag skriver at Brann, Viking, Fredrikstad og Rosenborg fører an i noe som ser ut til å bli rekordår når det gjelder salg av sesongkort.

Både Brann og Viking (har ny flott stadion!) kan ende opp med å selge dobbelt så mange sesongkort som i fjor, mens Rosenborg satser på å selge over 10 000 sesongkort som første norske klubb. Flere andre klubber har også satset friskt, og publikum sin respons er at flere sikrer seg sesongkort. Spesielt på Lillestrøm ser optimismen ut til å være tilbake.

Veksten av antall tilskuere i Tippeligaen har vært jevn de senere årene, men ting tyder på at man for første gang overstiger 1.2 mill solgte billetter dette året. I fjor var det i snitt 6541 på kampene i Tippeligaen. Det var det nest beste noen gang, bare slått av rekorden fra 1977 da 7333 tilskuere så kampene i snitt.

Slik er salget blant klubbene i Tippeligaen pr. idag:

Bodø/Glimt:
Har til nå solgt over 800 sesongkort, etter en meget god sesong i fjor. I fjor endte det opp med 1700 solgte sesongkort, årets budsjett er på 2000.

(PS! Alle som kjøper sesongkort på Aspmyra får Glimt-drakt på kjøpet! Noe for FFK?)

Brann:
Opplever en bra økning fra i fjor på samme tid. Har solgt 2400 sesongkort til nå, i fjor på samme tid var 1500 solgt.

- Vi håper å komme opp i 5500 sesongkort til seriestart, sier Kristian Jæger, markedssjef i Brann.

Fredrikstad:
Fotballfeberen herjer i plankebyen før returen etter 20 år borte fra eliten. Har solgt 3000 sesongkort til nå, hovedtribunen tar bare 3500. Men klubben bygger nå en ny tribune med plass til 2200 personer, og håpet er å selge 500 til 1000 sesongkort til den tribunen.

- Det er en ny verden å selge så mange sesongkort, selv om vi solgte 2000 i fjorårets sesong i 1. divisjon, sier daglig leder Robert Nilsson i FFK.

Budsjetterer med et nøkternt anslag på 5500 tilskuere i snitt på årets hjemmekamper.

Ham-Kam:
Også her er det en ny verden etter opprykket. I fjor ble det solgt 55 sesongkort til Briskeby, i år er det allerede solgt 800.

- Når vi 1500 er vi kjempefornøyd. Det er ikke kultur for å kjøpe sesongkort på Hamar, så dette er nytt for oss, sier daglig leder Truls Haakonsen i Ham-Kam.

Ham-Kam budsjetterer med nøkterne 3000 i tilskuersnitt, i 1. divisjon i fjor var snittet 2300.

- På storkampene håper vi å presse inn mellom 8000 og 9000 tilskuere, sier Haakonsen.

Lillestrøm:
Klubbens nye investorer og kjøpeiver har gitt ny entusiasme, også når det gjelder sesongkort. Har solgt i underkant av 1000 til nå, regner med å selge 1500. Det er samme tall som i fjor, men håpet er å få en liten økning.

- Det er en ny giv i klubben, med bedre økonomi og en del nye spillere, sier Lisbeth Blomberg i LSK.

Lyn:
Har solgt 1000 sesongkort til nå i år, det er en formidabel økning fra de 250 som ble solgt i fjor. Målet for i år var på 1000.

- Vi ligger godt foran skjema, og det er nok fordi det er ny entusiasme rundt klubben. Lyn har ikke hatt noen kultur for å selge sesongkort, siden det alltid har vært god plass under Lyn-kampene på Ullevaal, sier Lyn-direktør Morgan Andersen.

Molde:
- Vi har ikke tallene klar for salget til nå i år, men håper å komme opp i 3000 sesongkort. Det er samme tall som i fjor, sier Terje Sorthe i Molde.

Odd Grenland:
Har solgt 800 sesongkort til nå i år. Håpet er å komme opp i fjorårets tall på 1250, opplyser Hilde Hervik i Odd Grenland.

Rosenborg:
Håper å runde 10.000 sesongkort for første gang i år, rekorden på 8400 er fra i fjor. Har allerede solgt 7700 sesongkort, og det er før kampanjen mot nye er i gang. til Nå er stort sett alt gjenkjøp fra folk som hadde sesongskort i fjor.

- På samme tid i fjor hadde vi solgt rundt 4000 sesongkort, så dette ser veldig bra ut, sier arrangementssjef Endre Storholt i Rosenborg.

Sogndal:
Har god respons på en kampanje før jul, og håper å komme opp på 1000 sesongkort i år. Solgte 810 i fjorårets sesong.

- Men på grunn av kapasitetsproblemer kan sesongkortene bli spredt på flere tribunder, sier daglig leder Yngve Hallén i Sogndal.

Stabæk:
Har solgt 1300 sesongkort til nå, håper å nå målet på 2300 kort. Det er samme tall som i fjor.

- Men vi har bare sitteplasser til 4700 på Nadderud, og alle er ikke under tak, sier Kari Ruud i Stabæk.

Tromsø:
Solgte mellom 600 og 700 sesongkort i fjor, har solgt 550 til nå i år.

- Rushet begynner ikke før tett opp mot sesongstart, men vi har godt håp om å få en økning i år, sier Thor-Roar Olsen i TIL.

Viking:
Solgte 2000 sesongkort i fjor, ny stadion vil trolig gi et godt løft på publikumssiden. Målet er å komme opp i 4500 personer med sesongkort, og er godt på vei til å nå målet, opplyser direktør Bjarne Berntsen.

Vålerenga:
Har bare solgt til medlemmer av Klanen til nå, der har salget vært bra. 1600 har kjøpt til nå, 1594 kjøpte i fjor. Totalt hadde VIF 2700 med sesongkort i fjor, Frode Veie i VIF-sjappa håper at tallet runder 3000 i år.

- Det ble en tung sesong i fjor, men den fikk en positiv slutt. Jeg tror det bidrar til det gode salget, sier Veie.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340