Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK`s nye trener klar: Anders Grönhagen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 jan 07, 22:38
Jeg nevnte for noen dager siden Thorbjørn Nilsson i en annen tråd. Er kanskje han du tenker på?

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 jan 07, 12:01

Møtte en buss på 109 veien i dag tidlig.

Norges fotballforbund sto det på den bussen...hva gjør den her?

Noen som vet no om det?

Kansje Hareide blir FFK trener...hehe

---------------------------

Heia FFK


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 28 jan 07, 12:27
Opprinnelig postet av Lex

Møtte en buss på 109 veien i dag tidlig.

Norges fotballforbund sto det på den bussen...hva gjør den her?

Noen som vet no om det?

Kansje Hareide blir FFK trener...hehe

 

var nok bare ne reklame finansiert buss tur for NFF som skulle til city for å se chess det....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Jeg vil ha en ny FFK trener så fort som mulig!


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 28 jan 07, 16:24
Får ønske Anders Grönhagen velkommen da..

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 28 jan 07, 16:49
Jeg får vel henge meg på: Velkommen til FFK!! Måtte det bli starten på noe stort!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 28 jan 07, 19:09
Jepp jepp, velkommen!
Mr. Grönhagen virker som en sympatisk fyr, håper han har det som skal til for å føre FFK et skritt lenger!

Lykke til!

---------------------------

FFK for alltid!


PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 28 jan 07, 20:32
Velkommen og håper du kan føre oss til topps..

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 28 jan 07, 20:45

Velkommen skal du være,Grönhagen!!

Regner med at du ikke fikk det beste inntrykket av FFK etter dagens treningskamp mot Måss!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 28 jan 07, 20:55

Velkommen Anders Grönhagen!

Tror dette var et klokt valg av FFK. Tydelig at Grönis har en hel del erfaring fra tilsvarende nivå, og det skal nok komme godt med. Glimrende at Aune og Haugen fortsetter som assistentrenere.

Får håpe en eller to av de spillerne Grönis henter inn kan forsterke laget der det trengs, og at overgangen til 4-4-2 kan bidra til å hente nye ressurser ut av spillere som ikke fant helt rollen sin ifjor.

Det er mulig 4-4-2 regnes som noe flatere og mindre underholdende enn 4-3-3, men personlig er jeg mer opptatt av resultater enn ren underholdningsverdi akkurat nå. 4 på midten vil forhåpentligvis gjøre at forsvarsspillerne blir mindre overarbeidet, og 2 spisser vil alltids kunne opptre noe mer uforutsigbart enn én spiss klarer alene. I alle tilfeller er vel 4-4-2 en mer fornuftig oppstilling på utebane, og der er det utvilsomt en del å hente (7 poeng på 13 kamper holder ikke til topp 4, for å si det pent).


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 jan 07, 21:23
Offensivt sett syntes jeg FFK spilte morsomst fotball det første året i eliteserien etter den lange ventetiden. Da spilte vi også 4 - 4 - 2.  Jeg tror dessuten nesten alle lag, mer eller mindre går over til å spille den samme typen fotball alikevel. Her er greia: Man skal ligge kompakt med lagdelene, trygt defensivt og komme i hundre, rask omstilling når ballen vinnes, våge å fylle på med mange mann i angrep, men det er viktig å jobbe hjem.

Så sinnsyk stor variasjon utover dette er det ikke. Hvis det skal gå fort fremover på banen, så skjer dette som regel ved færrest mulig trekk. De aller fleste av spillende mål kommer etter maks 1 - 3 pasning på forhånd. Det er noe å tenke på. Drillo er ikke helt på ville stier.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 28 jan 07, 22:33
Velkommen Anders Grönhagen!

Dagens to saker fra ffksupporter.net:
- Intervju med Grönhagen
- Anders Grönhagen ny hovedtrener

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 30 jan 07, 16:54
Velkommen AG! Håper bare du får et bra debutsesong, uten særlig motgang fra FFK-fansen. Med det mener jeg at vi kan spare oss for negativitet i motgang til sesongen er over, og de endlige resultatene ligger klare. Forhåpentligvis blir det ikke så mye motgang, for dette er en trener jeg tror på!

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 feb 07, 07:42

grønhagen tar ansvar fra start, allerede på formiddags øktn i går var grønnis klar på at det var nytt regime i klubben og drillet spillerne deffansivt.

 

Jeg synes det virker som at han vet hva han driver med, og han vet hva han vil...

 

Mellom sekvensene samlet Grönhagen spillerne rundt seg, forklarte hvordan han ville saker og ting skulle være, og rettledet dem som gjorde feil.
Etter en "vanningspause" midtveis i økten, sa treneren følgende før de tok fatt igjen:
– Nå skal vi ikke falle ned i tempo, men holde den samme intensiteten, og være konsenterte.

f-b.no artikel

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norgeste flotteste Fotball klubb!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 feb 07, 13:35

trur dette kan bli bra jeg. virker som om han krever litt av spillerne på trening. håper det er positivt med et trenerskifte selvom jeg egentlig var imot eggens avgang etter alt han har gjort for oss. men nå trur jeg faktisk det var nødvendig med litt nytt blod på trenersida.

er veldig positiv til 4-4-2 system. jeg var en av de som mente at p.g.a. 4-3-3 ifjor slapp vi inn alt for mye mål. men er svært spent på åssen tarik takler overgangen. hvor skal han spille. blir det høyre midt eller spiss. får han like mye tillit under grønhagen som eggen?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 feb 07, 13:52

Slutter meg selvsagt til velkomst komiteen til Anders Grønhagen.

Vil gjenta på denne tråden hva jeg har skrevet tidligere.

Jeg tror faktisk at FFK er kommet styrket ut av de diskusjonene som har vært rundt og i klubben det siste halvåret.

Velger i å håpe og tro at "Grønis" kan være rett person (sjøl om jeg personlig ikke kjente så mye til han på forhånd) for FFK i veien videre mot å etablere seg i øvre sjikt av TL.

Det virker i allefall som ett viktig ledd i prosessen framover ser ut til å være tilstede, "kjemien" mellom han og spillerne.

Lykke til FFK / Grønis/ spillere og supportere.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 02 feb 07, 23:18
Fra nett-møtet på f-b, noen spurte:
hei Anders Grönhagen velkommen til Fredrikstad,...,noen spillere du ønsker deg til FFK?hvem da?
Drogba!

Hehe...


Hilsen Anders
* * *
Jeg liker den mannen!

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 02 feb 07, 23:27
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Fra nett-møtet på f-b, noen spurte:
hei Anders Grönhagen velkommen til Fredrikstad,...,noen spillere du ønsker deg til FFK?hvem da?
Drogba!

Hehe...


Hilsen Anders
* * *
Jeg liker den mannen!

 

Hadde heller foretrukket Rooney eller Saha framfor Drogba....

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 02 feb 07, 23:37
Endret: 02 feb 07, 23:39
Ja, velkommen, Grönhagen. Er spent på hvordan du vil bli som trener. Du virker veldig sympatisk og "trävsam", jeg bare håper du er tøff nok til å drive spillergruppa effektivt. Det var vel tegn til at Eggen og Ahlsen sleit litt med å piske spillerne til innsats til tider i fjor.

Ideelt sett hadde jeg ønsket meg en tydelig og krevende personlighet  a la Rösler, Rekdal eller Nordlie (men ikke nødvendigvis noen av ovennevnte), men kanskje tar jeg feil. Er uansestt klar over at FFK ikke kan velge og vrake på øverste hyllge, og kanskje var svensken det beste valget. Eller kanskje har Morgan ansatt en lojal og litt tam trener som han vet det ikke blir noen problemer med a la Eggen.... (nå får jeg vel høre det..hehe....)

Tror nok 4-4-2 virker fornuftig, vi kan ikke fortsette å ligge i tetsjiktet i tippeligaen når det gjelder antall innslupne mål. Men håper en mer defensiv strategi samtidig ikke går for mye på bekostning av det offensive spillet, som tidvis fungerte utrolig bra i fjor (på hjemmebane, vel og merke...).

Vel, det er ikke lenge til vi får svar på disse spørsmålene.... Gleder meg!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 03 feb 07, 00:39
Endret: 03 feb 07, 00:41

Opprinnelig postet av Espen
Er uansestt klar over at FFK ikke kan velge og vrake på øverste hyllge, og kanskje var svensken det beste valget. Eller kanskje har Morgan ansatt en lojal og litt tam trener som han vet det ikke blir noen problemer med a la Eggen.... (nå får jeg vel høre det..hehe....)

Tror FFK skal velge fra den hylla FFK ønsker å være på i fremtiden, dvs fra og med i år. Særlig mye høyere enn Grönhagen kan man ikke gå da. Men da sikter jeg til trenerens erfaring og komtetanse, ikke til hvor stort navn han har eller hvor mange seriemesterskap han har vunnet.

De fleste lag må pent klare seg med trenere uten seriemesterskap på CV`en. SÅ enormt mange serievinnere er det ikke å velge mellom, selv om en skulle se hen til hele Norden. Trenere som kun snakker italiensk eller kroatisk er lite aktuelle uansett.

FFK har nå erstattet Tippeligaens eldste og mest erfarne trener med en ny som overtar rollen som den eldste og mest erfarne i ligaen. Mannen har trent lag over FFKs nivå i en årrekke, og jeg vet ikke helt hvem man skal sammenligne med om man sier at Grönhagen ikke var på øverste hylle sett med FFK øyne. Skulle liksom Rekdal være en klart bedre trener? Riktignok har han ett seriegull i Norge men han har langt mindre erfaring. Om Trond Sollied er en veldig mye bedre trener enn Grönhagen det tviler jeg på. Det er sikkert grunner til at Sollied er litt mer attraktiv på markedet akkurat nå, men så veldig stor forskjell tror jeg ikke det er på nivået deres. Grönis har fremdeles erfaringen og rutinen på sin side.

Dessuten virker Grönis å være en konservativ type som ikke satser på å finne opp hjulet og ilden hver dag, men som vet av lang erfaring hva som er det viktige for å bygge et solid lag, og som satser tungt på grunnleggende ting som tiden har vist at fører fram i lengden. Synes dette lover bra jeg.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 feb 07, 01:16
Endret: 03 feb 07, 01:17

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Om Trond Sollied er en veldig mye bedre trener enn Grönhagen det tviler jeg på. Det er sikkert grunner til at Sollied er litt mer attraktiv på markedet akkurat nå, men så veldig stor forskjell tror jeg ikke det er på nivået deres. Grönis har fremdeles erfaringen og rutinen på sin side.

Føler det blir litt feil å sammenligne trenere in the first place, all den tid trenere er ganske forskjellige av seg. Jeg personlig tviler ikke et sekund på at Trond Sollied er en bedre trener enn Grönhagen generelt sett, det er bare å sammenligne hva de har oppnådd, Sollied har omtrent hatt suksess overalt han har vært de siste årene. Men, og det er et stort men, selv om en trener på generell basis er bedre, så er jeg ikke sikker på at Sollied er en bedre trener for FFK enn det Grönhagen er.

Jeg tror egentlig klubbledelsen har gjort seg opp en mening om hvordan den nye treneren bør være, og funnet utifra de kriteriene hvem som passer best inn i rollen, og ikke nødvendigvis tatt så stor hensyn til hva trenerne har for meritter å vise til. Jeg tror Sollied kunne gjort en formidabel jobb som FFK-trener, men tror likevel at Grönhagen passer bedre inn, derfor syns jeg det blir litt feil å sammenligne trenere opp mot hverandre. Det kan jo bli spennende å se om Rösler passer bedre for Viking og at Nordlie gjør en enda bedre jobb med Lillestrøm. Hvis begge gjør det bedre enn sine forgjengere så er jo det et godt eksempel på at enkelte trenere passer bedre til visse klubber enn andre. Det var ikke et kjempegodt eksempel likevel egentlig, ettersom jo Nordlie hadde suksess i Viking, og Rösler vel egentlig ikke gjorde seg bort i Lillestrøm...



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340