Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Sandnes Ulf - FFK Onsdag 28.07.2010 kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 13 2

alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 26 jul 10, 20:27

Jeg er meget klar over FFKs stramme økonomi, men hvem har nevnt noe om kjøp av ny keeper?

Som Ymer så godt sa det, FFK driver med konkurrase idrett, hvis Staw over en lengre periode som nå ikke overbeviser så er det bare å la andrekeeper Masalin få sjansen.

Så får vi håpe han tar vare på den, det er ikke noe anderledes for keepere enn for andre utespillere, det skal være reel konkurranse om plassen på laget, de som er inne i førsteelleveren må overbevise for å forbli der. Masalin har faktisk bra med tippeligaerfaring og det jeg husker av ham fra Hamkam er at han er en solid og stabil keeper akkurat hva FFK trenger.

---------------------------

alexx


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 26 jul 10, 23:36

Opprinnelig postet av alexx

Masalin har faktisk bra med tippeligaerfaring og det jeg husker av ham fra Hamkam er at han er en solid og stabil keeper akkurat hva FFK trenger.

 

Stod han for Hamkam sesongen de rykket ned fra tippeligaen og adeccoligaen? Hvis han gjorde det kan han da umulig være så mye bedre enn Staw? Reddet de ihvertfall ikke fra nedrykk, og gjorde vel heller ikke at de rykket opp? Bare lurer :-)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 26 jul 10, 23:44
Endret: 26 jul 10, 23:46
Endret av: Rey

Han stod vel 15 kamper den sesongen de rykket ned fra Tippeligaen og 5 kamper eller noe når de rykket ned fra Adecco. Mulig talla mine er feil, men det var det jeg tror jeg fant frem til når jeg sjekket i stad.

Jeg håper uansett Staw står på onsdag. Jeg har klokketro på han.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 27 jul 10, 09:30

[kverulering]

Klokkertro, Rey. Klokkere kan ha sterk tro, klokker har det neppe. Dog en veldig utbredt feil.

[/kverulering]

Når det er sagt: Nå har Staw stått helt kurant i de fire-fem kampene før TUIL-kampen, derfor mener jeg han bør få stå mot Sandnes-Ulf. Men dersom han gjør nye grove feil i den kampen, bør Masalin stå mot Moss.

Dette av den simple grunn at det nok er demotiverende for Masalin også å vite at han kun spiller dersom Staw er skadet - at Staw faktisk ikke kan spille seg ut av laget. Han vil få inntrykk av at han ikke har noen som helst sjanse til å spille seg inn på laget.

Til den mer generelle diskusjonen om hvor mange sjanser klubben skal gi Staw, har jeg følgende å si:

Jeg mener selvsagt ikke at han skal få uendelig med tålmodighet og spille fast uansett hva han gjør, bare fordi han er ung og fra Østfold. Men han har tidligere (altså i 2008) vist at han har gode ferdigheter, og mitt inntrykk er at det kun er det mentale samt klokskap i feltarbeidet som hindrer ham i å være en toppkeeper - blant de 10 beste norske. Når han da bare er 22 (og keepere når gjerne sitt toppnivå senere enn utespillere!) mener jeg det vil være direkte galskap å sette ham på porten fordi han gjør for mange feil. Men benkes i en svak periode? Ja, selvsagt.

Men tålmodighet er et stikkord, og mangel på tålmodighet er et grunnleggende problem i norsk toppfotball. Jeg vil påstå at det er en av de viktigste årsakene til at svært få lag gjør to gode sesonger på rad.

 

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 27 jul 10, 18:55

Hadde Masalin reddet Hamkam fra nedrykk i 2008 eller nærmest alene sørget for at de rykket opp det påfølgende året så ville han sannsynligvis vært aktuell for Manchester United og ikke sittet  som reservekeeper i den nest øverste divisjonen i Norge Nugattistjerna!Wink 

Å trekke hans egenskaper i tvil som keeper fordi han har vært med på å rykke ned med en klubb er tvilsom argumentasjon. Jeg syns du legger litt vel mye ansvar på Masalin sine skuldre i lagidretten fotball. Han er faktisk en habil keeper som kan gi Staw kamp om plassen, jeg jobber sammen med 2 Hamkam tilhengere som kan skrive under på dette.

Jeg vil gjøre en ting klart; ingenting ville glede meg mer enn at Staw en lokal ung keeper kunne ta steget opp og bli en toppkeeper. Det tror jeg de fleste på dette forumet er enige med meg om. De fleste har vel hørt om dette keeper talentet fra gutten var 16 år, men før eller siden må talentet slå ut i full blomst og  den ungdommelige ustabiliteten må erstattes med stabile og solide prestasjoner. At Staw som 17-18 år gammel kunne gjøre merkelige ting og tabber, ble ført opp på kontoen for ungdommelige ustabilitet og manglende rutine, men når han gjør nå de samme tabbene som 22 åring så kan man ikke lenger like lett overse dette.

Jeg vil overhode ikke "sparke Staw ut av porten", han har fremdeles tid på seg til å bli en meget god keeper, men akkurat som en høyreback som er ute av form og ikke presterer så bør det vurderes å benytte andre alternativer. Det er slik profesjonelt toppidrett fungerer, enten man liker det eller ikke.

---------------------------

alexx


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 jul 10, 21:07

Opprinnelig postet av alexx

...

Enig, alexx!!!

Spesielt med delen om at ingenting ville vært mer artig om Staw slo ut i full blomst, men ingen skal ha frikort til første elleveren, og jeg håper det er en grunn til at vi tok inn Masalin utenom å kun ha han på benken? Å gi han muligheten, synes jeg ikke blir feil i det hele tatt. Staw kan fortsatt forbli førstevalg..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 27 jul 10, 21:08

ffksupporter.net synes Sandnes er en usjarmerende by og Ulf er et dårlig navn for en fotballklubb. Vi satser derfor på at FFK gjør kort prosess og vender hjem med tre poeng i morgen.

Før kamp Sandnes Ulf - FFK: Onsdagsfest i vest?

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 27 jul 10, 21:23

Allan Borgvardt som både høyre kant og spiss?

Sååå god er han vel ikke? Wink


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 27 jul 10, 21:25

Bæh, dette begynner å bli pinlig. Sånn.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 28 jul 10, 00:21

Opprinnelig postet av alexx

Hadde Masalin reddet Hamkam fra nedrykk i 2008 eller nærmest alene sørget for at de rykket opp det påfølgende året så ville han sannsynligvis vært aktuell for Manchester United og ikke sittet  som reservekeeper i den nest øverste divisjonen i Norge Nugattistjerna!Wink 

Å trekke hans egenskaper i tvil som keeper fordi han har vært med på å rykke ned med en klubb er tvilsom argumentasjon. Jeg syns du legger litt vel mye ansvar på Masalin sine skuldre i lagidretten fotball. Han er faktisk en habil keeper som kan gi Staw kamp om plassen, jeg jobber sammen med 2 Hamkam tilhengere som kan skrive under på dette.

Kjære vene. Jeg stilte et spørsmål. Var slett ikke ute etter å trekke hans egenskaper i tvil. Men jeg håper og tror at Staw fortsetter å stå kampene framover.

Men at keeperne har en viktig rolle kan vel ingen komme utenom. Følgende eksempel  kan vise dette: Daniel Øhrlund stod for FFK 2008 - seriesølv, AIK 2009 - seriegull, RBK 2010 - overlegne i Norge. FFK rykket ned 2009, AIK sliter i allsvenkan i år. Jeg tror nok keeperene har ganske mye å si. Men for all del, jeg har verken sett Masalin verken for Hamkam eller FFK så jeg kan selvfølgelig ikke si noe om hvor god han er.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 10, 09:55

Er det sjangs for at jeg treffer noen FFK-supportere på kampen idag? Noen som skal på kamp?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 jul 10, 10:41
Kommer vel en 60-70 stk med buss...

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 jul 10, 17:17

Føler meg heldig idag, stryker jeg resultatet på legetimen, så jeg fikk overtalt min familie på tippelag på kampen idag. Tok kamp 25. hvor de starter med 1-0 i handikapp. Borteseier til Fredrikstad er resultatet.

Dette må vel gå inn? Hehe. Har troa! Føler det blir overkjøring!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 jul 10, 17:18

Kampen går vel ikke på tv eller nett-tv? Men sender Radio Prime Fredrikstad fra kampen? noen som vet?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 28 jul 10, 17:27

Opprinnelig postet av aavdst

Kampen går vel ikke på tv eller nett-tv? Men sender Radio Prime Fredrikstad fra kampen? noen som vet?

Alle 1 divisjonskampene går på NRK nett-TV men jeg har ikke funnet link til dagens kamp. Om noen har den så sleng den gjerne utWink

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 28 jul 10, 17:29

Opprinnelig postet av Rasle

Opprinnelig postet av aavdst

Kampen går vel ikke på tv eller nett-tv? Men sender Radio Prime Fredrikstad fra kampen? noen som vet?

Alle 1 divisjonskampene går på NRK nett-TV men jeg har ikke funnet link til dagens kamp. Om noen har den så sleng den gjerne utWink

http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=13

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 jul 10, 17:29

Etter litt graving fant jeg denne : http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=13 , men si stad stod det "direktesending avsluttet" og nå står det "feil i tjenesten, vennligst prøv på nytt".. Dette lover ikke bra...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 jul 10, 17:29

http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=13

Her står det at direktesendingen er avsluttet (sikkert pga. det er utsatt kamp). Men håper ikke det betyr at de ikke viser den?

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 jul 10, 17:31

Opprinnelig postet av Lemmy

Her står det at direktesendingen er avsluttet (sikkert pga. det er utsatt kamp). Men håper ikke det betyr at de ikke viser den?

Du vil nok få den meldingen helt fram til de starter sendingen, så skal ikke bety noenting :-)

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 jul 10, 17:36

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Lemmy

Her står det at direktesendingen er avsluttet (sikkert pga. det er utsatt kamp). Men håper ikke det betyr at de ikke viser den?

Du vil nok få den meldingen helt fram til de starter sendingen, så skal ikke bety noenting :-)

 

Ringte NRK og snakket med de og de sa det du skriver.....

---------------------------

To Telos Arheezee Torah



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 13 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340