Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 sep 06, 08:06

Opprinnelig postet av super
om dette er summen for alle utenom islendingen..så er det vel bare prisen for to spillere da. 3,5 mill for stadheim og 1,5-2 mill på finnen..resten kom vel på free transfer, og da gratis. regner med en liten sign on fee til vår kjære svenske og..men uansett..ikke værst..


Hadde ikke klubben til Hermanni pressekonferanse, der de snakket om €600.000 (=~4.800.000 NOK)? Stadheim-overgangen ble sagt å ligge på omtrent 4 millioner. Islendingen skulle koste ca. 2 millioner. Dersom disse talla stemmer har kostnaden totalt (på disse tre spillerne) kommet opp i 10,8 millioner.

Hva Multaharju og Gerrbrand kostet mener jeg å ha lest et eller annet sted, men fant det ikke nå. Uansett har de nok også kostet oss noen kroner (sign-on fee, i det minste).

Men, det betyr ikke at vi har betalt den summen nå; det kan være snakk om "makspris" og "startpris", der vi har diverse suksessklausuler, osv. 

Jeg synes ikke dette virker avskrekkende, og etter å ha lest det som finnes av offentlig informasjon om investorpoolen og FFKs økonomi, kan det se ut som at enkelte av kjøpa er et "spleiselag" mellom klubb og investorpool. Det er egentlig å foretrekke - da har begge parter det samme målet om å utvikle spillerne best mulig med tanke på evt. videresalg.

Skulle gjerne vært på station tirsdag for å fått en titt på Stadheim & Hermanni, men jeg får nøye meg med referatene her inne.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340