Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 nov 04, 19:24
RBK har altså bestemt seg for en løsning med Nils Arne Eggen i en manager-rolle og Per Joar Hansen som hovedtrener i 2005-sesongen (link)

Sannsynligvis velger de denne løsningen fordi deres førstevalg, Trond Sollied, er uaktuell for 2005-sesongen, men RBK har samtidig et håp om å knytte til seg Sollied i 2006. Jeg har derimot ganske store problemer med å forstå hvorfor Sollied skal gå tilbake til RBK da. Han er på vei til å gjøre en solid karriere som trener på kontinentet, og RBK vil nok være et stort karrieremessig tilbakeskritt for ham nå. Både når det gjelder økonomi, kanskje sportslig, men ikke minst statusmessig.

Derfor sitter jeg med en viss frykt for at RBK henvender seg til sitt andrevalg, hvilket trolig er Knut Torbjørn Eggen, kanskje allerede etter neste sesong. Da har Eggen muligheten til å avslutte kontrakten med FFK, og Eggen selv har jo flere ganger sagt at han ikke ønsker å bli værende i en klubb for lenge. Både han selv, spilerne og klubben er tjent med utskiftninger, har han flere ganger argumentert for.

Dessuten vet også KTE at det ikke akkurat er hver dag man har mulighet til å overta RBK. Husk også at Trondheim er hjembyen hans og RBK klubben i hans hjerte. Uavhengig av hvordan Eggen sr & "Perry" gjør det i RBK 2005, tror jeg RBK ønsker å satse på mer kontinuitet fra og med 2006-sesongen. Og da er jeg 99.9% sikker på at Sollied er førstevalget, mens KTE er andrevalget. Og jeg klarer dessverre ikke helt se for meg at de klarer å overtale Sollied (og kona)...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340