Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 nov 05, 16:59
Opprinnelig postet av bjervell
Alle lag bør være en god blanding av rutine og ungdommelig pågangsmot, synes jeg. Hvis Lasse Olsen ikke koster for mye (uten at jeg helt vet selv hva jeg synes er for mye her), tror jeg han kunne vært en god spiller for oss.

Med en svigerfar som er Godsetfan, har jeg sett Lasse i masser av kamper opp gjennom åra. Og jeg har lange ment at FFK burde prøve seg på ham. Det som gjelder med Lasse er å få ham i form. Han er sterk og rask (og forbløffende god på hodet), og når han er i form gjør han neste så vondt han vil med backen sin, og scorer også fantastiske mål. Dessverre gjelder dette kun når han er i form. Og som flere Godsetfans sikkert vil si var han sjelden i form i løpet av sine siste to sesonger i Godset...

Og en ting til: han er så og si aldri skada. Husker at han satt rekord i Godset med antall kamper på rad uten avbrekk. Tror det strakk seg over 3-4 sesonger.

Så altså: hvis hverken Aalesund eller Olsen selv vil ha altfor mye penger sier jeg: løp og kjøp! :-)


Syns i grunn vi har bra med rutine i laget allerede jeg da. Kvisvik, Enerly om han kommer tilbake, Brenne (sin unge alder til tross, han har noen kamper bak seg i TL med FFK og Moss nå), Bora, og noen til. Og hvis Enerly kommer tilbake, hva skal vi egentlig med to "gamlinger" på samme plassen? Henter vi Olsen, så må vi uansett se etter ny spiller på den plassen om noen år uansett. Da er det vel bedre å hente inn en ung spiller som kan komme innpå og som kan spille når det er skader. En spiller som vil bli her i flere år fremover.

Og når du nevner form... Trenger vi enda en formspiller, vi beviste vel langt på vei med Risholt at vi ikke hadde kvaliteter nok til å få slike spillere til å være i form over tid? Hvis han hadde hatt potensiale så hadde han vel tatt steget opp fra førstedivisjon igjen for lenge siden. At Aafk henter han opp minner mer om hvor desperate de var etter å hente forsterkninger. Jeg tviler faktisk på at han var deres førstevalg også.

Han scorer noen fantastiske mål, men han scorer ikke så ofte. Da trenger vi heller en som ikke scorer fullt så vakre mål, men som scorer flere. Han er med andre ord ingen utpreget goalgetter. Det eneste jeg husker av Lasse Olsen er målet mot FFK, og en god kamp når han spilte for Godset sist de var i Tippeligaen, om det hele tatt het Tippeligaen når de var oppe sist, og det sier vel det meste. Det er mye lettere å huske én god kamp, enn å huske de 20 dårlige han hadde før...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340