Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 23 okt 22, 21:59
Endret: 23 okt 22, 22:11
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av Sørsia

Jeg kan forstå at det virker frustrende å se at supportermiljøet ligger nede med brukket rygg og blir overkjørt av andre lydhøre bortefølger. Men dette må bygges opp igjen, sakte men sikkert. Engasjementet innad må begynne å blomstre igjen før folk har motivasjonen til å dra alle andre rundt. 

For tro meg, det er noen få stakkarslige sjeler som fortsatt har et brennende engasjement for å skape et yrende supporterliv igjen, men de har en nesten umulig oppgave når engasjement rundt er såpass bånn i bøtta. Bare ta dette med tifo for eksempel. Plankehaugen stilte med stoff, maling og lokale, men ingen krefter. Det var visstnok 3-4 av YBF som mekket hele tifoen på en uke. Så ut ifra lite ressurser synes jeg ikke resultatet ble så dårlig.
Samme gjengen prøver også så godt de kan på å kjøre på med sang på feltet, men det er fryktelig demotiverende når ingen responderer. Tro meg, jeg snakker om erfaring der som trofast sesongkortholder på Sørsia selv.

Absolutt, og jeg setter pris på at du er engasjert, svarer i ulike foraer og forsøker å belyse problemene vi har fra deres ståsted. Det er veldig hjelpsomt for de av oss med familie som ikke har anledning til det samme brennende engasjementet som vi engang viste både før, under og etter kamp. 

Opprinnelig postet av Sørsia

Oransje røyk skal rett og slett være på grunn av at vedkommende som hadde det med seg ikke fikk tak i en annen farge på kort varsel. Og heller litt visuell røyk enn ingenting. For Brann kom jo med sitt arsenal.

 

Sånn skjer. Leit at man ikke har bygget opp et lager, bare, og at det er blitt til en "kort varsel"-greie. Er det økonomien som er problemet? Om det er behov for en ""tifo-kasse" hos YBF så si i fra om det er et nummer det kan vippses til så bidrar jeg gjerne med noen kroner. :) 

Opprinnelig postet av Sørsia

Nå var jeg dessverre ikke selv på kampen i går pga jobb, men utifra høydepunktene ser jeg på feltet at det blir gjort et ærlig forsøk. Bedre at det var noe liv enn helt tyst.

Så hjelper det ikke at sesongen har vært tung både sportslig og de interne konfliktene. Spe på med litt forskjellsbehandling med utestengelser i tillegg i år så kommer det til å ta tid før folk synes det blir gøy å dra på Stadion igjen.

 

Ja, nettopp. det du skrev tidligere om hele "klistremerk"-utestengelser og det er ikke måte på får jo hele greia til å bli veldig dumt.. og nesten mer useriøst enn på barneskolen. Men der mener jeg klubben må være dyktigere, men kan for all del være at arrangementansvarlig har vært mer interessert i den nye jobben sin i møkkabyen Sarpsborg enn å rydde opp i miljøet for alt jeg vet.

Opprinnelig postet av Sørsia

For å oppsummere. Det var kanskje ikke all verden i går, men vi er totalt avhengige av at alle hjelper hverandre til å bygge opp kulturen igjen. Hjelper i hvert fall ikke å være kritiske på nettet, for da kan det være spikeren i kista for de få som orker nå. Så skal jeg presiere at innlegget ditt er konstruktivt Madcow. Jeg snakker mer til de ullhuene som er kjipe på Facebook i alle disse gruppene.

Du har helt rett. Jeg prøver å holde meg stort sett konstruktiv, men jeg ser også at jeg tidvis kan ha vært litt i overkant lite positiv (ev. bare negativ) til det som HAR blitt gjort av tifo og sang.. og det er det ingen grunn til. Noe er bedre enn ingenting, og det står respekt av at man klarer å få til noe som helst i disse dager. Takk for tilbakemelding! 

Opprinnelig postet av tøfflus

Jeg håper at klubbens arrangementsansvarlige bruker vinteren godt og tar et alvorsord med alle parter

https://www.fredrikstadfk.no/nyheter/ffk-soker-ny-arrangements-og-administrasjonssjef Tror ikke DET skjer med mindre man ansetter noen til den rollen der før vinteren starter, og jeg mistenker at FFK administrasjonen har all fokus på trener først og fremst og at det ikke blir noe parallelle løp.

 

Legger ved bilder fra kampen her: https://imgur.com/a/gQqfZ7M til de som ev. måtte ha lyst til å se i etterkant.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340