Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 sep 05, 00:35
og forresten. til dere som ikke mener det går an å rangere supporterne. klart går det an. at der er noe poeng å gjøre det, er jeg enig i at det sjeldent er.. for meg så kan de som er på stadion deles inn i 3 hovedkategorier:

1 supporterene: disse går aldri før kampslutt, synger uansett resultat, piper aldri på egne spillere og har et store følelser for klubben

2. Tilhengerne: Disse er fotballinteresserte med en forkjærlighet for FFK. Her finner du både medgangssupportere og folk som har et mer edruelig forhold til FFK enn mange i f.eks ph (som meg.hehe)..folk som går 30 min før slutt, slenger dritt mot f.eks hoås osv mener jeg tilhører under denne gruppa..  Forskjellen mellom en tilhgenger og en supporter kan kanskje forrklares med at mens en supporter sier at "vi" tapte når FFK taper, sier gjerne en tilhenger at "ffk tapte"..liten forskjell i uttrykksform, men det sier mye allikevel..

3. Fotballinteresserte: Dette er folk som kanskje ikke har så mye tilhørighet til FFK og som kommer for å bli underholdt av god fotball og kun det. Men gjerne med en fordelaktig holdning til FFK..


Dette er selvsagt kun svært generelle kategoriseringer, og ingen er bedre enn andre.. I tillegg finnes det jo mange som er et sted mellom f.eks 1 og 2.. jeg mener at det ikke er poeng i å dele inn fansen slik, men at det finnes ulike grader av FFK patriotisme, helt klart. Man bør respektere hverandre, men på samme måte bør man ha nok selvinnsikt til å innrømme hvor skapet står.. er man "medgangssupporter" og går 30 min før slutt, piper på egne spillere osv osv, da mener jeg man befinner seg i kategorii 2. da blir det for dumt å si at man tilhører kategori 1..

gjentar meg selv en gang til og understreker at å dele inn supportere egentlig er meningsløst..  case closed fra min side


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340