Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 03 jul 06, 00:16
Endret: 03 jul 06, 00:19
Syntes det er helt riktig å sette spørsmålstegn med hovedtrener jobben, det er ALLTID treneren som har ansvaret for det et lag presterer i serien. Og nå ligger vi nok en gang i bunnstriden.

Eggen har tatt fredrikstad fra 2 div til tippeligaen, veldig stor prestasjon og det skal han ha ære for.  Men vi må tenke fremover og ikke bakover nå, laget bør etter 3 sesonger i tippeligaen vise til bedre enn å kjempe i bunnen hvert eneste år, og eggen gikk ut offensivt og sa vi skulle slippe dette. Ergo, fallhøyden er stor hvis det ikke skjer. 

Jeg skjønner ikke hvordan han kan tro at laget skal forbedre seg med de spillerene han bestemmer seg for å hente inn (trossalt han som leverer ønskelista til styret, så er blir det julenissens/styrets oppgave å skaffe de spillerene).  Greit nok  at vi ENDELIG har kvitta oss med spillere som blixt, sørli, petersen. Men hva har vi klart å hente etter dette?En halvpensjonert ungarer. 

Stiller også et stort spørsmålstegn ved eggens vurdering av stallen før sesongen, hvor de henta inn  christian berg(Noen som i det hele tatt har sett han?!), trondseth og shabaan. Rett skal være rett, shabaan er et meget godt kjøp og all ære til ledelsen og eggen for dette kjøpet. 

Men hvor blir av forsterkningene i de andre ledda? Man så jo at man trengte dette etter sesongen i fjor, hvor ffk hadde et snitt på 1,7 mål baklengst, hvorfor i all verden hente inn vrakgodset til kamma og tro det kommer til å redde den statestikken?

Ikke nok med det, hele stadion skriker etter en høyreback, drillo skrek etter en når han var her. Hvorfor har dere ikke gjort noe med dette? Pac har vist at han er plaseringsvak i mange kamper nå og taper mange luftdueller, denne mannen har ikke vært ffk`s dårligste i år, men han er ikke god nok for et ffk lag som skal kjempe om den målsetninga eggen har.

For å gå lenger frem i lagdelen altså på spissplassene, her må de begynne å skje noe snart. Nå har vi sett kamp etter kamp at ffk kommer seg til sjanser, men i tippeligaen 2006 er det ikke godt nok å bare gjøre det, man må begynne å sette mulighetene i det firkanta målet. Spissene sliter med å score mål(Tarek, west, toth), ikke akkurat noen hemlighet hvis man ser utifra sjansestatestikken. Og når vi hadde det samme problemet i fjor så burde eggen har lært såpass at det kanskje er på tide å sette en spiss på ønskelista og sørge for å få på plass det til sesongstart eller til første seriekamp etter sommeren. Men ingen spiss har ennå dukket opp, vi sitter igjen med hoås og wiig på benken, disse er spillere som etter min mening hører hjemme i 1 div og aldri burde vært i ffk. Og at ffk ikke har hatt mulighet til å forsterke den lagdelen er bare sprøyt, det var faktisk eggen som gikk ut å sa noe i retning at "samspill er undervurdert" og ga de spissene vi har pr dags dato sjanse til å bevise dette. Nå som det ikke har lykkes så er det  nok en feilvurdering han må ta på sin kappe.

Så vidt det ser ut for meg etter alt dette er at han faktisk sliter med å vurdere stallens ferdigheter og begår samme feil 3 år på rad. Lurer faktisk på hva som skal få oss opp på den plassen eggen har som målsetning. I bunn og grunn er jeg faktisk mer bekymret over hva som gjør at vi kommer til å overleve i tippeligaen med så mange kvanitites kjøp. Skjønner at ikke ffk har økonomi til å hente kjennte spillere. Men hvorfor må man absolutt hente vrakgodet til middelmådige/bunn klubber i norge? Øya bør åpnes såpass at det finnes gode fotballspillere til en billig penge i andre land, og det at de er eu spillere. Bare se på en spiller som Raio Piroja, knallkjøp. Hvorfor ikke hente flere av den type spillere som er gode og til ganske rimlig pris.

Sier ikke at han må trekke seg eller sparkes, men sier at det er på tide å vurdere dette som et alternativ og om det er andre personer som klarer denne jobben bedre.

Håper i hvertfall av hele mitt hjerte at ffk og eggen klarer målsetninga, ingenting hadde gleda meg mer enn om dette skjedde. Men jeg klarer ikke å stå å se på at de samme feile begås år etter år. Nye impulser trengs og det nå,vil ikke bite negler i år også

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340