Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 30 mai 06, 18:43
Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Alt det styret med ultrasoppslaget i fredagens Demokraten, får jeg ta ordentlig senere. Inntil videre nøyer jeg meg med å konstatere at jeg nok ikke helt har sagt alt på den måten det ble fremstilt i Demokraten og at uttalelser om casuals generelt, bla. i forbindelse med Enga- og Lillestrøm-kampene nok har blitt blandet litt sammen med ultrasdebatten m.m. At det for eksempel ikke ett sted kommer fram noe om at jeg enn så lenge ikke er overvettes bekymret, er LITT merkelig... Men sånn er nå en gang media, og i disse tider selger ultras- og casuals-overskrifter bedre enn døm gjorde for et par år siden.

Men tilbake til denne tråden. At styret i Plankehaugen kanskje aldri har vært tidenes største revolusjonære supportere, er neppe noen underdrivelse. Men denne veike gjengen har nå fått til en del likevel, men man kommer neppe til å se noen av oss som forsangere på et gjerde som Jon Erik etterlyser, og det tror jeg faktisk er like greit. Andre gjør nok den jobben bedre, for Plankehaugen består heldigvis ikke bare av et styre...derfor har Plankehaugen fått til veldig mye bra og har i perioder vært noen av Norges aller beste syngende supportere særlig takket være innsatsen til Zoran, men også takket være Dag Jørund da han herjet som verst. 

Hvordan man skal løse problemet med at Zoran nå varsler sin avgang, er ikke bare opp til styret. Dette er helt riktig et problem for HELE Plankehaugen. Så det er bare å kjøre debatt! 

For min egen del er arbeidsplanen som følger: 

1. Forsøke å overtale Zoran til å fortsette. 
2. Tja... 

Og hvis man vil ha et annet styre, så er det bare å begynne å levere inn forslag til valgkomitèen. Generalforsamlingen blir nok i desember eller tidlig i januar, og undertegnede pakker nok definitivt snippesken denne gangen. Sikkert til stor glede hos noen, og mindre glede for andre. Og er det en ting som irriterer meg mer enn veldig mye annet, så er det at folk er veldig ivrige til å mene ting og kritisere alt og alle her inne, men det er få om noen som har stake til å møte opp når det gjelder. Jeg tror ikke Plankehaugen blir mindre "tantete" og tar flere steg framover om folk som har sterke meninger holder seg hjemme. Ja, sterke meninger kan være ufattelig irriterende når folk ikke er enig med deg i ting, men jeg tror det er bra med debatt i Plankehaugen andre steder enn bare på nettet.


Tydelig at plankehaugen har store utfordringer foran seg.
At dine uttalelser i demokraten ble plukket litt ut slik at det skulle "fange" leserne best mulig, ante meg litt.

Er helt enig med deg i at styret i plankehaugen ikke har vært tidenes mest revolusjonere supportere, MEN, det er heller ikke det man trenger i et styre. Plankehaugen har gjennom de tre siste årene vokst til å bli en av Norges beste supporterklubb, og har lagt igjen positive inntrykk helt fra Alta i nord til Kristiansand i sør, fra Bergen i vest, til Bøler i øst;)
Jeg har knapt hørt om et par uheldige hendelser i løpet av disse årene.
Når man vokser med sikkert mange hundre prosent i løpet av få år, så er det faktisk ganske så sterkt at vi likevel har et så godt rykte på oss. Det skal dere i styret ha mye av æren for.

Som jeg har nevnt tidligere, er det veldig synd at Zoran slutter, men noen krise er det ikke. Man trenger faktisk ikke ha hans supportererfaring for å klare å lage litt mer ordentlig liv på stadion. Og som sagt, så tror jeg det finnes opp til flere som kan gjøre denne jobben rimelig bra, selv om Zoran har en helt særegen måte å vise entusiasme på.
Vi kan rett og slett ikke være SÅ avhengig av at EN person, av 500 på feltet er der, for at vi skal få god stemning.

At plankehaugen har blitt litt for "tantete" skal jeg ikke nekte for, men dette er bare en utfordring VI supportere må ta tak i. La oss synge mer, hoppe mer, oppføre oss litt mer som ukontrollerbare villdyr. Kanskje ikke så ille, men dere skjønner hvor jeg vil. Nettopp derfor tror jeg denne ideen om Brigade Rødhvit kanskje vil smitte over på andre i haugen om de kanskje tør å være litt mer løsslupne i stilen, enn slik resten av haugen fremstår om dagen. 

At folk har sterke meninger på nettet, men aldri dukker opp på møter, dugnader o.l, tror jeg nesten vi bare må akseptere på en debattside som dette!!

---------------------------

I år skal vi slå klart ned på holding for å få bort problemet en gang for alle!! HAHA!!! TIDENES APRILSPØK!!! UT med norske dommere!! For FAEN!!!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340