Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Moss: Søndag 1/8 kl. 16:00

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 jul 10, 03:38
Endret: 03 aug 10, 02:33
Endret av: ffk1903

Etter seiern mot Sandnes Ulf er det på tide å se fremover, fremover mot et nytt ØStfold derby, denne gangen mot Moss FK hjemme på stadion.

Vi banka dem borte 5 - 2 etter at de fikk keeper Eikum utvist, men det offensive satt. Skal vi slå Moss bør vi heve oss mange hakk over det vi presterte idag, greit vi tok tre poeng, men synes vi slapp Sandnes litt mye til i kampen, slik jeg oppfatta det da.

Det her skal vanligvis bli tre poeng, men Moss hang godt med i kampen mot Sarpsborg08 helt til Edvardsen ble utvisst mot de blåe, så Moss er ikke til å kimse av tross tabellsituasjonen. Vi må også heve oss på tribunen og synge for full hals, og synge ut kråkene som er klare for kamp. I Særp hadde de en utrolig innsats bare for å nevne det!

Samtidig har det idag vært krisemøte i trenerteamet og med supporterklubben hvor det har kommet frem en del ting som trenerteamet er gjort oppmerksom på! Det kan dere lese om på Kråkevingens forum

Jeg håper vi vil starte med samme lag, kanskje med de nye i troppen også dersom de blir klare, håper på denne elveren i såfall:

Staw

Gamboa, Ophaug, Piiroja, Wallace

Alex V, Thomassen, Gilmak, Rafn jr

Borges og Askar

 

eller denne 11 hvis spillerne ikke blir klare:

Staw

Shabani, Ophaug, Piiroja, Wallace

Alex V, Ramberg, Thomassen, Rafn jr

Borges og Askar

Et lite tips fra min side: 3 - 0 til FFK ;)

Jeg er opptatt på Søndag så håper noen tar seg tid til å heie litt for meg også Cool

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 jul 10, 08:10

Trodde ikke dem nye kunne spille p.g.a. nettopp at fifa som ikke kan godkjenne dem siden dem har stengt på søndag.

Har det blitt forandringer ?

Aldrig bytt på ett lag som vinner

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 29 jul 10, 08:23
Fortsatt usikkert om Gamboa, Gilmak og Lala blir klare til søndag. Det avhenger av om forbundene i Costa Rica, Brasil og Sverige, jobber på søndag. Dessuten må Wallace stå over.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jul 10, 08:44

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Fortsatt usikkert om Gamboa, Gilmak og Lala blir klare til søndag. Det avhenger av om forbundene i Costa Rica, Brasil og Sverige, jobber på søndag. Dessuten må Wallace stå over.

Må'nte høræ på Breviken, Ziggy! Wallace hadde kun ett gult kort før kampen mot Ulf, ergo har han to. Brevik tok feil og Wallace kan spille på søndag.

Jeg tenker at vi bør forberede oss på at de nye ikke blir klare til kampen (men selvsagt må de ansvarlige jobbe tjuefem timer i døgnet for å få det til). Dog bør de vi har, være godt i stand til å slå Moss, begge lags form tatt i betraktning. Jeg håper bare ikke vi får se det samme som mot Særp - undervurdering kombinert med en motstander som legger mer prestisje i kampen enn oss.  Så stor er ikke forskjellen på lagene, at vi har råd til slikt.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 29 jul 10, 09:03

Er for naiv veit du, stoler blindt på radiomannen ;)

---------------------------

You`ll never walk alone...


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jul 10, 10:03
Endret: 29 jul 10, 10:03
Endret av: ffk1903

Det er nesten litt for opplagt for FFK-seier her. Fem strake seire, mens mossingene har tre strake tap. Mossingene har gått fra å "får vel vinne over Glomme igjen" til å frykte stortap. Har en følelse av at det blir et lite antiklimaks hele greia. Noen storseier har jeg ikke tro på egentlig. Nok en sliteseier?

Forhåndstipsete storseire slår sjeldent til, de kommer som regel i helt andre kamper.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jul 10, 10:09

Jeg tror Mossingene gir absolutt alt mens vi tar seieren litt på forskudd og at Moss dermed vinner og på den måten "redder" sesongen selv om de skulle finne på å rykke ned.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jul 10, 10:44

For å si det sånn: Dersom kampen mot Moss blir av samme ulla som mot Ulf, med omtrent like mange sjanser til begge lag, spill som varierer fra under middels til ganske bra, og 1-0 til FFK til slutt, så tar jeg det gjerne. Moss har vi allerede gitt pryl en gang i år.

Det er kun i sesonger hvor vi ligger og koser oss midt på tabellen at storseiere er viktig for å holde engasjementet oppe. Når det står om opp- og nedrykk er en sliteseier (som i går) god som gull.

Når det er sagt: JEg sier selvsagt ikke nei takk til 5-0-seier Cool

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 29 jul 10, 11:47
Endret: 29 jul 10, 12:12
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av keiko99

Aldrig bytt på ett lag som vinner



Dette er helt korrekt!

Selv om disse blir klare i femte time tror vi skal være forsiktig med å dytte alle inn med en gang. Nå har vi en god driv i laget, og jeg tror man skal implemtere de nye sakte med sikkert både pga det sportslige men også for å beholde roen i spillergruppa. Denne spillergruppa har tross alt hatt 8 seire, og 1 tap de siste 9 kampene i serien!

Ser av den øverste formasjonen her at man tar ut Ramberg, og Vidar. Var det ikke dette mange klagde over i siste kampen mot Sa08, at man tok ut lokale gutter og satt inn på folk som ikke aner hvor naboen ligger hen en gang? 

Foreslår følgende lag

Staw

Shabani - Raio - Opphaug - Wallace

Valencia - Joachim - Ramberg - Anderson

Askar - Borges

Så kan vi bytte inn disse nye, og blandt annet Odi og Dino

Er derimot med på at vi må begynne å se fremover, og fremtiden er kanskje ikke Vidar, Ramberg, Piroja, eller Opphaug? Tenker vi litt til er vel kanskje ikke Wallace, Borges, og Joachim her eller så lenge...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 jul 10, 13:12

Ser helst denne 11ern:

Staw

Gamboa  Piiroja   Ophaug   Wallace

Valencia   Ramberg  Thomassen  Rafn

Askar  Borges

 

Forhåpentligvis klarer man å få klar de nye spillerne, vi behøver en bedre høyreback. Gilmak konkurrerer slik jeg ser det i første rekke mot Hansi, men også mot Ophaug. Dog synes jeg det er greit å ikke matche alle de nye samtidig, blir lite samspill av det. Forøvrig har vi en bred tropp nå, disse er aktuelle for benken søndag med overnevnte 11er:

Masalin, Becken, Shabani, Martinsen, Lala, Gilmak, Andersson, Mulac, Odi.

Elvestad ute med kyssesyken, Tegan tilbake om et par uker. 22 spillere er litt for mange spør du meg. F.eks. Becken og Mulac ser jeg ikke for meg vil få mye spilletid, leies ut til 2 div?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jul 10, 13:20

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust
Fortsatt usikkert om Gamboa, Gilmak og Lala blir klare til søndag. Det avhenger av om forbundene i Costa Rica, Brasil og Sverige, jobber på søndag. Dessuten må Wallace stå over.

Må wallace stå over?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 jul 10, 13:22
Endret: 29 jul 10, 13:24
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av kjell-H

Må wallace stå over?

Nei.

Han fikk sitt andre gule mot Sandnes Ulf.

Forøvrig er Plankekæll flink til å holde Sinnatagg-tråden (Oversikt over gule og røde kort) oppdatert.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 10, 13:33

Opprinnelig postet av Flisa

Så kan vi bytte inn disse nye, og blandt annet Odi og Dino

5 bytter blir i overkant mye Cool


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jul 10, 13:35

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av kjell-H

Må wallace stå over?

Nei.

Han fikk sitt andre gule mot Sandnes Ulf.

Forøvrig er Plankekæll flink til å holde Sinnatagg-tråden (Oversikt over gule og røde kort) oppdatert.

Takk.Skal følge nøyere med

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 29 jul 10, 14:04

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Flisa

Så kan vi bytte inn disse nye, og blandt annet Odi og Dino

5 bytter blir i overkant mye Cool

Med denne fantastiske kvaliteten på Adeccodommerne skal du ikke se bort ifra at det ikke er noe problem å få te! 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 jul 10, 15:08

Opprinnelig postet av keiko99

Trodde ikke dem nye kunne spille p.g.a. nettopp at fifa som ikke kan godkjenne dem siden dem har stengt på søndag.

Har det blitt forandringer ?

Aldrig bytt på ett lag som vinner

FFK jobber visst med å få de klare. Men tror nok ikke de blir det.

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 29 jul 10, 16:30
Noen som har hørt no tall over billettsalget da ?

---------------------------

Det er i motbakke det går oppover


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jul 10, 16:59

Opprinnelig postet av Johan
Noen som har hørt no tall over billettsalget da ?

Solgt 5300 kl 13.30 idag.

Forventer mellom 7-8000

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 29 jul 10, 17:28
Skjønner fortsatt ikke det med at Rafn hele tden kommer i folks 11-er. Askar på høyre og Andersson på venstre med Borges og Valencia på topp.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 29 jul 10, 17:32

Opprinnelig postet av Bærra
Skjønner fortsatt ikke det med at Rafn hele tden kommer i folks 11-er. Askar på høyre og Andersson på venstre med Borges og Valencia på topp.

Det handler om å velge en unggutt som presterer helt greit istedenfor en som i utgangspunktet kun er litt bedre for dermed å gi unggutten tillit over tid og høste fruktene av dette senere.

Av elleve mann på banen har vi råd til å dyrke fram unggutter ved å gi én sjansen fra start selv om prestasjonene selvfølgelig varierer.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 jul 10, 18:00
Handler sikkert om det at Rafn er en bedre to veis spiller også..

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 29 jul 10, 18:09

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Johan
Noen som har hørt no tall over billettsalget da ?

Solgt 5300 kl 13.30 idag.

Forventer mellom 7-8000

Er det 5300 som har sesongkort? Slik at det alltid er forhåndssolgt 5300 billetter? Eller begynner det faktisk å ta seg opp publikumsmesig på stadion? Både at det er lokaloppgjør og at FFK spiller stadig bedre og nå er i toppen, gjør at folk strømmer til stadion igjen? (jeg husker ikke antallet sesongkort som er solgt for denne sesongen)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 29 jul 10, 18:45
Var det ikke solgt ca 4000 ses.kort i år tro...? mener å huske det...

---------------------------

Heia FFK


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 29 jul 10, 19:20

Opprinnelig postet av Bærra
Skjønner fortsatt ikke det med at Rafn hele tden kommer i folks 11-er. Askar på høyre og Andersson på venstre med Borges og Valencia på topp.

 

Som mattias beviste mot sandes ulf. At han er en super sub.

Han jobber for lite på banen, han jobbet mer enn han pleier, men forsatt for dårlig til å spille en hel kamp.

Da er det bedre å slippe han på i de siste 40 min og at han scorer målWink

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 jul 10, 21:01

Det er jo perfekt å matche Rafn nå som laget er i flytsonen og FFK "cruiser" mot TL spill. Han er ute av form, men bidrar allikevel med flott defensiv jobbing, samt gjerne et offensivt raid på flanken. Før Vidalon smellen var Rafn virkelig på gang, men det vil svinge for disse unggutta. Kudos til TFA som gir ham sjansen uke etter uke!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 jul 10, 21:02

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av Bærra
Skjønner fortsatt ikke det med at Rafn hele tden kommer i folks 11-er. Askar på høyre og Andersson på venstre med Borges og Valencia på topp.

 

Som mattias beviste mot sandes ulf. At han er en super sub.

Han jobber for lite på banen, han jobbet mer enn han pleier, men forsatt for dårlig til å spille en hel kamp.

Da er det bedre å slippe han på i de siste 40 min og at han scorer målWink

 

Helt enig. Andersson er direkte lat når han spiller fra start. Klarte vel ikke et eneste innlegg mot Sandnes Ulf. Har ferdigheter, men velger å ikke yte 100%, provoserende og frustrerende å se på. La han være Super-Sub, eventuelt salg.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 jul 10, 21:04

Rafn er vel ikke ute av form, men som nevnt tidligere må vi supportere bare akseptere at han vil variere i prestasjonene. De første 2-3 kampene hans etter ankelskaden var han tydelig hemmet (ikke i form), men nå er han absolutt tilbake i god form. Morsomt at "våre egne" gjør det så godt.

Vi får håpe Becken, Laabak, Standerholen, Odi osv følger opp i løpet av et par år.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jul 10, 21:07
Jeg synes Rafn har vært god i 4 av de 5 siste kampene og jeg synes heller ikke han har vært dårlig i den 5. Jeg har stor tro på at han vil fortsette den gode utviklingen og syens det er flott at Aune gir han tillit.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 10, 21:22
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg synes Rafn har vært god i 4 av de 5 siste kampene og jeg synes heller ikke han har vært dårlig i den 5. Jeg har stor tro på at han vil fortsette den gode utviklingen og syens det er flott at Aune gir han tillit.
ENIG!

Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 29 jul 10, 22:30
Kanskje han tar en Tarik

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jul 10, 22:51

Opprinnelig postet av Balto
Kanskje han tar en Tarik

Jeg Tror faktisk Rafn er større talent en tarik oxo.Men det er min mening da.En ting er sikkert og det er at det er viktig at han får spille så mye som han har fått gjordt til nå.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 jul 10, 22:57

Opprinnelig postet av kjell-H

En ting er sikkert og det er at det er viktig at han får spille så mye som han har fått gjordt til nå.

Han bør også få lov til å gjøre feil uten at folk skriker og river seg i håret. Burde nesten vært sann at hvis han prøver å dra av noen spillere i angrep så bør man juble selvom han mister ballen. Jada vet det er litt drøyt men bedre å prøve en å ikke i den alderen Smile

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 jul 10, 04:47
Endret: 30 jul 10, 04:48
Endret av: Plankehue

vi ligger ikke så dårlig ann i forhold til adeccoligaen i fjor http://vglive.no/#eliteguiden=s-livetable-sid-511-viewby-14

og så det var i fjor så holder det med 50 poeng til kvalikk, og vinner vi alle hjemme kampene så har vi 50 poeng Wink og haugesund vant med 58 poeng

Så klarer vi å sanke poeng på borte bane, så ser dett bra ut Laughing

Vi skulle til og med hatt 3 poeng til Tongue out


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jul 10, 08:15

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jul 10, 08:18
Endret: 30 jul 10, 08:19
Endret av: Patrioten

Ekstra politi

Lokaloppgjør inneholder mye følelser. Det er FFK fullstendig klar over, og velger derfor å sette inn ekstra sikkerhetstiltak.
- Vi har ikke noe negativt å si om MFK-fansen, de er bra folk, men vi velger uansett å sette inn ekstra sikkerhet til denne kampen. Det betyr mer politi og ekstra bemanning. Men slik er det jo i lokaloppgjør, sier Torjusen til http://www.moss-avis.no/sport/haper-pa-storinnrykk-av-mfk-supportere-1.5492658


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 30 jul 10, 09:55

Opprinnelig postet av Plankehue

vi ligger ikke så dårlig ann i forhold til adeccoligaen i fjor http://vglive.no/#eliteguiden=s-livetable-sid-511-viewby-14

og så det var i fjor så holder det med 50 poeng til kvalikk, og vinner vi alle hjemme kampene så har vi 50 poeng Wink og haugesund vant med 58 poeng

Så klarer vi å sanke poeng på borte bane, så ser dett bra ut Laughing

Vi skulle til og med hatt 3 poeng til Tongue out

Klarer vi 2 poeng i snitt rykker vi ganske sikkert rett opp. Akkurat nå ligger vi på 2,14 :)

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 30 jul 10, 10:03

Opprinnelig postet av Flisa

Opprinnelig postet av Plankehue

vi ligger ikke så dårlig ann i forhold til adeccoligaen i fjor http://vglive.no/#eliteguiden=s-livetable-sid-511-viewby-14

og så det var i fjor så holder det med 50 poeng til kvalikk, og vinner vi alle hjemme kampene så har vi 50 poeng Wink og haugesund vant med 58 poeng

Så klarer vi å sanke poeng på borte bane, så ser dett bra ut Laughing

Vi skulle til og med hatt 3 poeng til Tongue out

Klarer vi 2 poeng i snitt rykker vi ganske sikkert rett opp. Akkurat nå ligger vi på 2,14 :)

Litt morsomt å se at Sogndal ledet serien etter 14 serierunder i fjor med 9-4-1 og 31 poeng, men de endte opp på 4 plass med 14-12-4 og 54 poeng. Vi får satse på at de får en like svak høst sesong dette året ;-)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 30 jul 10, 10:32
Endret: 30 jul 10, 10:32
Endret av: Tøfflus

Glem ikke at de poengene fra i fjor ble oppnådd på 30 kamper også. I år skal vi kun spille 28 ,så vi er enda litt lenger foran skjema Cool

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 jul 10, 13:38

Så lenge fredrikstad fortsetter å jobbe og gjøre jobben selv uten å være avhengig av åssen andre lag spiller så går vi opp.Bare å driite i ååsen andre lag gjør det,vi må gjøre jobben selv og det har ffk gjordt siste kampene!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jul 10, 14:50
Endret: 30 jul 10, 14:57
Endret av: Knuty

Litt off-topic, men nå går det mot at Branns nykommere Korcsmár og Kalvenes blir spilleklare 1. august.

Da bør det vel være håp for å få våre spillere klare til denne kampen også. Hovedproblemet er vel kanskje uansett de utenlandske forbundene, og ikke NFF..

Gamboa har vel kanskje imponert nok til å gå rett inn på høyreback, hvis han blir spilleklar?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jul 10, 20:03

Solgt  6000 billetter fredag ettermiddag. Torjusen håper på rundt 8000.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 31 jul 10, 20:03

Har et par mossekompiser (stakkars jævler...) som jeg har overtalt til å komme imarra for å se laget sitt bli grust. Får de kjøpt billetter til borteseksjonen på stadion før avspark? Seksjon R er utilgjengelig fra billettservice.no

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 31 jul 10, 20:16

Det pleier vanligvis å være fullt mulig, ja. Regner med at Mosse-kampen ikke er noe unntak. :-)

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 jul 10, 20:20

Dem må bruke denne linken for å få tilgang til borteseksjonen på sidende til Billettservice.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 31 jul 10, 21:54

Hevnens time er kommet

Tidligere i år moste vi Mosspå bortebane. Kampen blir kanskje først og fremst husket for et brutalt overfall på Simen Rafn. I morgen er det tid for hevn; vi skal revansjere taklingen ved å rundspille Mossekråkene!

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 01 aug 10, 00:42

Opprinnelig postet av Rey

Dem må bruke denne linken for å få tilgang til borteseksjonen på sidende til Billettservice.

Takker!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 01 aug 10, 08:50

 

Lykke til med 3 poeng og godt spill. Får ikke sett DEN kampen av alle. Men noen må jo jobbe.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 01 aug 10, 09:01

Opprinnelig postet av Lemmy

Hevnens time er kommet

Tidligere i år moste vi Mosspå bortebane. Kampen blir kanskje først og fremst husket for et brutalt overfall på Simen Rafn. I morgen er det tid for hevn; vi skal revansjere taklingen ved å rundspille Mossekråkene!

Haha! "Optimisten tror: 10-0!"

Det skal bli så lett! Wink

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 aug 10, 09:21
Dette er et lokaloppgjør og årets kamp for Moss, hvis vi tror vi kan spassere ut og vinne 10-0 tar vi feil. Jeg tror Moss kommer til å gi alt og vinne kampen.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 01 aug 10, 09:34
Er ikke dette typisk FFK da, og senke seg ned til 80% og tro at dette blir lett som f... og gå på en smell ut av en annen verden. Hehe, det bør ikke skje, men faen så typisk... Tipper på at vi vinner 3-2 jeg...

---------------------------

Heia FFK


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 aug 10, 10:26

Sitter med en litt ekkel følelse i dag. Absolutt alle forventer at vi skal vinne dette greit. Livredd for at vi går på en smell.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 aug 10, 11:05
Endret: 01 aug 10, 11:06
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Rey

Sitter med en litt ekkel følelse i dag. Absolutt alle forventer at vi skal vinne dette greit. Livredd for at vi går på en smell.

Henger meg på den. Flott at vi er favoritt, men jeg er virkelig redd for at vi underpresterer kraftig i dag.

Men med knallhard jobbing, og ingen undervurdering av kråkene, så bør det være klasseforskjell. Håper jeg.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 aug 10, 11:10
Vi nærmerer oss 7000 solgte billetter.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 01 aug 10, 11:14

Opprinnelig postet av Rey

Sitter med en litt ekkel følelse i dag. Absolutt alle forventer at vi skal vinne dette greit. Livredd for at vi går på en smell.

Ikke redd i det hele tatt. Jeg anser meg sjøl som en av de som normalt maner til fornuftig optimisme, en kamp av gangen etc.etc. Men akkurat denne kampen føler jeg meg 99% sikker på at vi vinner!! Og jeg tror vi vinner med flere mål, selvom kamper som er annonsert som storseire på forhånd sjeldent blir det.

Vi er i fantastisk form, ingen viktige spillere er skadet eller suspendert. Moss derimot er ligaens svakeste lag formmessig, samt har vi et psykologisk overtak fra oppgjøret i våres. Spiller for spiller er vi bedre enn Moss i samtlige posisjoner.

Det er bare å sitere til dette innlegget skulle det gå at skogen! :p

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 11:51

Enig med bateman.

Jeg kan virkelig ikke se noen grunn til at vi skal tape. Tror ikke det er vits i å være ekstra redd for Moss heller. Vi er kvitt "treningskampspøkelset", og har scoret ti mål på de to siste kampene mot dem.

Nei, i dag er jeg mer sikker på seier enn jeg har vært på lenge.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 01 aug 10, 12:11

Blir noen av nye spillerne klare til dagen`s kamp?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 01 aug 10, 12:15

Vi vinner idag. Er ikke Ringberg med ? Skada eller dårlig form. Snart klar for Giffarna !!!!


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 01 aug 10, 12:15

Opprinnelig postet av kjell-H

Blir noen av nye spillerne klare til dagen`s kamp?

Ser at Viking har fått Nevland klar til dagens kamp, kanskje er det håp for våre nye spillere?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 aug 10, 12:37

Opprinnelig postet av 1947modell

Vi vinner idag. Er ikke Ringberg med ? Skada eller dårlig form. Snart klar for Giffarna !!!!

Ringberg er nok ikke skada, men han innrømmer selv at kampformen ikke er den beste i et intervju med f-b.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 13:32

Opprinnelig postet av egkrist

Opprinnelig postet av kjell-H

Blir noen av nye spillerne klare til dagen`s kamp?

Ser at Viking har fått Nevland klar til dagens kamp, kanskje er det håp for våre nye spillere?

Det er umulig å si om våre spillere blir klare selv om Nevland kan spille for Viking.

Som du kan lese i vår artikkel, står det hele og faller på om de respektive fotballforbundene i ligaene spillerne kommer fra, gjør sin del av jobben i dag. Dersom de ordner papirene i tide, blir spillerne klare.

Ettersom Nevland kommer fra Premier League i England, er det umulig å si om våre spillere blir klare - de kommer fra andre ligaer i andre land, med andre forbund. Det er bare å krysse fingrene. :-)

 

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 aug 10, 13:37

Et av problemene er at de ligger seks timer etter oss. Tror det hadde vært større sjanse for at de ble klare hvis vi spilte kl 18 i stedet for kl 16.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 aug 10, 13:58
Tja. Brassene er jo kjent for å ta den tiden det trenger, og vel så det - men å komme seg på jobb til klokka ti burde de vel klare ;-) Begynner å krible i magan nå, har gått glipp av alt for mange kamper i år.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 aug 10, 14:32

Er værre med Costa Rica hvor klokka nå bare er halv sju.

Uansett.... Gleder meg :-D

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 aug 10, 14:40

Kun Lala som er klar..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 14:40
Endret: 01 aug 10, 14:45
Endret av: Lemmy

Etter hva jeg har fått opplyst, er Lala bekreftet klar til kampen. Det ser derimot ikke ut til at Gamboa eller Gilmak kan spille. Litt som forventet.

Og der var Bedreviteren litt kjappere enn meg. ;-)

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 aug 10, 14:45
Opprinnelig postet av Lemmy

Etter hva jeg har fått opplyst, ser det ut til at Lala bekreftes klar til kampen. Det ser derimot ikke ut til at Gamboa eller Gilmak kan spille. Litt som forventet.

Og der var Bedreviteren litt kjappere enn meg. ;-)

Det er ikke sikkert de hadde fått spiller heller, kanskje bare Gamboa? Kanskje like greit, er jo dumt å forandre på et lag, som har vunnet de fem siste kampene på rad, synes de bør spille videre de som har vært i troppen.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 01 aug 10, 14:52

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Lemmy

Etter hva jeg har fått opplyst, ser det ut til at Lala bekreftes klar til kampen. Det ser derimot ikke ut til at Gamboa eller Gilmak kan spille. Litt som forventet.

Og der var Bedreviteren litt kjappere enn meg. ;-)

Det er ikke sikkert de hadde fått spiller heller, kanskje bare Gamboa? Kanskje like greit, er jo dumt å forandre på et lag, som har vunnet de fem siste kampene på rad, synes de bør spille videre de som har vært i troppen.

Laget mot Moss:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3197/372/

Lala på benken.

---------------------------

Svaberget for alltid!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 14:53

Ganske enig med deg der, Patrioten. Laget er godt nok uansett.

Det er nok bare Gamboa som hadde startet. Jeg hadde gjerne sett ham til fordel for Vidar Martinsen, som etter min mening er lagets svakeste punkt, men satser på at han spiller mot Sarpsborg 08 i stedet.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 aug 10, 14:54
Endret: 01 aug 10, 15:00
Endret av: Knuty

Ingen overraskelser i lagoppstillingen, som allerede er linket til lengre opp ser jeg:

                                Staw

Martinsen, Ophaug, Piiroja, Wallace

Valencia, Thomassen, Ramberg, Andersson

                     Borges, Askar

 

Fint å se at vi klarer å stille en full benk:

Masalin, Rafn, Becken, Shabani, Odi, Lala, Mulac.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 01 aug 10, 15:15

Glimrende lag, men ville gjerne sett Askar på kant og Andersson foran..


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 aug 10, 15:54

Håper vi får et par tidlig mål og kan slippe oss løs. Mossingen yppet seg mot Sarp og tok ledelsen der, og det løsner for pæddisene først når Moss fikk en utvist.

Tar absolutt ikke lett på denne kampen, men vi møter divisjonens dårligste forsvar. Det må være en positiv side ved det!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 aug 10, 16:50
Endret: 01 aug 10, 16:52
Endret av: Knuty

Tydelig at vi er minst et par hakk bedre enn mossingene. Nok en kamp som fort kunne (burde?) vært bortimot avgjort til pause. Mye bra spill, men effektiviteten mangler.

Ingen tvil om at vi burde hatt en straffe heller, i situasjonen Borges/Vidalon.

Kan fort vise seg å bli frustrerende dette her, er jeg redd..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 01 aug 10, 17:02

Kan noen fjerne FFK hateren Halvard Thoresen fra sin kommentator posisjon ??

Mannen er jo direkte udugelig !!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 aug 10, 17:16

Opprinnelig postet av Knuty

Kan fort vise seg å bli frustrerende dette her, er jeg redd..

Nettopp...


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 aug 10, 17:39

Ser ut som mine små bange anelser brått ble virkelighet, dessverre. Dette er uansett ikke kampen vi måtte vinne, selv om det hadde vært deilig med tre poeng. Kampen mot Sarp om to uker er viktigere, det er også bortekampene mot resten av topplagene utover.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 01 aug 10, 17:53

Nok en gang ser man at Vidalon er et SVIN på banen !!!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 01 aug 10, 17:54

Opprinnelig postet av hasse33

Nok en gang ser man at Vidalon er et SVIN på banen !!!

Synes det er utrolig at han slipper unna med alt. Møkkalag ass.

---------------------------

Man blir ikke sint vøttø, bare veldig, veldig skuffet!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 01 aug 10, 18:05
Jeg syns ikke FFK var så kollektivt aggresive som i de siste hjemmekampene, men det kan skyldes slitne spillere etter et hardt kampprogram. Men slett ingen svak kamp av laget, dette er en kamp de lett kunne tapt da Moss fikk den åpningen på 2 omgang som de ville ha. Borges er igjen stor og viser at han har det lille ekstra når han skaffer oss straffe. Gledelig å se Lala,han var positiv når han kom inn og viser at han er en god ballspiller. Syns forøvrig det kan virke som om Anderson er på gang spillemessig, mye mer innvolvert i spillet enn før.

---------------------------

alexx


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 01 aug 10, 18:37
Agresiviteten var ikke som de siste kampene nei, i tillegg var det ikke dagen der de traff der de skulle på sine sjangser. Et tankekors at Mosse keeperen må strekke seg etter ballen kun engang i løpet av kampen, det var på straffen. Om det er udyktighet, eller uflaks at alt går rett på keeper skal jeg ikke si noe om. Samtidig syntes jeg det var litt lite bevegelser forover når ballen gikk i bakre ledd.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 aug 10, 18:56
Jeg synes det var noe tamt over guttane i dag. Skal slett ikke utelukke at det tette kampprogrammet har tatt på (glem heller ikke at Moss nylig hvilte over en serierunde), så de gule klarte stort sett å løpe nok til å holde oss fra de virkelig store sjansene. Likevel var dette en kamp vi hadde vunnet med litt mindre uflaks (og hadde vi fått den straffen vi muligens skulle hatt før pause er jeg overbevist om at vi hadde gitt dem pryl!). Men man skal jo dele med de som har lite, veldig hyggelig gjort å gi ett poeng til stakkars Moss. De så ut til å bli veldig glade for det ene poenget.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 01 aug 10, 19:04

lala var et flott innhopp i en ellers skuffende kamp. Håper og tror han får gro videre i FFK og blir en stor hit! Ellers syntes jeg det var synd at spillet ikke satt like godt som det gjorde i de andre kampene men er fornøyd med 1 poeng utifra spillet på banen i dag.

Moss hadde gjort leksa si og gikk ikke på samme smellen igjen, ville vært litt vel optimistisk om de ikke lærte noe av forrige kamp vi spillte mot de.

Forøvrig var det nesten så Rajo klarte å score med skudd. Det er vel noe av det mer imponerende. hehe.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 01 aug 10, 19:09

FFK ble vel snytt et par straffer ? Surprised

---------------------------

FOR FREDRIKSTAD !!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 aug 10, 19:18
Endret: 01 aug 10, 19:18
Endret av: Patrioten

Vi produserte sjanser i fleng og burde ha avgjort kampen til pause, i hvertfall ledet med et par mål. Vi hadde også flere sjanser i 2.omgang som burde resultert i mål. Kanskje vi burde vunnet 3-1 etter spill og sjanser? Men, vi trenger fortsatt en spiss som kan hjelpe oss med å omsette alle sjansene vi produserer og ikke klare å score på.

1-1 føltes som et tap.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 01 aug 10, 19:37
I dag manglet vi den innsatsen som vi hadde de siste hjemmekampene, og det er jeg meget skuffa over. Det gjelder spesielt midtbanen vår. De gjorde ikke bort seg, men. Så er det det med og scoore da... - - Positivt: Agim og Lala var gode etter innhoppet.

---------------------------

Heia FFK


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 aug 10, 19:38

 

Opprinnelig postet av hasse33

Nok en gang ser man at Vidalon er et SVIN på banen !!!

Det som verre er at dommeren faktisk lar han gjøre det. Hadde Moss måtte lagt vekk de stygge taklingene sine hadde vi vunnet klart...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 aug 10, 19:39

1 - 1 kom ikke som overraskelse på meg, Moss hang godt med mot Sarpsborg08 forrige runde, men Edvardsen ble utvist og da var det kjørt for Mossingene. Så jeg hadde egentlig tippa 1 - 1 idag jeg..

Jeg så ikke kampen selv, fordi jeg var i barnedåp i Moss (Det ble snakka en del om Moss FK der ja..) Men etter hva jeg skjønte på Brevik og har lest meg til på nettet så er dette en kamp vi skulle vunnet, men desverre hadde vi ikke marginene på vår side og misbrukte gode sjanser. Satse på at vi tar Strømmen borte neste helg, vi ligger fortsatt 5 poeng foran Ranheim og 6 poeng foran Glimt og Sarpsborg..

Lurer foresten på om jeg skal sende en god bukett blomster til Glimt som banker de blå nede på jorda idag Cool

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 19:52

NRK spør seg om straffen er feilaktig tatt

Blir bare patetisk, etter min mening. For det første er straffen helt riktig utført av Borges, noe de har med i saken sin som uttalelse fra dommersjefen.

At Piiroja er inne i 16-meteren er også helt korrekt. Men det er også Markus Ringberg, og dermed mener jeg at straffen ikke skal tas på nytt.

Nei, NRK, dette var en dårlig overskrift.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 aug 10, 19:57
Endret: 01 aug 10, 19:58
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av FFKgutt1

1 - 1 kom ikke som overraskelse på meg, Moss hang godt med mot Sarpsborg08 forrige runde, men Edvardsen ble utvist og da var det kjørt for Mossingene. Så jeg hadde egentlig tippa 1 - 1 idag jeg..

Jeg så ikke kampen selv, fordi jeg var i barnedåp i Moss (Det ble snakka en del om Moss FK der ja..) Men etter hva jeg skjønte på Brevik og har lest meg til på nettet så er dette en kamp vi skulle vunnet, men desverre hadde vi ikke marginene på vår side og misbrukte gode sjanser. Satse på at vi tar Strømmen borte neste helg, vi ligger fortsatt 5 poeng foran Ranheim og 6 poeng foran Glimt og Sarpsborg..

Lurer foresten på om jeg skal sende en god bukett blomster til Glimt som banker de blå nede på jorda idag Cool

Du kan se sammendraget her. http://www.nrksport.no/fotball/1_divisjon/1.7232418?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 aug 10, 19:57

Blir for dumt ja..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 aug 10, 19:58

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av FFKgutt1

1 - 1 kom ikke som overraskelse på meg, Moss hang godt med mot Sarpsborg08 forrige runde, men Edvardsen ble utvist og da var det kjørt for Mossingene. Så jeg hadde egentlig tippa 1 - 1 idag jeg..

Jeg så ikke kampen selv, fordi jeg var i barnedåp i Moss (Det ble snakka en del om Moss FK der ja..) Men etter hva jeg skjønte på Brevik og har lest meg til på nettet så er dette en kamp vi skulle vunnet, men desverre hadde vi ikke marginene på vår side og misbrukte gode sjanser. Satse på at vi tar Strømmen borte neste helg, vi ligger fortsatt 5 poeng foran Ranheim og 6 poeng foran Glimt og Sarpsborg..

Lurer foresten på om jeg skal sende en god bukett blomster til Glimt som banker de blå nede på jorda idag Cool

Du kan se sammendraget her. http://www.nrksport.no/fotball/1_divisjon/1.7232418?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Takk Patrioten! Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 01 aug 10, 20:05

Opprinnelig postet av Lemmy

NRK spør seg om straffen er feilaktig tatt

Blir bare patetisk, etter min mening. For det første er straffen helt riktig utført av Borges, noe de har med i saken sin som uttalelse fra dommersjefen.

At Piiroja er inne i 16-meteren er også helt korrekt. Men det er også Markus Ringberg, og dermed mener jeg at straffen ikke skal tas på nytt.

Nei, NRK, dette var en dårlig overskrift.

 

Hmmm... vel. Straffen skulle jo faktisk bli tatt påny, om Ringberg er på vei inn i 16 meteren opphever jo ikke det faktum at Raijo er på innsiden.

Men årets dårligste dommerteam turte vel ikke å reagere, da hadde de jo rettmessig blitt slaktet og hengt ;-) 

 

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 20:16

Jeg må vel nesten kapitulere her, ser jeg. :-)

Ifølge reglene skal straffen tas på nytt dersom spillere fra begge lag overtrer spillereglene. Dermed skulle straffen vært tatt på nytt. Svakt av dommer å ikke se det, i såfall.

Jeg ble bare litt irritert over NRK, som valgte en slik vinkling på saken.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 01 aug 10, 20:21

Dette skjer jo stort sett på alle straffer som blir tatt, så om det er så veldig svakt av dommeren vet jeg ikke... Eller vel mer at denne regelen ikke blir håndhevet så veldig.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 01 aug 10, 20:27

Jeg tipper at dette skjer på rundt halvparten av alle straffer som blir tatt. Legger ved en link som viser en dommer som blåser på dette. http://www.youtube.com/watch?v=t47_RA-3WO8

---------------------------

Fredd


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 01 aug 10, 20:33

Vi får håpe at gleden over et sterkt bortepoeng nå er så sterk i Moss at de denger Ranheim til torsdag.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 aug 10, 20:40

Kanskje vi rett og slett burde vurdert å innføre at man praktiserer straffene slik man gjør i straffesparkkonkurranser? Bommer man, så bommer man. Da er det utspill fra keeper. Da er det ingen returer, ingen cornere, og ingen mulighet til at straffen kan bli tatt på nytt (med mindre keeperen beveger seg ut fra streken).

Over til kampen;

1-1 er ikke et greit resultat utfra spill og sjanser, så jeg er naturligvis kjempeskuffet over utfallet. FFK var ikke like solide i dag som ved de forrige hjemmekampene, men de var mer enn gode nok til å slå Moss med et par mål.

Forsvaret og keeper gjør en helt grei jobb, selv om jeg synes spesielt Ringberg vant mange enkle dueller. Til tider svakt av Ophaug, også ved baklengsmålet. Vidar Martinsen legger alltid ned en god innsats om ikke annet, men som høyreback duger han bare ikke. Pasningsspillet var som vanlig dårlig.

Midtbanen er god, men i dag synes jeg Thomassen var langt unna sitt beste nivå. Han kom aldri ordentlig med i spillet synes jeg. Innsatsen er dog som alltid bra. Andersson spilte en av sine beste kamper i år synes jeg.

Amin Askar var vel dagens store skuffelse. En slett kamp fra Mossingen.

Celso Borges var (som vanlig) banens beste spiller. Agim Shabani var også strålende etter han kom inn. 

Til dere som har sett straffesituasjonen med Valencia fra første omgang, var det straffe? På stadion så det ut som straffe, men det kunne kanskje også se ut som han ramlet litt lett. Ikke vet jeg.

Dommeren var generell svak, og jeg følte at de fleste situasjonene gikk Moss sin vei i dag. Men vi skal vel være glade for at han ikke viste Borges det gule kortet i dag. Men som sagt, denne dommeren hadde jeg lite sansen for.

Nå gleder jeg meg til å se Gamboa og Gilmak i aksjon. Jeg forventer at Gamboa tar plassen til Martinsen, så får heller Shabani og Martinsen utfordre Ophaug om midtstopperplassen.

Ny langtidsskade på Alex Valencia?? Aune var forsiktig optimist på radioen etter kampen.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 01 aug 10, 20:41
Endret: 01 aug 10, 20:51
Endret av: Per Egil

Ellers så det ut som et par Mossesupportere aldri fikk sett kampen. Jeg satt på Båthusteateret før kampen, og da mossingene gikk i samlet tropp over gangbrua var det et par kjekkaser som knakk mange av FFK-vimplene og kastet et par av dem i elva.

Men da jeg kom bort til Stadion sto de samme nepene sammen med onkel politi. Karma sucks, bitches.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 aug 10, 21:02

Opprinnelig postet av FFK Fan

FFK ble vel snytt et par straffer ? Surprised

Jeg har sett et par episoder på nytt igjen nå, og jeg mener man kan dømme straffe både til Valencia i første omgang og til Mulac i andre omgang.

Begge ville vært billige, men de er vanskelige begge to.

Men med den feige pipeblåseren vi hadde i dag var det ingen bombe at vi ikke fikk straffe på noen av dem.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 01 aug 10, 21:05

Hva skjedde med ene utkastet til staw idag?Synes det blir for dumt at folk ler av han!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 aug 10, 21:08

Opprinnelig postet av kjell-H

Hva skjedde med ene utkastet til staw idag?Synes det blir for dumt at folk ler av han!

Det var vel heller at folk (meg selv inkludert) lo fordi det var en komisk situasjon. Spillerne (Lasse Staw inkludert) lo godt de også.

Det var et forsøk på et langt kast (kontring), men han slapp ballen litt sent. Da ble det heller innkast for Moss laaaangt nede på FFKs banehalvdel. Laughing


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 01 aug 10, 21:10

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kjell-H

Hva skjedde med ene utkastet til staw idag?Synes det blir for dumt at folk ler av han!

Det var vel heller at folk (meg selv inkludert) lo fordi det var en komisk situasjon. Spillerne (Lasse Staw inkludert) lo godt de også.

Det var et forsøk på et langt kast (kontring), men han slapp ballen litt sent. Da ble det heller innkast for Moss laaaangt nede på FFKs banehalvdel. Laughing

Hehe.Da er det greit.Tenk om han hadde kastet ballen bakover.hehe.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 01 aug 10, 21:18

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Midtbanen er god, men i dag synes jeg Thomassen var langt unna sitt beste nivå. Han kom aldri ordentlig med i spillet synes jeg. Innsatsen er dog som alltid bra. Andersson spilte en av sine beste kamper i år synes jeg.

 

Nå syns jeg du er streng. Kanskje ikke Thomassen har vært så brilliant som han har vært de siste, men han gjør fortsatt en god usynlig jobb i dag. I tillegg har han 2-3 vanvitte gode innlegg som det er utrolig det ikke blir mål på. 2 ganger Andersson, en gang Borges. Jeg vil nesten si samtlige gode sjanser vi har utenom straffen i 2. omgang kommer fra innleggene hans.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 aug 10, 21:25

Det er mulig jeg har fått for høye forventninger til Thomassen. Jeg sier ikke han var dårlig, men han har vært mye bedre før. Dette skriver jeg etter å ha sett kampen på stadion, så det er "følelse" jeg sitter igjen med. Godt mulig jeg mener annerledes etter en gjennomgang på video etterpå, men denne kampen orker jeg ikke å se en gang til. (Trykket "Delete")


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 10, 21:31

ffksupporter.nets spillerbørs

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 aug 10, 21:59

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kjell-H

Hva skjedde med ene utkastet til staw idag?Synes det blir for dumt at folk ler av han!

Det var vel heller at folk (meg selv inkludert) lo fordi det var en komisk situasjon. Spillerne (Lasse Staw inkludert) lo godt de også.

Det var et forsøk på et langt kast (kontring), men han slapp ballen litt sent. Da ble det heller innkast for Moss laaaangt nede på FFKs banehalvdel. Laughing

Hehe.Da er det greit.Tenk om han hadde kastet ballen bakover.hehe.

 

Bjarte Flem 2 ?

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 01 aug 10, 22:25

Mitt inntrykk er at Moss ville mer i hver takling og kamp om ballen.

Derfor ble det et ganske stykt spiller fram dems side, de virker på virket at de ligger så langt nede på tabelen.

De lot liksom fin spillet i graderoben og VAR KLAR FOR Å SLÅSS!!!!

 

Ffk prøvd å spille fotball, syns de også gjorde det. Men for lite bevegelse på midt banen.

Kansje det bra er meg, men jeg syns Anderson var elendig i dag. Jeg vikk heller han Rafn som gir 100% enn en slapp, treig og giddeløs Anderson. Håper han kan bli brukt som super sub. Og komme inn og avgjøre kamper med scoringer. Jeg trur det blir det beste.1-1 er vel greit sån kampen ble, men føler forsatt at vi tapte 2 poeng.

Dommeren kan ta seg en BOLLE!!! ELENDIG!!!!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 01 aug 10, 22:41

Enig i mye av din analyse Plankehue, men jeg synes du er litt vel streng mot Anderson. Jeg observerer også at han har fått lavt karakter på spillerbørsen. Han spilte ingen stor kamp, men likevel er det lenge siden han har vært så innvolvert og delaktig i spillet, han klarte faktisk i første omgang å utfordre Tømt-Jensen og leverte inn i et par bra innlegg som bl.a Borges burde fått mer ut av.

Anderson er først og fremst en avslutter, etter min mening, han burde ligge og lukte på offside grensen hele tiden og sørge for å være innenfor 16 metern så mye som mulig. Han er etter min mening ingen kantspiller, han har ikke evnen til å pasere folk, er for dårlig til å ta returløp og har ikke de taktiske evnene til å se når han skal starte på løp. Skal han brukes i første 11 så bør det være som rendyrka spiss.

---------------------------

alexx


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 aug 10, 22:54

Det er kjedelig å avgi to poeng i en kamp som dette, som vi burde vunnet ganske lett. Blir etter mitt skjønn snytt for tre straffespark, hvor den største skandalen er hvordan dommer unngår å se den kyniske Vidalon-fellingen av Celso Borges. Førstnevnte er jo kjent for å spille anti-fotball, og her ser han ikke engang på ballen når han bestemmer seg for å feie Borges overende. Det var også tydelig at Moss, og især Vidalon, var instruert til å sette Borges ut av spill ved å gå i kroppen på ham, skubbe til ham og generelt opptre ufint i 90 minutter. 

Ellers er det skuffende at vi ikke klarer å opprettholde tempo og aggressivitet i lengre perioder av kampen. Det var bare i deler av 1. og 2. omgang vi hadde virkelig trykk på Moss og skapte sjanser. Men Moss er vanskelig å møte når de spiller innsats og aggressivitet som i dag, hvor strategien tydelig er bygd opp på å sabotere for FFKs offensive spill. Og de lyktes bra, med god hjelp av en evneveik dommertrio (som avsluttet parodien ved å legge til tre (!) minutter...).

Våre beste menn: Wallace... og Celso Borges. Ramberg god i perioder. Det samme med Andersson som virket å være veldig pigg og god før pause, men som forsvant for mye ut av kampen etter det. Ellers synes jeg Amin Askar har kommet til kort den siste tiden, og imponerte også lite i dag. Lala derimot veldig positiv da han kom inn. Det lover godt.


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 aug 10, 22:58

Opprinnelig postet av Plankehue

Mitt inntrykk er at Moss ville mer i hver takling og kamp om ballen.

Derfor ble det et ganske stykt spiller fram dems side, de virker på virket at de ligger så langt nede på tabelen.

De lot liksom fin spillet i graderoben og VAR KLAR FOR Å SLÅSS!!!!

 

Ffk prøvd å spille fotball, syns de også gjorde det. Men for lite bevegelse på midt banen.

Kansje det bra er meg, men jeg syns Anderson var elendig i dag. Jeg vikk heller han Rafn som gir 100% enn en slapp, treig og giddeløs Anderson. Håper han kan bli brukt som super sub. Og komme inn og avgjøre kamper med scoringer. Jeg trur det blir det beste.1-1 er vel greit sån kampen ble, men føler forsatt at vi tapte 2 poeng.

Dommeren kan ta seg en BOLLE!!! ELENDIG!!!!

Er fulstendig enig med deg ang anderson. Han faller fulstendig igjennom i dag fra start, som han gjorde mot Sandnes Ulf. Han kommer mer til sin rett som supersub eller som ving i 4-3-3... Ellers syns jeg spillet er tilbake der vi var i våres. Kan hende hvis den superfeige dommeren hadde slått ned på grisespillet til Moss, så hadde spillet blitt anderledes og vi hadde rundspilt Moss...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 01 aug 10, 23:12

http://www.moss-avis.no/sport/en-liten-seier-for-moss-fk-1.5499628

 

Litt morsom lesing fra moss avis, at de innrømer faktisk de tingene vi i Fredrikstad også så.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 aug 10, 01:29

ffksupporter.net: Naboklubbene spilte uavgjort

Moss gjestet Fredrikstad Stadion i en kamp der alle forventet at hjemmelaget skulle vinne. FFK klarte ikke å innfri, og det ble til slutt uavgjort. Ser man på sjansestatistikk og at FFK skulle hatt minst to straffer til, kan man konkludere med at resultatet var ufortjent.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 aug 10, 10:01
Endret: 02 aug 10, 10:06
Endret av: ffkmufc

Opprinnelig postet av Lemmy

NRK spør seg om straffen er feilaktig tatt

Blir bare patetisk, etter min mening. For det første er straffen helt riktig utført av Borges, noe de har med i saken sin som uttalelse fra dommersjefen.

At Piiroja er inne i 16-meteren er også helt korrekt. Men det er også Markus Ringberg, og dermed mener jeg at straffen ikke skal tas på nytt.

Nei, NRK, dette var en dårlig overskrift.

Kødder du? Siden begge lag er inne i 16 meteren så er det lov? Nei denne straffa skulle faktisk vært tatt på nytt, det er jeg sikker på at du hadde ment hadde Moss scora på en sånn en..

Edit: Ser nå at du har forandra mening, så da er vi enige Laughing


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 aug 10, 10:08

Grei kamp av gutta som vi burde vinni greit.

Borges nok en gang stor, utrolig proff spiller, gir alltid alt. Moro å se på.

Innsatsen generelt litt svakere i dag enn i de siste kampene, men det skylles nok hardt kampprogram. Deilig at der er ei uke til neste kamp.

 


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 02 aug 10, 10:38
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av FFK Fan

FFK ble vel snytt et par straffer ? Surprised

Jeg har sett et par episoder på nytt igjen nå, og jeg mener man kan dømme straffe både til Valencia i første omgang og til Mulac i andre omgang.

Begge ville vært billige, men de er vanskelige begge to.

Men med den feige pipeblåseren vi hadde i dag var det ingen bombe at vi ikke fikk straffe på noen av dem.

Jeg satt bak målet (motsatt side av PH) og vil påstå at dersom Valencia hadde fått straffe, ville det vært uhyre billig. Han ble nok straffet fordi han la seg altfor lett. Mulac episoden kan jeg ikke uttale meg om da det skjedde for langt vekk fra der jeg satt. Men situsjonen jeg derimot mener var soleklar straffe, er når Borges regelrett blir løpt rett ned i første omgang. Hvorfor nevner du ikke den episoden, Plankekæll?

---------------------------

www.nettpuben.blogspot.com


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 aug 10, 10:43

Enig med RC2, Borges skulle hatt straffe da Vidalon meier han ned. Valencia skulle ikke hatt straffe.

Moss blei også snytt for straffe/frispark på 16meteren i 1 omgang.

1-1 i avgjørende dommerfeil med andre ord.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 02 aug 10, 10:47
Opprinnelig postet av ffkmufc

Enig med RC2, Borges skulle hatt straffe da Vidalon meier han ned. Valencia skulle ikke hatt straffe.

Moss blei også snytt for straffe/frispark på 16meteren i 1 omgang.

1-1 i avgjørende dommerfeil med andre ord.

Tror vi sier 2-1. Den "holdinga" av Mulac var klar... De viste den på storskjerm et par minutter senere og det minna mer om et grep jeg har sett på wrestling kamp...

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 02 aug 10, 11:14

Fantastisk av Per Morten Haugen å påstå at FFk alltid har dommeren med seg.. Jaggu! Ikke akkurat enig..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 02 aug 10, 11:29

Satt å så kampen på TV, og jeg mener at både Borges og Mulac skulle hatt straffe. Mossespilleren ble felt på utsiden av 16 meteren, veldig marginalt men var på utsiden. Selv FFK hateren Halvard Thoresen innrømte dette etterhvert.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 02 aug 10, 11:40

Memo til seg selv: ikke ta med en mossing på kamp, og på forhånd selg inn så jævlig at dette blir overkjøring. Hehe..

Følte meg bra skuffa etter denne kampen, og dommeren gjorde ikke ting bedre. Får fokusere på Strømmen-kampen.

Trenger de poengene vi kan få, for å gjøre luken bak så stor som mulig, og luken foran helst ikke-eksisterende, og dermed innta 1. plassen. Vi er jo fortsatt inne i en god steam - og vi er fortsatt ubeseiret etter en del kamper. Gleder meg til å se Gamboa og Da Silva. Lala var virkelig et frisk pust synes jeg.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 aug 10, 11:52

Opprinnelig postet av ffkmufc

Kødder du? Siden begge lag er inne i 16 meteren så er det lov? Nei denne straffa skulle faktisk vært tatt på nytt, det er jeg sikker på at du hadde ment hadde Moss scora på en sånn en..

Edit: Ser nå at du har forandra mening, så da er vi enige Laughing

Først trodde jeg ikke det var noe klart regelverk på det. Men så senere at det er det faktisk, og innser jo også at det ville vært mest logisk om den ble tatt på ny.

Men nå ville jo Borges mest sannsynlig satt straffen om den måtte blitt tatt på ny. Samtidig blir vi snytt for minst to straffer (jeg har kun sett Mulac-situasjonen i reprise, det er hvertfall straffe), så da er det kanskje greit nok. Hvis man skal se kampen over ett.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 02 aug 10, 12:03
Endret: 02 aug 10, 12:07
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Lemmy

Men nå ville jo Borges mest sannsynlig satt straffen om den måtte blitt tatt på ny. Samtidig blir vi snytt for minst to straffer (jeg har kun sett Mulac-situasjonen i reprise, det er hvertfall straffe),

Enig i det.

Jeg har sett Borges/Vidalon-situasjonen på tv-sendinga flere ganger. Ingen tvil om at det burde vært straffe, i mine øyne.  Vidalon endrer løpsretning, og løper Borges rett ned. Bryr seg overhodet ikke om ballen, kun om å hindre Borges i å gå i duellen. 

Utrolig irriterende at han skal få slippe unna med sitt destruktive spill, gang på gang.

Forøvrig var heller ikke NRK-kommentatorene i tvil om at Borges-situasjonen var straffe. Hva de sa om Mulac husker jeg ikke i farta.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 aug 10, 12:26
Jeg synes som flere her at situasjonene med Borges og Mulac er straffe, mens situasjonen med Valencia ikke er det. Valencia er i ubalanse, og den ville ha vært veldig billig.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 aug 10, 12:52

Har ikke sett Mulac situasjonen i reprise, men da stoler jeg på dere som sier at vi var snytt for 2 strafferSmile


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 aug 10, 13:19

Den ligger i sammendraget på FFK-TV. Rett før Borges får sin straffe. Soleklar straffe

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 02 aug 10, 13:54
Endret: 02 aug 10, 13:55
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Welhaven

Memo til seg selv: ikke ta med en mossing på kamp, og på forhånd selg inn så jævlig at dette blir overkjøring. Hehe..

Følte meg bra skuffa etter denne kampen, og dommeren gjorde ikke ting bedre. Får fokusere på Strømmen-kampen.

Trenger de poengene vi kan få, for å gjøre luken bak så stor som mulig, og luken foran helst ikke-eksisterende, og dermed innta 1. plassen. Vi er jo fortsatt inne i en god steam - og vi er fortsatt ubeseiret etter en del kamper. Gleder meg til å se Gamboa og Da Silva. Lala var virkelig et frisk pust synes jeg.

Enig! Lala var et virkelig friskt pust! Ble faktisk helt overasket over agressiviteten! 

Vi trenger absolutt alle poengene vi kan få. Men personlig kunne jeg ikke brydd meg om første plassen mindre. Vil heller at Sogndal banker resten av lagene rundt oss, og ikke minst neste kamp de har mot Sa08. Så får vi heller vinne våre kamper og holde unna og sikre direkte opprykk med enten første eller andre plassen! :)

Våre kamper er selvfølgelig viktigst, men kampen onsdag Moss, Ranheim, og søndagen Sogndal - Sa08 er svært viktige!

Og takk Gud for at vi Ranheim ikke maktet å vinne i går, ei heller Sa08! 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 02 aug 10, 14:52

Opprinnelig postet av Husgutt

Fantastisk av Per Morten Haugen å påstå at FFk alltid har dommeren med seg.. Jaggu! Ikke akkurat enig..

Da har i tilfelle Haugen vært noget hard på flaska.

I går dømte dommeren 75-25 i fordel Moss, helt håpløst!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 02 aug 10, 15:25

Opprinnelig postet av Holters
Jeg synes som flere her at situasjonene med Borges og Mulac er straffe, mens situasjonen med Valencia ikke er det. Valencia er i ubalanse, og den ville ha vært veldig billig.

Herer jeg enig, Valencia slår ballen ut, er i ubalnse så den hadde vert billig, Mulac skulle hatt, for meg et under at dommer ikke så den brytingen. Ser en det i rett vinkel på tv har dommeren fritt innsyn og må ha sett holdingen.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f