Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 27 jan 22, 13:13

Det har den siste tiden vært lite snakk om overgangsprat, og det med god grunn. Tidligere i måneden gikk klubben ut og fortalte at de i utgangspunktet ikke planlegger å hente inn nye spillere.

Uttalelsen har mange sider. For det første kan man stille spørsmål ved om det er klokt fra et sportslig perspektiv. Som enkelte skriver over her mener jeg at vi er litt tynt besatt på forsvarsplass. Nielsen vokste i 2021 frem til å bli en av mine favorittspillere i FFK, og synes han dessuten var stabilt veldig god hele sesongen. Jeg synes imidlertid Aleesami har hatt et lavere gjennomsnittsnivå enn tidligere. Som duo fungerer de heller ikke så bra man kan gjøre, iom at begge har svakheter rundt tempo. Jeg mener at å hente inn en ny stopper som utfyller Nielsen enda bedre enn Aleesami hadde hevet laget ett hakk, noe som kan ha stor betydning ut over sesongen.

Samtidig forstår jeg at man ut ifra prioriteringshensyn, samt det faktum at spillerstallen fungerte ekstremt godt i fjor ut ifra forutsetningen, samt at en ikke ubetydelig del av laget var nye. Husk at Øby, Ismaheel og Betten alle hadde sin første sesong, samt at Hadzic og Williams kom inn midt i sesongen.

Den andre siden av uttalelsen, som jeg ser mange skriver om på forumer og i aviser, er at det å uttale at man ikke planlegger å signere nye spillere, er et grep som i svært liten grad stimulerer til entusiasme rundt klubben. Selv om jeg ser poenget og at det sannsynligvis stemmer at nysigneringer skaper økt engasjement, synes jeg ikke det er et godt nok argument. At man ikke går for signering av ny forsvarsspiller er faktisk ikke så viktig, så lenge man gjør den viktigste signeringen i år, nemlig en ansvarlig for sosiale medier.

Olav Haust, mediepersonlighet og realitydeltaker styrte noen få uker på starten av året Instagram- og TikTok-kontoene til klubben, og forskjellen var ekstremt merkbar. Innholdet var interessant, originalt, vittig og sjelfullt, i motsetning til det vanligvis kjedelige og grå innholdet. Det ble ikke bare en hvilken som helst fotballkonto, det ble en konto som representerte identiteten til klubben og hele byen. Hva har så dette med Heiers uttalelse å gjøre? Å signere en ny forsvarsspiller vil sannsynligvis gjøre at flere gamle supportere kommer seg opp av sofaen og får bestilt sesongkort, selv om de kanskje ikke hadde gjort det i utgangspunktet. Men 14-åringen begynner ikke å dra på Stadion fordi klubben har kjøpt en ny stopper fra et under middels lag i Eliteserien. 14-åringen følger FFK på TikTok, og ser klubben hovedsakelig gjennom innholdsproduksjonen på sosiale medier. Er innholdet dårlig så scroller h*n forbi, er innholdet godt, stopper h*n, ser det gjennom, og deler det med vennene sine.

FFK skaffer seg ikke nye fans av å signere spillere, de får nye fans ved å nå ut der unge bruker tiden sin. Olav Haust gjorde en fantastisk jobb med klubbens sosiale medier, og det å ansette ham i en permanent 40% stilling vil etter min mening  være en langt bedre prioritering enn å signere Markus Nakkim for 600.000 i året.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340