Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 03 nov 21, 22:48

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av tynter

Sett at vi mot all formodning skulle klare å rykke opp. Hvilket lag skulle vi stillt opp med neste år ?  Det er vel strengt tatt ikke en eneste spiller med tippeliga kvalitet i troppen , kanskje untatt Ismaeel. Så hva syns folk ? Er det for tidlig å ønske opprykk allerede nå ?

Tror vel egentlig flere av spillerne kan ha eliteserienivå inne, ikke minst hvis de fortsetter å utvikle seg. Det er det da mange som har potensiale til. 

Spillerutvikling handler selvsagt om mange ting, men jeg tror fortsatt fokuset i klubben på å unngå skader kan bli enda litt bedre. Akutte og direkte uheldige skader kan aldri helt unngås, men belastningsskader kan man nok gjøre enda mer for å styre utenom - og det vil gi utslag i kontinuitet som ofte betyr positiv utvikling. Synes dette er verdt å nevne, fordi det er et inntrykk at FFK gjorde det sterkt i år fram til det kom for mange skader på spillerne, og etter det har lagets storform aldri vendt helt tilbake. 

Helt enig i disse resonnementene. De sa akkurat det samme i fjor; Åsheim, Alba, Molde, Aukland er gode på dette nivået, men de har nok ikke OBOS-nivå inne. Så viser det seg at spillere kan utvikle seg i de rette omgivelsene og ta steg om bare systemet er sterkt nok, dette er alle spillere som har vært bunnsolide denne sesongen. Var ikke mange som hadde trodd at JP Hauge og Ola Solbakken skulle bli landslagsspillere i 2021 da de surret rundt i Aalesund og Ranheim i 2018. Resonnementet "han har ikke spilt i Eliteserien/gjort det bra i Eliteserien, ergo han er ikke god nok for Eliteserien" er en snever måte å se ting på, fordi det ikke tar hensyn til at spillere under de rette forholdene kan ta enorme steg, noe spillerne som evt tar oss opp til Eliteserien definitivt fortjener sjanser til å bevise at de kan. 

For øvrig rævva kamp, jeg så ikke det samme gode spillet som Bummen mente å ha sett, men så var jo også brillene mine farget av frustrasjon over resultatet. Likevel: tre kamper igjen og jeg mener laget absolutt har sjans til å vinne samtlige. Hjemmekamp med Aalesund med masse folk på tribunen, Ham-Kam borte som allerede har sikret opprykket, og deretter en potensielt avgjørende kamp hjemme mot Ranheim som ikke har noe å spille for. Ikke umulig med 9 poeng på de siste tre, noe som sannsynligvis vil være nok til å ta tredjeplassen. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340