Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp Stabæk-Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 26 sep 09, 20:06
Endret: 04 okt 09, 18:06
Endret av: Holters

Her er det bare å kjøre på. Gutta må vise hva de er gode for

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 26 sep 09, 20:32

Får vi uavgjordt mot stabæk skal vi være veldig fornøydeLaughing

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 26 sep 09, 21:13
Endret: 26 sep 09, 21:14
Endret av: Kilden

                      Stamatoupoulos

Czwartek - Martinsen - Piiroja - Wallace

               Gashi - Barsom - Borges

          Valencia - Gardar - Andersson

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 sep 09, 21:44
Endret: 26 sep 09, 21:45
Endret av: ffkmufc

Helt enig med Kilden!!!

Muligens Lasse i mål..


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 26 sep 09, 22:02

Kunne tenkt meg dette laget.Jobb med askar så blir han bra høyrebeck.Flytt barsom til venstre og borges i midten.det tror jeg er bedre.Gardar på topp kan bli bra:)Everton har jo karantene men det er like bra.Liker ikke everton`s spille måte.Virker som han glemmer at fotball er lagspill noen ganger.

 

 

 

       Stamatoupoulos

Askar - Martinsen - Piiroja - Wallace

               Gashi - Borges - Barsom

          Valencia - Gardar - Andersson

 

  Men tror det blir Borges på topp

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 26 sep 09, 22:46

Jeg er ikke enig kjellemann, vi trenger en mann med god løpsstyrke bakerst på midtbanen. Borges har ikke god løpsstyrke, noe derimot Barsom har. Barsom har også vært god de to kampene han har spilt i den posisjonen.

Håper laget blir slik:

Staw

Askar - Martinsen - Piiroja - Pereira

Gashi - Barsom - Borges

Valencia - Jóhansson - Andersson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 sep 09, 07:49

Pål framsår da som mye mer sikker enn Askar.

Askar er jo rundingsbøye deffensivt og snubler hver gang offensivt. Bør lære seg å stokke beina før han kommer på banen igjen. Hadde han hatt spilleforståelse så kunne han redda seg deffensivt på det, men det mangler han dessverre. Har aldri sett at han sidestiller seg for å lede motspiller til en side.

Hadde vi hatt Valencia mot LSK, hadde kampen vært avgjort i 1 omgang.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 27 sep 09, 08:51

Opprinnelig postet av ffkmufc

Pål framsår da som mye mer sikker enn Askar.

Askar er jo rundingsbøye deffensivt og snubler hver gang offensivt. Bør lære seg å stokke beina før han kommer på banen igjen. Hadde han hatt spilleforståelse så kunne han redda seg deffensivt på det, men det mangler han dessverre. Har aldri sett at han sidestiller seg for å lede motspiller til en side.

Hadde vi hatt Valencia mot LSK, hadde kampen vært avgjort i 1 omgang.

Askar har vært en av FFK's beste de siste kampene, og er nok sikker i startelveren. Forhåpentligvis på høyre kant.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 sep 09, 08:53

Ja han var strålende i går og mot SIF. Selvskreven på laget.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 27 sep 09, 09:45

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ja han var strålende i går og mot SIF. Selvskreven på laget.

Strålende mot SIF?!?

Defensivt var han jo en katastrofe...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 sep 09, 10:22

Hørt om ironi Flemastro?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 sep 09, 10:43

Spørs hvordan treningen blir til uken, da er Nordlie borte til torsdag.

Detter de ned på det lave nivået de hadde før han kom?

 

http://www.f-b.no/article/20090926/FFK/94243102/1220


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 sep 09, 11:18
Endret: 27 sep 09, 11:20
Endret av: Graarud

Personlig mener jeg at vi bør stille slik:

Lasse

Pål Andre - Vidar - Piroja - Opphaug

Borges - Barsom - Wallace

Askar - Gardar - Everton

Mener vi MÅ kjøre Pål Andre, og ev. Opphaug på back fordi Wallace er og blir en rundingsbøye mot rask spill langs bakken som Stabæk er eksperter på. Faktisk skulle man tro at det er bedre å spille med Opphaug enn Piroja i midten (selv om Piroja er GUD) da han ikke er god på bakkespill. Det er en grunn til at vi oftest taper mot Stabæk.

Everton bør ikke spllle midtspiss men se å prøv mannen i en annen rolle! Det er en fantastisk bra spiller etter min mening som IKKE blir brukt riktig!

Wallace viser forøvrig fantastiske takter og vi trenger hans enormt gode innleggsfot.

Utover kampen kan vi bytte inn Anderson, Ramberg, og Kvisvik...

Greit Anderson skorte i går men herregud han har egentlig vært dårlig de to siste kampene.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 27 sep 09, 11:23

Ophaug på venstrebacken fremfor Jokke T?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 sep 09, 11:28
Endret: 27 sep 09, 11:29
Endret av: Costanza

Håper:

Kenny

Ophaug - Vidar - Piiroja - Wallace

Gashi - Barsom - Borges

Valencia - Gardar - Andersson

 

Tror:

Kenny

Czwartek - Vidar - Piiroja - Wallace

Gashi - Barsom - Ramberg

Valencia - Borges - Andersson


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 sep 09, 11:35
Endret: 27 sep 09, 11:37
Endret av: Graarud

Opprinnelig postet av solano2

Ophaug på venstrebacken fremfor Jokke T?

Selvfølgelig ikke hvis han er frisk!

Men jeg mener vi bør prøve noe nytt da vi virkelig sliter mot Stabæk...

Sku hatt noe sånn 3 - 3 - 1 - 3 eller noe hvor Everton ligger litt offansiv midtbanerolle. Han er fantastisk mellom spissrom, og midtbanerommet...!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 sep 09, 11:42
Endret: 27 sep 09, 11:42
Endret av: keiko99

everton er ute om stabæk Graarud

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 sep 09, 15:41
Endret: 27 sep 09, 15:43
Endret av: bateman

Everton er suspendert ja. Ønsker denne 11ern, noe opplagt;

 

Kenny

PAC   Martinsen   Piiroja   Wallace

Gashi  Barsom   Borges

Valencia  Gardar  Andersson

 

Benk; Staw, Ophaug, Askar, Kvisvik, Lala, Thomassen, Trulsen/Adiyiah.

Tribunen; Braathen, Elvestad, Ramberg og Wassup.

PAC fremstår langt tryggere defensivt enn en Askar som er helt ute av form - både offensivt og defensivt. Mangler teknikk, det så vi blant annet når han kom til gode skuddmuligheter mot LSK og sleivet ballen opp på 37 rad. Vidar spilte seg inn i 11ern som min banens beste mot lsk rett foran Wallace. Ophaug også med årsbeste vil jeg si, men Raio er selvskreven.

Det er mulig å slå bæringene hvis vi først og fremst vinner midtbanekrigen mot Hauger og playmaker Farnerud (som er mulig med terrierne Barsom og Gashi), samt at Vidar tar ut Nannskog på fart.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 27 sep 09, 16:04

Kan vanskelig se for meg at Nordlie setter Ophaug ut av laget, han er vel den nye kapteinen vår? Synes ikke han gjorde noen dårlig kamp i gpr heller...

 

Tror på dette laget:

 

Kenny

PAC   Ophaug  Raio  Wallace

Gashi Borges Barsom

Valencia    Gardar   Andersson

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 sep 09, 16:07

Litt spesielt at du du vil ha Ramberg på tribunen etter en god kamp mot Lillestrøm bateman.

Ellers er jeg enig med laget ditt unntatt Kenny og muligens Pål. Der vil jeg ha Lasse og Amin.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 09, 16:17

Hvordan i helvete kan man finne på å skryte av Askar? Fyren er en vandrende katastrofe.. Ræva er vel en dekkende betegnelse.. Ræva bakover og ræva fremover..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 sep 09, 16:20
Endret: 27 sep 09, 16:21
Endret av: ffkmufc

Opprinnelig postet av Husgutt

Hvordan i helvete kan man finne på å skryte av Askar? Fyren er en vandrende katastrofe.. Ræva er vel en dekkende betegnelse.. Ræva bakover og ræva fremover..

Godt å se at det er noen som er enig med meg Husgutt!! Fatter ikke at noen ser noe bra i han..


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 27 sep 09, 16:27
Endret: 27 sep 09, 16:51
Endret av: GodeGeir

Jeg får prøve meg med en litt nøytral vurdering av Askar jeg da..Banens beste mot vif,-8 på min spillerbørs,banens desidert dårligste mot godset og lsk-klar 1 på min børs.han er med andre ord ekstremt varierende!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 sep 09, 18:20

Høiland, Hedenstad, Hauger og Berglund må stå over mot oss med gult kort ikveld.

På FFK er det faktisk en haug med spillere i faresonen nå i forhold til resten av sesongen; Piiroja, Wallace, Thomassen, Askar, Gashi, Barsom, Kvisvik. Det er rimelig opplagt at spillere som Barsom og Gashi vil få en suspensjon til i år all den tid de smeller mer med kjeften enn noe annet. Forsvarsspillere er jo også utsatt (Wallace, Thomassen, Raio).

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 27 sep 09, 18:39
Endret: 27 sep 09, 18:41
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Husgutt

Hvordan i helvete kan man finne på å skryte av Askar? Fyren er en vandrende katastrofe.. Ræva er vel en dekkende betegnelse.. Ræva bakover og ræva fremover..

Godt at de flese andre ser det annerledes. Ikke at jeg er allverden imponert over Tom Nordli sine evner som trener, men ser at også han bruker Askar konsekvent.

Noe til supporter du, som kaller en ung lokal FFK spiller for en vandrende katastrofe, og litt til. Ræva supporter vil jeg si.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 09, 19:27

Opprinnelig postet av bateman

Høiland, Hedenstad, Hauger og Berglund må stå over mot oss med gult kort ikveld.

 

Farnerud ut med noe som lignet en alvorlig skade. Selvsagt trist for den sympatiske svensken, og han spiller nok ikke mot oss. Kanskje deres beste spiller..


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 sep 09, 19:43

Høiøand definitift ute mot oss ihvertfall

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 27 sep 09, 19:43

Og der var Høiland ute av kampen mot oss ja....!

---------------------------

Svaberget for alltid!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 09, 19:43

Og da fikk Høiland rødt kort og er også borte...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 sep 09, 20:10

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av bateman

Høiland, Hedenstad, Hauger og Berglund må stå over mot oss med gult kort ikveld.

 

Farnerud ut med noe som lignet en alvorlig skade. Selvsagt trist for den sympatiske svensken, og han spiller nok ikke mot oss. Kanskje deres beste spiller..

Helt enig, playmakeren i laget. Ala rollen Alonso hadde i liverpool og alle vet hvor viktig han var. Høiland erstatter de egentlig relativt greit ved å sette skjønnshår ut på høyrebakcen og sette inn en ny stopper.

Godset viste at det absolutt er mulig å spille godt borte mot Stabæk. Problemet vårt er at FFK står særdeles dårlig til bærumslaget. Muligens passer vår nye 4-3-3 formasjon bedre mot stabæk?Surprised

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 sep 09, 20:13
Endret: 27 sep 09, 20:13
Endret av: Plankekæll

Forsvarsrekka til Stabæk blir sikkert noe slikt: (fra høyre)

Skjønsberg - Rogne - Segerström - Hedenstad

Dette er ingen dårlig forsvarsrekke i det hele tatt.

Tom Stenvoll kan også bekle begge backene.


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 27 sep 09, 20:22

Han Hedenstad virket ikke akuratt supergod i dag! Mener helt klart at den store svakheten i lagene dems er på backene. Så er bare å begynne å terrorisere. Lala mot Hedenstad??

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 sep 09, 20:37

Opprinnelig postet av pss

Han Hedenstad virket ikke akuratt supergod i dag! Mener helt klart at den store svakheten i lagene dems er på backene. Så er bare å begynne å terrorisere. Lala mot Hedenstad??

Haha. Du har vel ikke sett Stabæk før i år du vel? Hedenstad har vært en av de aller beste spillerne på Stabæk i år. Han er sinnssykt rask, har gode pasninger, og er stødig. I tillegg kan han spille på begge backene og på midtbanen. At han nettopp har fyllt 18 år gjør det ekstra imponerende. Denne gutten debuterer på landslaget neste år hvis utviklingen fortsetter. Det største backtalentet jeg har sett i Norge siden Riise slo gjennom.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 27 sep 09, 21:16

Opprinnelig postet av pss

Han Hedenstad virket ikke akuratt supergod i dag! Mener helt klart at den store svakheten i lagene dems er på backene. Så er bare å begynne å terrorisere. Lala mot Hedenstad??

Lala er neppe i troppen denne gangen heller. Var det ikke på lørdag, selv om Valencia var ute. For all del god nok etter min mening. Sliter med å kommunisere med Nordli tror jeg. Begge er svake i engelsk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 27 sep 09, 21:26

Ønsker dette laget:

                                               Staw

PAC             Martinsen                 Ophaug           Wallace

              Gashi                   Barsom            Borges

Askar                                 Andersson                   Thomassen

 

Staw fordi han andre har vært svak de siste kampene. Martinsen for farten, og Ophaug fordi han kan spille ball med beina og fordi Stabæks farligste hodespiller er ute. Borges kan ikke være anker, så der er nok Barsom alternativet(hadde aller helst ønsket Elvestad). Håper Andersson kan finne seg mer til rette som spiss, for som høyre kant er han ganske hjelpeløs.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 27 sep 09, 22:13

Spilte Ramberg en god kamp mot LSK, plankekæll?? Nok et bevis på at i fotball så finnes det like mange meninger som det finnes spillere. 

---------------------------

alexx


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 sep 09, 22:26

Ja, jeg synes Ramberg hadde en god kamp mot LSK. Ikke strålende, men god. Cirka fem poeng på børsen fra meg. Det finnes en mellomting mellom ræva og dritbra for å bruke noen brune uttrykk, og det er feks god.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 sep 09, 22:29

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ønsker dette laget:

                                               Staw

PAC             Martinsen                 Ophaug           Wallace

              Gashi                   Barsom            Borges

Askar                                 Andersson                   Thomassen

 

Staw fordi han andre har vært svak de siste kampene. Martinsen for farten, og Ophaug fordi han kan spille ball med beina og fordi Stabæks farligste hodespiller er ute. Borges kan ikke være anker, så der er nok Barsom alternativet(hadde aller helst ønsket Elvestad). Håper Andersson kan finne seg mer til rette som spiss, for som høyre kant er han ganske hjelpeløs.

Andersson spiller vel uansett ikke høyre kant, men regner med du bare skrev feil.

Hvorfor vil du ikke ha med Piiroja? Glemte du han, eller vraker du vår soleklart beste forsvarsspiller denne sesongen?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 09, 23:29

[quote=bateman]

[quote=Bedreviteren]

Opprinnelig postet av bateman

Godset viste at det absolutt er mulig å spille godt borte mot Stabæk. Problemet vårt er at FFK står særdeles dårlig til bærumslaget. Muligens passer vår nye 4-3-3 formasjon bedre mot stabæk?Surprised

 

En veldig stor forskjell er at Godset til vanlig spiller på kunstgress.. FFK suger på bortebane og suger ekstra hardt på kunstgress.. Det skal nok mirakler til for at FFK kommer hjem med poeng i denne kampen..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 sep 09, 23:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ønsker dette laget:

                                               Staw

PAC             Martinsen                 Ophaug           Wallace

              Gashi                   Barsom            Borges

Askar                                 Andersson                   Thomassen

 

Staw fordi han andre har vært svak de siste kampene. Martinsen for farten, og Ophaug fordi han kan spille ball med beina og fordi Stabæks farligste hodespiller er ute. Borges kan ikke være anker, så der er nok Barsom alternativet(hadde aller helst ønsket Elvestad). Håper Andersson kan finne seg mer til rette som spiss, for som høyre kant er han ganske hjelpeløs.

Hvordan kan du finne på å sette Andersson som spiss i et 4-3-3system? Hvilke kvaliteter har han som gjør at han passer der? Ingen, etter min mening. Han er på ingen måte noen typisk spiss i 4-3-3.

Grunnen til at Andersson ikke har kommet til sin rett enda er rett og slett midtbanen vår. Han får for få (tre artige ord etter hverandreCool) pasninger å jobbe med. Vi sliter med bevegelsesmønsteret vårt, og derfor får han for lite bakrom. For det er når han får ballen mellom motstandernes back og stopper i rommet bak en møtende spiss, at han er virkelig god.

Jeg kom til å tenke på det: hvor ofte har egentlig FFK hatt en midtbanespiller rettvendt i stor fart som kan utfordre motstandernes backlinje i år.... ? Har det i det hele tatt skjedd? Ideelt sett i 4-3-3 skal indreløperne ligge høye og skape to mot en mot motstandernes backer og dytte ut på kanten. Når dette skjer, tror jeg Andersson kommer mer til sin rett.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 sep 09, 00:23

Andersson er jo sålangt ifra midtspiss som det er overhodet mulig å komme...Skulle gjerne sett Everton i et par kamper som ving og Gardar inn som spiss. Men det er helt klart rekka Valencia  -  Everton  -   Andersson som er førstevalget, eventuelt inn med Askar for Valencia.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 28 sep 09, 01:00

Nå er det på tide at Askar blir benka!! Lenge siden han viste seg frem. Den gutten der vet jo ikke hva en kantspiller er. Hadde han holdt litt mer bredde, så ville vi skapt mange flere sjanser hver kamp. Han er stort sett alltid 15m + unna krittlinja. Da er det mye enklere for forsvaret å holde kontroll på ham. Hadde han innimellom klart å holde seg ved linja, ville det trekt backen til motstander lenger ut og større rom for Everton.

Når det er sagt er jo innlegga hans katastrofe, så kanskje like greit han ike kommer til for mange av dem. Om Askar skal spille må det være på backplass, men også der har han en lang vei å gå før han er god nok for TL.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 28 sep 09, 07:55

God kamp av Ramberg ?  Rett plass er tribunen ut  sesongen, og neste år foran TV'n i godstolen som pensjonist.

Hra hatt 5 gode kamper i år, resten til stryk eller pari


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 28 sep 09, 08:13

Opprinnelig postet av Ramp

Kan vanskelig se for meg at Nordlie setter Ophaug ut av laget, han er vel den nye kapteinen vår? Synes ikke han gjorde noen dårlig kamp i gpr heller...

Mye mulig han spilte seg inn igjen etter kampen sist, men Nordlie hadde egentlig tatt fra han kapteinsbindet og satt han på benken før denne kampen. Men Raio ble ikke klar! Martinsen stråla forøvrig minst like mye;)

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 28 sep 09, 08:39

Opprinnelig postet av Gardarson

Nå er det på tide at Askar blir benka!! Lenge siden han viste seg frem. Den gutten der vet jo ikke hva en kantspiller er.

Likefullt er han den eneste kantspilleren vi har som fungerer. I alle fall har det vært slik de siste kampene. Mot LSK skjedde alt på hans side i angrep, mens venstresiden var helt død.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 28 sep 09, 08:43

Opprinnelig postet av Plankekæll

Andersson spiller vel uansett ikke høyre kant, men regner med du bare skrev feil.

Hvorfor vil du ikke ha med Piiroja? Glemte du han, eller vraker du vår soleklart beste forsvarsspiller denne sesongen?

Skrev definitivt feil.

Glemte ikke Piroija, men hans manglende ferdigheter langs bakken og at Stabæk ikke fremstår som veldig farlige hodespillere uten Høiland gjør at jeg mener Ophaug og Martinsen er bedre alternativer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 28 sep 09, 08:46

Opprinnelig postet av Lemmy

Hvordan kan du finne på å sette Andersson som spiss i et 4-3-3system? Hvilke kvaliteter har han som gjør at han passer der? Ingen, etter min mening. Han er på ingen måte noen typisk spiss i 4-3-3.

Kan godt hende du har rett i det. Men tilsynelatende fungerer han dårlig som venstre kant. Dessuten har han avslutteregenskaper som få andre på laget. På venstrekanten mener jeg vi har ett bedre alternativ i Thomassen, men på spissplassen har vi ingen reelle alternativer i denne kampen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 28 sep 09, 11:16

Opprinnelig postet av Husgutt

 

 

En veldig stor forskjell er at Godset til vanlig spiller på kunstgress.. FFK suger på bortebane og suger ekstra hardt på kunstgress.. Det skal nok mirakler til for at FFK kommer hjem med poeng i denne kampen..

Er vel bare å begynne å be aftenbønner og ofre geiter, og påkalle alle tenkelige makter, for selv med Farnerud og Høiland ute er Stabæk i hangaren en veldig vrien motstander.

De har to tap hjemme i år. Mot RBK og Molde.

Vi bør ligge lavt og satse på dødballer. Liker det ikke, men der ligger vår beste sjanse til å få med noe annet enn baklengsmål og gule kort fra Fornebu.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 28 sep 09, 12:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Begge er svake i engelsk.

Synes det er fantastisk at man faktisk blir ansatt som fotballtrener i Norge hvis man ikke behersker engelsk. 

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 28 sep 09, 12:40

Opprinnelig postet av TheJester

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Begge er svake i engelsk.

Synes det er fantastisk at man faktisk blir ansatt som fotballtrener i Norge hvis man ikke behersker engelsk. 

Vi snakker om(har vært tema) at man skal primært hente spillere fra andre verdensdeler som snakker engelsk. Hjelper lite når treneren er på Petter Solberg nivå.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 sep 09, 13:45

Its not only, only?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 28 sep 09, 14:10

Opprinnelig postet av bateman

Its not only, only?

.... but, but


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 sep 09, 17:11

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 sep 09, 22:40

jeg blir 30 i helga og synes jeg fortjener en FFK seierTongue out

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 sep 09, 23:39
Endret: 28 sep 09, 23:41
Endret av: keiko99

Gratulerer husgutt.. jeg ble 37 og fikk LSK sier i gave av FFK Laughing

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 29 sep 09, 00:32

De vant vel på bursdagen min også, 20 april mot viking.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 29 sep 09, 20:41

Opprinnelig postet av Dokka

De vant vel på bursdagen min også, 20 april mot viking.

Skjedde det noe positivt 25.mai ?Innocent


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 sep 09, 08:38

nei.. Men vi tapte for odd den 24.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 sep 09, 09:04

Dommer       Kristoffer Helgerud, TRANBY
Assistentdommer 1     Kim-Andre Johnsen, NORDBY
Assistentdommer 2     Harald Strand, TAU
4. dommer     Trond Ivar Døvle, OSLO
Dommerveileder     Arild Haugstad, FÅBERG

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 30 sep 09, 16:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ønsker dette laget:

                                               Staw

PAC             Martinsen                 Ophaug           Wallace

              Gashi                   Barsom            Borges

Askar                                 Andersson                   Thomassen

 

Staw fordi han andre har vært svak de siste kampene. Martinsen for farten, og Ophaug fordi han kan spille ball med beina og fordi Stabæks farligste hodespiller er ute. Borges kan ikke være anker, så der er nok Barsom alternativet(hadde aller helst ønsket Elvestad). Håper Andersson kan finne seg mer til rette som spiss, for som høyre kant er han ganske hjelpeløs.

 

 

Stamatoupoulos har ikke gjort noen tabber eller levert noen direkte svake keeperopptredener. Dermed er han et bedre alternativ enn Staw og Bråthen. Staw og Bråthen hadde et halvår på å vise hva de var gode for og de rotet det til..

Martinsen har til tider vært såpass dårlig på én mot én dueller og markeringspill at jeg lurer på om han har noe i tippeligaen å gjøre..

Hvis Elvestad er god nok så hadde han vel spilt mer..?

Andersson avgjorde kampen mot LSK i sin posisjon på kanten, det er alt som betyr noe.

           Stamatoupoulos

PAC - Ophaug - Piiroja - Wallace

        Gashi           Barsom

Valencia - Borges - Andersson

                  Gardar

Borges trekker litt bakover. Gardar på topp i og med at vi ikke har noen bedre alternativer.


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 01 okt 09, 00:22
Endret: 01 okt 09, 00:24
Endret av: Graarud

Problemet er etter min mening her at vi møter et lag som er svært ballsikre, og hurtige med spill langs bakken og ekstremt gode i det midtre ledd.

Verken Valencia eller Anderson har vist et snev av defensive takter. Altså INGENTING! Å satse på en da nesten 4 5 1 versjon vil skape katastrofale følger på kantene. Har du forøvrig tenkt at Gashi og Barsom skal ta dette rommet er dette en grei tankegang, men to holder ikke her! Ikke i nærheten i gang. Med Borges i tillegg som mer defensiv vil han løpes i senk. Har du sjekka hurtigheten, akselrasjonen og kondisen til Borges? ;-)

Kunne heller ikke vært mer enig med kanogvetalt i at Piroja ikke bør være førstevalget i denne kampen av nettopp samme grunn. I tillegg bør Joachim ta over for Wallace. PAC er selvskreven i en slik kamp!

Vi må huske at vi har tapt i bort i mot hver eneste kamp mot Stæbak og noe må gjøre defansivt!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 01 okt 09, 08:42

Det skal sies at sist vi møtte dem hadde vi brukbar kontroll defensivt - Nannskog, for eksempel, fikk ikke til en dritt og gikk sur før pause. Dessverre svidde vi sjanser like effektivt i den kampen som ellers i år. Vinnermålet til bæringene var kun en framifrå enkeltmannsprestasjon, som det er vanskelig å gardere seg mot med taktiske valg.

Men jeg er også skeptisk til å skulle bruke både Andersson og Valencia, nettopp av den grunnen Graarud nevner. De bidrar lite defensivt - og mot Stabæk trengs det arbeidskapasitet, for vi kommer til å løpe en del imellom, det er garantert. Jeg synes dog vi bør ha Wallace som back, pga hurtigheten, men Thomassen kan komme til nytte på midten (enten som kant eller som indreløper), da han både løper fort og mye. Dessuten tror jeg han kan gjøre nytte for seg i kontringer. En venstreside med Wallace og Thomassen er et bra kontringsvåpen. Ikke helt der oppe med Evra og Giggs, men i Tippeligastandard slett ikke verst.

Andersson kan vel også vurderes som spiss, om vi velger 4-4-2, men Keiko velger vel som regel tre mann sentralt.

Uansett hva slags lag vi stiller; vi er avhengige av at alle 11 har en over gjennomsnittlig god dag på jobben, om vi skal snyte Stabæk for poengene.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 okt 09, 09:47

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg synes dog vi bør ha Wallace som back, pga hurtigheten.

Hmmm.... Thomassen er betydelig raskere.


Jeg håper på dette laget slik ståa er nå:

Staw

Czwartek - Martinsen - Piiroja - Pereira

Gashi - Barsom - Borges

Askar - Jóhansson - Andersson


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 okt 09, 10:48

Jeg er ganske enig i laget til Plankekæll. Det er vanskelig å se for seg laget annerledes bortsett fra at Ophaug muligens bør spille, men på bekostning av hvem? Trenger vi ikke farta til Martinsen mot Nanne og co? Nå skal det sies at farta til Ophaug har imponert meg i de siste kampene. Trodde faktisk Ophaug var treig, men bare god til å løpe klokt. Mot Edwin i forrige kamp viste Ophaug noe helt annet. Mot smarte spillere som Berglund og Johan Anderson hadde kanskje ferdighetene til Ophaug kommet mer til sin rett enn "selge seg"-ulempene til Vidar. Det blir en vurderingssak.

Det bekymrer meg at et så dårlig lag som FFK ikke har plass til en så god spiller som Thomassen, men igjen; det er vanskelig å si hvem han skal gå inn for. På backplass nærmest sidestiller jeg Thomassen og Wallace. Førstnevnte er kanskje best defensivt, har størst fart (utvilsomt) og orker mest gjennom en hel kamp. Wallace derimot er smart, slu og pasningssikker. Dessuten kommer frisparkene hans godt med. Etter min mening MÅ Wallace spille slik at han får vist seg frem for utenlandske klubber. FFK er avhengige av å få solgt ham og derfor er det ikke tvil om hvem som skal spille venstreback.

Thomassen er egentlig midtbanespiller selv om han har vist frem sitt backtalent og jeg tror han kunne gjort seg like bra på midten som Gashi. Gashi orker kanskje marginalt mer hva gjelder defensiv jobbing, men dette tror jeg Thomassen lett veier opp med litt klokere valg og bedre pasninger. Selv om Gashi er en av veldig få som står frem med riktig innstilling på bortebane så blir han som regel løpende unødvendig mye i mellom. Det beste for FFK ville vært å få Gashi solgt. Ferdighetene hans står ikke i stil til lønna, skulle de gjort det burde Gashi ideelt sett hett Makhtar Thioune. Jeg er redd FFK vil slite seg ut på Stabæks pasningsspill. 

Jeg synes Kenny Stamatopolus sto en god kamp sist mot LSK og vil nødig bytte ut rutinen hans i serieavslutningen. Staw er fremtiden og bør satses på neste sesong igjen, men inntil Kenny tabber seg skikkelig ut, så mener jeg sistnevnte bør vokte buret. 

Det blir veldig spennende å se om spissen greier å ta imot og beholde alle oppspillene. Everton har vært Eliteseriens beste på dette området og har hindret mye unødvendig ekstra arbeid for å vinne igjen ballen på nytt. Stabæk kan potensielt få skikkelig grep om matchen, mye ballbesittelse og presse FFK skikkelig bakpå store deler av matchen uten Everton. Da blir Andersson desto viktigere som er nødt til å være god til å true bakrommet og skremme Stabæk fra å stå høyt, og ikke minst blir det viktig at FFK er presise når de spiller frem Andersson. Morrisbakk Skjønsberg er veldig sterk en mot en og nærmest umulig å passere, men han har heldigvis ikke så høy fart, noe som jeg tror gir Andersson selvtillitt. På den andre siden igjen, Andersson er ikke glad i kunstgress..

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 01 okt 09, 10:50

Hmmm ... du har nok rett i det ja. Uansett mener jeg begge bør spille.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 01 okt 09, 13:50

Veldig godt skrevet Shadar!!! bra analyse av den kommende kampen. Helt enig med deg når det gjelder Thomassen, helt til han ble skada mener jeg han var sammen med Raio FFKs beste spiller. Han har potensiale til å bli bedre enn gashi. Syns forøvrig ffks  midtbane ser bra ut, særlig barsom har hevet seg enormt i det siste, trives helt klart bedre sentralt på midten. Det eneste jeg frykter nå er at Ramberg av en eller annen grunn får spille på søndag; jeg har sagt det før og gjentar det gjerne; Ramberg på bortebane, representerer for meg alt som er galt med ffk på bortebane.

---------------------------

alexx


HenrikM

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 okt 05
Innlegg: 4

Lagt til: 01 okt 09, 14:54
Endret: 01 okt 09, 14:55
Endret av: HenrikM

Farnerud mest sannsynlig klar mot FFK: http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stabaek/article265178.ece

---------------------------

Alltid. Uansett.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 02 okt 09, 20:39

Raio rekker trolig ikke kampen:

http://f-b.no/article/20091002/FFK/834382862/1252

Uansett er det vel ikke denne kampen vi er mest avhengige av han, det så også ut til at Martinsen og Opphaug fungerte ok mot LSK. Raio slipper hvertfall å pådra seg gult kort slik at han må stå over mot Odd, tror han blir viktigere mot Kovacs enn mot Nannskog og gjengen.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 02 okt 09, 21:54

Du har faktisk et poeng der, selv om man skal passe seg for å "spare" spillere til de viktige kampene, alle kamper i innspurten er hver for seg helt avgjørende for det endelige sluttresultatet. Men selvsagt positivt hvis Raio kan ta Kovacs ut av kampen, foruten ham har de et rimelig begrenset angrepsspill. Hvis Gashi i tillegg tar Brenne ut av kampen lukter det 3 poeng.

Ramberg er og blir ingen favoritt på FFK, holder rett og slett ikke nivået i mine øyne. Hvorfor ikke benytte oss av løpskraften og den gode venstrefoten til Thomassen?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 08:10

I følge fb er detta sannsynlig lagoppstilling: Stamatopoulos - Czwartek, Martinsen, Ophaug, Wallace - Ramberg, Gashi, Barsom - Askar, Borges, Andersson.

Skulle gjerne sett Gardar på topp og Borges på indreløper i stedenfor Ramberg. Vil også ha inn Valencia for Askar på kanten. Må ha spillere på kant som kan drible av en mann og legge ordentlig inn. Det som taler til fordel for Askar er at han jobber bedre hjem, til tross for at han selger seg hele tida og ikke veit hvordan han sidestiller seg.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 08:37

Rogne, Olsen, Diskerud og Høiland er garantert ikke med for Stabæk. Farnerud og Hauger er begge usikre.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 okt 09, 10:44
Endret: 03 okt 09, 11:09
Endret av: Shadar

Opprinnelig postet av ffkmufc

Rogne, Olsen, Diskerud og Høiland er garantert ikke med for Stabæk. Farnerud og Hauger er begge usikre.

Det er jo faktisk håp om å gjøre en god match da. De som helt sikkert er ute er alle gode spillere. Hauger og Farnerud er jo crucial for Stabækk-spillet, så hvis de halter litt i tillegg så ser dette lyst ut! Jeg tror nok at Farnerud og Hauger spiller. Jeg er usikker på backrekka deres når både Rogne og Høiland er ute. Hedenstad har vært førstevalg ved flere anledninger, og Tom Stenvoll må man regne med gjør et solid innhopp så helt skadeskutte er de ikke. Man kan nesten bare håpe at samspillet der bak svekkes av dette. Jeg tror dette laget vil starte for Stabækk:

                                      Jon Knudsen
T. Stenvoll-M.M. Skjønsberg-P. Segerstrøm-Hedenstad
J. Andersson-P. Farnerud-H. Hauger-D. Kobayashi
                          F. Berglund-D. Nannskog

 

Det er mulig at Mikkel Diskerud også får et innhopp utover i kampen hvis han kommer hjem fra landslagsopphold for USA som ventet på lørdag fra Egypt (1 time forskjell i tidssone ca?).


kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 03 okt 09, 12:12

Om Piiroja ikke skulle rekke kampen mot Stabæk, så tror jeg ikke det har så veldig mye å si. Tror faktisk Vidar/Ophaug er bedre i kamp mot Stabæk enn Raio/Ophaug.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 okt 09, 12:45

Hvem var det som spilte i midtforsvaret da FFK tapte så stort der, var det i sølvsesongen eller året før?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 03 okt 09, 12:46

Hadde tenkt til å se Stabæk kampen, men med det sansynlige laget med Ramberg på midtbanen går det garantert mot tap. Da er det bare å reise rett hjem fra høstferie uten å dra innom gymsalen som planlagt.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 12:50

Opprinnelig postet av Shadar

Hvem var det som spilte i midtforsvaret da FFK tapte så stort der, var det i sølvsesongen eller året før?

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 okt 09, 12:54

Håper på dette laget:

Sta.... (usikker på hvem av de to)

Askar   Ophaug   Martinsen   Wallace

Gashi   Barsom   Borges

Valencia   Jóhannsson   Andersson

Dessverre tror jeg dog FB har tippet riktig med sin lagoppstilling.

Jeg vil heller ha Askar på backen, da jeg syns Czwartek er langt unna å være god nok. Sjeldent man ser ham være aggressiv i førsteforsvarerjobben eller spille opp langs bakken. Askar har dessverre ikke vært mye bedre i det siste, men jeg går uansett for ham.

Celso Borges spille på midtbanen. Den diskusjonen har vel vært oppe før, men jeg er desto mer klar på dette når vi spiller i 4-3-3. Både for Celso sin skyld og ikke minst for lagets beste. Han er den på midtbanen som kan strø rundt seg med pasninger, og vi trenger en som kan få gitt noen baller kantene våre kan jobbe med.

Det gjør det naturlig at Gardar spiller på topp. Jeg syns han har fått ufortjent få sjanser, faktisk. Mot LSK var han involvert i målet, og i flere av de kampene hvor han kun har fått 10-15 minutter har han skapt halvsjanser inne i boksen. Her får vi også en spiss som er dyktig på å jobbe hjem, samtidig som vi får dødballkraft både defensivt og offensivt.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 okt 09, 12:56

Opprinnelig postet av tomroar

Hadde tenkt til å se Stabæk kampen, men med det sansynlige laget med Ramberg på midtbanen går det garantert mot tap. Da er det bare å reise rett hjem fra høstferie uten å dra innom gymsalen som planlagt.

Nuvel.. Jeg da Ramberg har tatt seg kraftig opp med Nordlie (som har stor tro på Ramberg). Etter trenerskiftet har Ramberg blitt mye tøffere i spillestilen og kliner til i dueller, i tillegg til sin vante utmerkede nærteknikk. Han var en av de bedre i store deler av kampen mot LSK. Det må være en grunn til at trener etter trener velger å bruker ham. Den siste der går til alle de innbitte Ramberg-hobby-haterne som det finnes alt for mange av. Det er litt ragarockers over Ramberghatet der ute. Det kjennes godt å legge lagskylden over på en spiller som virker (og kan være) både veik og bleik ved første øyekast. 

Å skylde på Ramberg for manglende oppmøte blir litt tynt etter min mening. Si det heller som det kanskje er, at interessen har dabbet av litt etter dalende resultater og utenomsportslig kløning fra ende til annen. Jeg skal innrømme selv at jeg synes det er vanskelig å være like entusiastisk nå som før.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 okt 09, 12:57

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

du rippe opp i den kampen? Husker jeg var på Nadderud. Fikk tidlig trua da Gardar scora et nydelig mål, men så rakna vi jo totalt. Stabæk fikk vel straffe etter en takling fra Czwartek, og Tarik ble bytta ut. Etter kampen ble det også klart at Tarik forsvant til Heerenveen.

Etter min mening en av de verste FFK-opplevelsene i fjor.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 03 okt 09, 12:58

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

Det var Rajo og Ophaug ja, men det var vel ikke dårlig vær? Det var det vel året før når vi vant 3-2 og reklameskiltene fikk seg en god luftetur?

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 okt 09, 12:58

Veldig enig med Lemmy. Men høyresiden er vår akilleshæl. Verken Amin Askar eller Alex Valencia imponerer for tiden... Dessverre har vi ikke noe bedre alternativ pr. i dag.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 12:58

Hehe, beklager.

Forøvrig er Staw skada så du behøver ikke lure på hvem du vil ha i mål..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 12:59

Opprinnelig postet av Costanza

Veldig enig med Lemmy. Men høyresiden er vår akilleshæl. Verken Amin Askar eller Alex Valencia imponerer for tiden... Dessverre har vi ikke noe bedre alternativ pr. i dag.

Pål er et bedre alternativ på backen. Askar og Valencia får knive om kanten, personlig vil jeg ha Alex


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 13:02

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

Det var Rajo og Ophaug ja, men det var vel ikke dårlig vær? Det var det vel året før når vi vant 3-2 og reklameskiltene fikk seg en god luftetur?

Det kan nok stemme det ja. Blanda sammen to kamper gittSmile


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 okt 09, 13:12

Når først Raijo skal stå over tror jeg ikke denne kampen er den værste. På en rask stor bane og hvor det vil bli mye spill langs bakken tror jeg Vidar kan gjøre minst en like god jobb. Derimot etter pausen når høst været og banene har gjort sitt inntog for fullt igjen håper jeg virkelig Raijo er tilbake...

                        Kenny

Chwartek Vidar Ophaug Wallace

    Gashi  Barsom  Borges

Valencia  Gardar  Andersson

håper jeg på..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 okt 09, 13:50

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 03 okt 09, 15:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Når først Raijo skal stå over tror jeg ikke denne kampen er den værste.

det har du helt rett i. stikkballer til nannskog framhever ikke akkurat vår nummer 9s kvaliteter.

---------------------------

med ffk til champions league!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 03 okt 09, 19:40

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

Det var Rajo og Ophaug ja, men det var vel ikke dårlig vær? Det var det vel året før når vi vant 3-2 og reklameskiltene fikk seg en god luftetur?

2-1 ja, ellers korrekt.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 03 okt 09, 20:03

Opprinnelig postet av Plankekæll

2-1 ja, ellers korrekt.

2-0 til og med. Fjerde rettelsen på rad, vel?Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 03 okt 09, 23:54

FAEN!! Pinlig... Jeg visste at vi skåra 2 mål hvertfall!

Er det mulig???!!! Aaaargh!! Yell


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 okt 09, 02:47

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

Det var Rajo og Ophaug ja, men det var vel ikke dårlig vær? Det var det vel året før når vi vant 3-2 og reklameskiltene fikk seg en god luftetur?

Du blander inn kampen i 06, da vi tapte 3-2...

---------------------------

Adecco 2010


StabakJF

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 okt 09
Innlegg: 1

Lagt til: 04 okt 09, 03:39

-supporter her.

Jeg får ikke sett kampen imorgen (kanskje andre omgang fra flyplassen og TV2 Sumo), men satser på at vi vinner både på banen og tribunen til tross for at jeg ikke er der :P

Hvis dere vil titte innom er vår kamptråd her.

---------------------------

STABÆK ALLTID.UANSETT!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 okt 09, 08:36

                                                   Kenny Stamatopoulos

Pål Andrè Czwartek - Jan Tore Ophaug(K) - Vidar Martinsen - Wallace F. Pereira

                              Ardian Gashi - Abgar Barsom - Celso Borges

                       Amin Askar - Gardar Johansonn - Mattias Andersson

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 okt 09, 08:45

Idag er dagen her, og vi henter hjem 3 fortjente poeng!

Hvis vi starter med detta laget vel å merke:

                           Kenny

Pål       Ophaug      Vidar        Wallace

                          Barsom

                 Gashi          Borges

Valencia           Gardar              Andersson

 

Trur dessverre at Askar og Ramberg får stare i dag også til tross for at døm er helt ute av form.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 okt 09, 09:19

Hva med Raymond?

Starter ikke han fordi han er for dårlig, eller er det pga av de 30000 kronene?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 okt 09, 09:21

Opprinnelig postet av Patrioten

Hva med Raymond?

Starter ikke han fordi han er for dårlig, eller er det pga av de 30000 kronene?

Fordi han ikke passer inn i Nordlies spillestil. Han er nok ferdig i klubben.


JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09
Innlegg: 60

Lagt til: 04 okt 09, 11:17

  Kenny

           Askar       Ophaug      Martinsen        Wallace

Barsom

Gashi          Borges

     Valencia           Gardar              Andersson


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 okt 09, 12:23

Vet noen hva billettene koster i gymsalen.     (Bortebillett)

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 okt 09, 12:29

 

[/quote]

Lala er neppe i troppen denne gangen heller. Var det ikke på lørdag, selv om Valencia var ute. For all del god nok etter min mening. Sliter med å kommunisere med Nordli tror jeg. Begge er svake i engelsk.

[/quote]

Kan jo ha noe med at han ikke var på samme kontinent også.   Han spilte u-20 kamp

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 04 okt 09, 12:30

170 kr

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 okt 09, 13:28

Opprinnelig postet av StabakJF

-supporter her.

Jeg får ikke sett kampen imorgen (kanskje andre omgang fra flyplassen og TV2 Sumo), men satser på at vi vinner både på banen og tribunen til tross for at jeg ikke er der :P

Hvis dere vil titte innom er vår kamptråd her.

Tror nok dere skal slite i denne kampen. Har satset en del kr på FFK.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 okt 09, 15:04

den nettsiden til Stabæk er jo tullete:

Karantener:
Stabæk: JIH
FFK: Borges  Feil (Everton er rett)

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 04 okt 09, 16:16

Opprinnelig postet av keiko99

den nettsiden til Stabæk er jo tullete:

Karantener:
Stabæk: JIH
FFK: Borges  Feil (Everton er rett)

Du vet at det er en supporterside, Keiko?

---------------------------

FFK & Pool


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 04 okt 09, 16:18

Har forøvrig tro på seier i dag :D
Grunn: Jeg er ikke der! og siste jeg ikke var på Stabæk-FFK, vant FFK :) Måtte det gjenta seg!

---------------------------

FFK & Pool


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 04 okt 09, 16:35

Uff, nå begynner nervene å komme snikende...

Håper guttene gjør en fantastisk kamp og tar 3 poeng hjem:)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 04 okt 09, 16:38

Opprinnelig postet av Bob Page

Du blander inn kampen i 06, da vi tapte 3-2...

For å summere opp, siden enkelte tydeligvis roter med resultatene - dette er resultatene av Stabæk-FFK på Nadderud.

2004: 1-1 (og Stabæk rykket ned, på dårligere målforskjell enn Bodø/Glimt)

2006: 3-2. Våre mål ble scoret av Simen Brenne og Mihaly Tóth.

2007: 0-2. Bjørkøy og Tegstrøm scoret målene.

2008:Denne hopper jeg elegant over. Regner med at alle husker hvor gæli det gikk i fjor. Men vi ledet jo i 13 minutter, det er jo noe å ta med seg.

Totalt 4 kamper, 2-1-1. Måtte vi utligne denne statistikken i dag!

 

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 okt 09, 17:16

Kenny

Czwartek, Ophaug, Vidar, Wallace

Gashi, Abbe, Ramberg

Askar, Borges, Andersson

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 okt 09, 17:23

Er dette bekreftet lagoppstilling Holters? I såfall er vel det som forventet.

Er Valencia i troppen i dag? Og hva med Wass? Ble han sendt hjem eller ikke?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 okt 09, 17:26

Stabæk:

Knudsen

Hedenstad   Segerström   Skjønsberg   Stenvoll

Andersson   Hauger   Farnerud   Kobayashi

Nannskog   Berglund

Benken: Austbø, Hoff, Palmason, Gromstad, Skjelvik, Aase, Tømmernes

FFK: Som Holters skrev.

Benken: Bråthen, Wass, Valencia, Kvisvik, Thomassen, Elvestad, Jóhannsson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 okt 09, 17:26

Lagene er bekreftet ja.

Benken er forøvrig:

Erik Mellevold Bråthen,Daniel Wass, Alex Valencia, Raymond Kvisvik, Joackim Thomassen, Martin Elvestad, Gardar Jóhannsson.


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 04 okt 09, 17:36

Opprinnelig postet av Knuty

Lagene er bekreftet ja.

Benken er forøvrig:

Erik Mellevold Bråthen,Daniel Wass, Alex Valencia, Raymond Kvisvik, Joackim Thomassen, Martin Elvestad, Gardar Jóhannsson.

Benyttet vi oss ikke av returretten angående dansken, da? Soleklar reklamasjon...Undecided


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 okt 09, 17:42

Merker jeg blir mer og mer irritert over at Gardar Johannsson ikke brukes som midtspiss. Og når han ikke brukes i dag med Everton ute, så får han vel neppe flere muligheter. Tipper han hadde hatt 10 mål denne sesongen hvis han hadde fått spilt jevnt og trutt der fremme. I tillegg er han ekstremt viktig på defensiv dødball og vårt beste oppspillspunkt. I tillegg ville vi da kunne brukt Celso Borges som indreløper, der han bør dyrkes. Faen.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 04 okt 09, 17:47

Opprinnelig postet av Costanza

Merker jeg blir mer og mer irritert over at Gardar Johannsson ikke brukes som midtspiss.

Helt enig, Gardar fortjener flere sjanser. Han er vel den eneste skikkelige målscoreren vår ved siden av Borges. I tillegg er Ramberg ubrukelig på bortebane.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 okt 09, 17:51

Opprinnelig postet av Costanza

Merker jeg blir mer og mer irritert over at Gardar Johannsson ikke brukes som midtspiss. Og når han ikke brukes i dag med Everton ute, så får han vel neppe flere muligheter. Tipper han hadde hatt 10 mål denne sesongen hvis han hadde fått spilt jevnt og trutt der fremme. I tillegg er han ekstremt viktig på defensiv dødball og vårt beste oppspillspunkt. I tillegg ville vi da kunne brukt Celso Borges som indreløper, der han bør dyrkes. Faen.

Enig. Ville hatt Gardar på topp og Borges på midten, Ramberg på benken..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 okt 09, 17:54
Endret: 04 okt 09, 17:57
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Costanza

Merker jeg blir mer og mer irritert over at Gardar Johannsson ikke brukes som midtspiss. Og når han ikke brukes i dag med Everton ute, så får han vel neppe flere muligheter. Tipper han hadde hatt 10 mål denne sesongen hvis han hadde fått spilt jevnt og trutt der fremme. I tillegg er han ekstremt viktig på defensiv dødball og vårt beste oppspillspunkt. I tillegg ville vi da kunne brukt Celso Borges som indreløper, der han bør dyrkes. Faen.

Enig. Ville hatt Gardar på topp og Borges på midten, Ramberg på benken..

Pussig at Ramberg spiller når man vet hvor "bra" borteprestasjonene hans har vært .

Forøvrig enig med Gardar på topp og Borges på midten


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 okt 09, 17:55

100% enig med deg, Costanza.

Mot Vålerenga hjemme hadde vi en midtbane som var glimrende, fordi det var tre duellsterke spillere. Gashi som er tøff i nærdueller, Barsom som er tøff i nærdueller og i hodedueller og Borges som er tøff i hodedueller. Der følte jeg vi vant mye av kampen mot VIF. De to andre kampene hvor Ramberg har spilt, har det vært noe helt annet. Jeg syns Ramberg er en bra midtbanespiller, men ikke i de kampene vi skal spille nå fremover.

Jeg finner ikke et annet bra argument enn at Gardar nesten ikke har spilt før for at han ikke skal starte.

Mot LSK var han involvert i målet. Mot VIF hadde han vel en ball i nettet som ble annulert? Han var også rundt mye av det som skjedde.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 okt 09, 17:59

Gashi sentralt i dag gett.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f