Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 aug 05, 21:30
Jo, Olavesen, men tenk etter: Hvilke lag har ankommet stadion og gått ut og forsøkt å spille over FFK? Lag som satser på godt spill gjennom hele kampen, med jevnlig produksjon av sjanser osv? Ingen som jeg kommer på! Det måtte i såfall være brann, muligens, men den kampen så jeg ikke.

Alle går ut defensivt, avventende, kontrende, kraftbesparende. De gjør det alle sammen sjøl de med ambinsjoner om å ta seriegull! Jeg tror et lag som går ut med klare intensjoner om å vinne kampen på en skikkelig måte også på bortebane vil få respekt og popularitet. Etterhvert vil hjemmelaget forvente en storm også når et sånt lag kommer, og vil derfor legge opp til en mer defensiv taktikk, noe som vil falle heldig ut for den offensive klubben. Det er mentalt lett å angripe, og ganske mentalt tungt å forsvare seg. Generelt kan vi si at de laga som angriper i en kamp oftere vinner en kamp en det motsatte, for å si det sånn.

Den innstillinga jeg ser i kampen idag på banen og benken er rett og slett helt på jordet. Man bytter inn feil spillere til feil tid, man tenker forsvar framfor angrep, det er for stor strekk i laget fordi bakre firer ikke vil gå framover, og det er enorme rom utafor vår bakre firer som er gavepakke til spillende lag som Odd.

For å være helt ærlig er jeg flau over innstillinga til FFK i dag, det er helt greit å tape kamper, men ikke på denne måten, for guds skyld.

Det er bare tull å satse på ett poeng på bortebane og tre poeng hjemme. I fotball skal en gjøre et ærlig forsøk på å vinne *alle* kamper, noe annet er en fornærmelse overfor publikum og spillet. Hva med supportere som drar på bortekamp for å se et FFK spille en drittdårlig kamp? All ære til PH for å være tilstede, men det må jo tære på kreftene når innstillinga er så defensiv og i tillegg slett.

Dette var dårlig. Grøss.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340