Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 08 aug 06, 13:35
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Bjørnen
Eggen hadde 40 mann å velge i i perioder når han trente Moss, sies det....


Dette tror jeg ikke er riktig, Bjørnen.
Gjennomsnittet av tippeligalagene har ca. 25 spillere i stallen, slik FFK har pr. dags dato.

Unntaket er Lyn, som har en mindre stall (ca.16 spillere) .enn de andre tippeligalagene pga. at de prioriterer å ha et godt juniorlag, fremfor et godt 2. lag.

FFK synes jeg faktisk bør prøve å nærme seg det antall som Lyn har.
Vårt juniorlag er nå så godt at vårt 2. lag antagelig vil klare å rykke opp i 2. divisjon, selv med 4-5 junior spillere på laget.
Det totale lønnsbudsjettet blir lavere eller at vi kan få plass til flere godt betalte klassespillere i det totale lønnsbudsjettet.

Kvaliteten på treningene vil med dette også bli bedre, fordi man får luket vekk de spillerne som ikke er i nærheten av en plass i 1. ellveren. Det vil selvfølgelig bli et problem med de treningene hvor man spiller på stor bane med 11 mann på hvert lag, men på disse treningene må man da supplere opp med de beste juniorene, som på denne måten vil få en god mulighet til å venne seg til nivået til våre beste spillere.


Jeg vil tro at mange av juniorene går på skole, og dermed ikke kan delta på A-lagstreningene. Kan ikke se at det er for mye å ha 25 mann i stallen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340