Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 03 nov 20, 23:54

Jeg sliter litt med å få dette keeper-puslespillet til å gå opp. Jenssen har jo stått veldig godt over mange år, og vært veldig viktig for oss, både på banen og gjennom sitt veldig sympatiske vesen. Dette har jo åpenbart blitt lagt merke til av andre klubber, og når nasjonale og lokale fotballpodkaster snakker om mulige salgsobjekt i dette FFK-laget, er Jenssen alltid den som blir nevnt først. 

Jeg sliter imidlertid litt med å se hvilket scenario som fører til at Jenssen blir solgt til en annen klubb i kommende vindu. Jeg tror FFK betyr veldig mye for Jenssen, og at han derfor vil foretrekke FFK fremfor de fleste andre klubber i Norge, særlig når vi nå greide opprykk til OBOS. Jeg kan ikke se for meg at Jenssen vil ønske å gå til Kristiansund eller Sandefjord, dersom det er en reell sjans for at klubbene vil spille i samme divisjon ila to år. Jenssen er utvilsomt god, men jeg er likevel usikker på om han er så god at han vil være aktuell for større klubber i utlandet. Derfor tenker jeg det er et ganske fåtall klubber i Norge som vil kunne tilby en totalpakke som vil være så attraktiv at han vil velge det fremfor en videre opptur med FFK. Jeg tenker derfor det mest sannsynlige er at Bummen mener at FFK ser på det som sannsynlig at Jenssen vil være interessant for enda større klubber i løpet av et 2-4 årsperspektiv, etter å ha fått noen år i OBOS, og forhåpentligvis Eliteserien. I så fall gir det mening at de ønsker å hente en spiller som er enda nærmere enn Karstensen å være god nok for A-laget etter å ha fått utvikle seg noen år i rollen bak Håvar. 

Dersom Bummen imidlertid med "interesse" mener at det er klubber som er interessert i å signere Jenssen nå i det kommende overgangsmarkedet, så vil jeg tillate meg å spekulere om Bodø/Glimt kan være en mulig interessent. Det har jo lenge vært kjent at B/G er nødt til å hente ny keeper i det kommende overgangsmarkedet, og Jenssen har flere ganger blitt nevnt som en mulig kandidat. Dette vil jo også være en av ganske få klubber som vil kunne tilby Håvar en mye bedre avtale enn FFK kan per i dag, og siden Molde og RBK allerede har klare førstevalg på keeperplass, kan jeg ikke se at det er så mange andre klubber i Norge enn B/G som kan tilby såpass gode vilkår at det skulle lokke Håvar ut. Kanskje med Brann som et mulig andre unntak, men det er noe med den overgangen som jeg bare ikke helt greier å se for meg. 

Jeg kan forstå det dersom klubben tenker at salg av Jenssen er uungåelig på lang sikt, men håper de arbeider hardt for å holde ham i klubben noen år til, slik at de nå kan hente en ny keeper som kan få tid til å vokse inn i rollen som førstekeeper, og ta over når Håvar går om noen år. Hvis ikke er jeg veldig spent på om Marius Tollefsen har de ferdighetene som kreves for å være førstekeeper på et lag som i løpet av ikke mange år har ambisjoner om opprykk til Eliteserien. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340