Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 04 apr 06, 10:50
Lange flate ballær er vel siste film ut i kategorien fotballfilm, selv om den egentlig kanskje ikke er det så mye.  Jeg synes den desidert beste fotballboka som også er glimrende filmatisert med Colin Firth i hovedrollen er Nick Hornby`s Fever Pitch (No: Tribunefeber).  Les boka, se filmen.  Er man lidenskapelig opptatt av FFK vil man kjenne seg igjen hele veien.

Hovedperson lar hele sitt liv styres av sitt avhengighetsforhold til det som da var boring Arsenal.  Filmens høydepunkt er når hans samboer på sommeren engang vil planlegge å reise bort en langhelg på høsten og som fotballfrelst forstår man alle tankene som er oppe i hodet hans når man ser ansiktsutrykket hans : Han har jo ikke sett noen termliste ennå og vet at her blir det konfrontasjon :-)   Slutten er jo også stor.

Man også må lese Hornby`s High Fidelity (også filmatisert), særlig om man nettopp er dumpa av dama.

Noen andre anbefalinger av fotballbøker man må lese (mener selvsagt ikke Beckham/Solskjær/Ferguson etc biografier) ? Jeg fikk også kjøpt Jørgen Juves Fotball fra 1934 eller noe slikt i antikvariatet i gamlebyen og den er helt otrolig bra. 

---------------------------

Jag tycker du är ful med hängbröst och påsar under ögonen (Gunvald/Beck)

http://www.human.no/templates/Page____168.aspx


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340