Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 21 mar 22, 18:16

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tidligere har vi, etter ønske fra vårt publikum, gått for de kortsiktige løsningene. Fasiten på suksess the fredrikstad way er at vi må ha en spiss som scorer mål. Vi må alltid ha en bedre spiss enn det vi har, og det er egentlig bare det som betyr noe. At man prioriterer støtteapparat fremfor denne spissen vil nok få hylekoret til å dra på alt de kan, bare resultatene uteblir.

Det å bygge organisasjon vil ikke gi resultater på kort sikt. Og ser man på "budsjett tabellen" ligger vi i beste fall på kvalikplass. Men skal vi bli noe mer enn et blaff så må en organisasjon på plass.

Jepp. Og det er klubbledelsens oppgave å vite hva de gjør, og ikke la seg styre av hylekoret. Det er sikkert lett å si, men jeg tør minne om at det er ikke alltid sånn at de som roper høyest, nødvendigvis representerer flertallet. Og at de i alle fall ikke hyler på vegne av alle, selv om de overdøver alle andre. En av grunnene til at jeg selv skriver på dette forumet, er at jeg er en av dem som ikke orker å rope så høyt. 

Jeg tror også det er fornuftig å satse på å bygge organisajon. FFK hører hjemme i Eliteserien, og skal klubben ikke bare klare å rykke opp, men gjenetablere seg på øverste nivå, trengs det en klubborganisasjon som er voksen for oppgaven. Det må man i det minste legge fundamentet for på forhånd, ellers blir opprykket som du sier bare et blaff. 

Jeg tror forøvrig at dette med samarbeid, unnskyld, SAMarbeid, må gjennomsyre hele klubben, sånn at alle i klubben jobber sammen, alle vet hva de andre gjør og vil gjøre i neste vending. Når samarbeid er en del av klubbkulturen, vil holdningen lett bre seg til spillerne også. Men det begynner ikke hos spillerne, det begynner i organisasjonen. På den måten kan man få en spillegruppe som først og fremst er preget av samarbeid, med en viss naturlig konkurranse - ikke en spillergruppe primært preget av konkurranse, som man desperat prøver å få til å samarbeide. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340