Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 03 okt 23, 20:23

Jeg tror det er viktig å huske på at når et lag spiller "framoverrettet angrepsfotball" så er det også fordi motstanderen tillater det, for eksempel ved å presse høyt uten nødvendig presisjon og/eller intensitet. Dersom motstanderen legger seg lavt er det rett og slett en oppskrift på balltap og frustrasjon, å skulle spille ballen framover for enhver pris i enhver situasjon. Dersom man har to pasningsalternativer er det ikke alltid den pasningen som går framover i banen som er det beste alternativet.

Jeg skal ikke nekte for at det hender jeg også blir oppgitt når jeg, fra tribuneplass, ser en flott mulighet åpne seg om den rette pasningen kommer - bare for å bli oversett til fordel for en støttepasning. Men jeg vil ikke av den grunn nedlate meg til å skjelle ut spillerne eller - Gud forby - pipe og bue. Det forbeholder jeg motstandere og - dersom han framstår helt urimelig - dommeren. 

Det er selvsagt lov å ha meninger om hvordan laget bør spille.  Det er en naturlig del av å være fotballinteressert. Og hvis man synes egne spillere tar for lite sjanser og hele tiden spiller på det sikre så er det en ærlig sak. Men jeg kan ærlig talt ikke forstå at noen mener det var tilfelle mot Raufoss. 2-0-scoringen var slett ikke den eneste gangen FFK prøvde seg på entouch-spill som man sjelden ser lykkes i denne divisjonen. Men selvsagt prøvde man ikke på det i hvert eneste angrep, for selv om Raufoss var underlegne så gjorde de jo tross alt ting riktig i forsvar en god del av tiden, de også.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340