Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 17 nov 05, 10:18
Det er alltid veldig enkelt å kritisere. Ofte rammer kritkken hardest fra dem som ikke har full tilgang til alle sider av sakene. Javisst hadde vel alle håpet at denne sesongen ville endt i annet enn et nervedrama for å unngå nedrykk. Det er vi alle enige om. Men som en relativt fersk klubb i den øverste divisjonen er det ikke direkte overraskende i historisk sammenheng at man sliter i bunnen. Egil Olsen har såvidt jeg kan bedømme faktisk gjort en godkjent jobb i FFK. som hovedansvarlig i store deler av sesongen måtte han jobbe ut fra disse forutsetningene: Forsvarsklippen Piiroja skadet, vi hadde ikke en god venstrekantløsning på midtbanen før etter sommeren, og på topp slet West med veldig mange skader samtidig som de andre heller ikke fant veien til nettmaskene. Kan så Drillo lastes i særlig grad for det? Jeg mener nei. Da blir det etter mitt hode litt for unyansert å gi ham såvidt mye verbal skyts. En trener må prøve, og noe lykkes han med. Som for eksempel å hjelpe Ramberg tilbake i toppfotballen, å la unge spillere som Tarik og MacDonald få sjansen, og videreutvikle lovende spillere som Bertelsen og Brenne.
Hvis det likevel er Drillo som er ansvarlig for alt som har gått galt, er det da riktig å si spillerne selv er helt uten ansvar? Har de stilt til trening hver eneste dag godt forberedt? Har de spist riktig? Drukket riktig? Sovet nok? Hvilt nok? Gitt sitt aller ytterste på hver eneste trening? Tilbakemeldinger fra sentrale personer rundt laget tyder på at det for endel er en lang vei å gå her. Vil ikke dette også prege prestasjonene? Jeg vil tro det.

For meg blir det altså altfor unyansert å gi Drillo skylda for alt som har gått galt, mens Eggen skal få skryt for det som er gjort riktig. De har jobbet sammen, helt sikkert vært både enige og uenige, og FFK er ikke den eneste klubben i verden som rammes av skader på sentrale spillere, at spillerkjøp ikke slår til, og hvor for eksempel spisser ikke scorer like mye som man ønsker. Vi hadde direkte uflaks i enkelte kamper, men hadde samtidig en god posjon flaks og eventyrlige prestasjoner av keeper Sørlie i andre kamper.

Jeg vil på ingen måte kaste meg på hylekoret. Det handler litt om å stikke fingeren i jorda og innse at FFK ikke er en topp klubb i Norge, men en god klubb i den øverste divisjonen som kan slå alle, men samtidig også tape for alle. Drillo og Eggen har gjort en kjempebra jobb med å stabilisere og videreutvikle både spillere og klubb. Det tror jeg skaper et godt fundament for fremtiden for FFK, at en ny æra som absolutt toppklubb kan skapes, og en skikkelig grobunn for at vi kan stabilisere oss helt i toppen. Å rakke så til de grader ned på trenere med den enorme kompetansen som Drillo og Eggen besitter blir nesten litt komisk. Med en flau smak i munnen.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340