Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 08 sep 20, 11:06

Skrev litt om Altas forrige kamp i en annen tråd. Et lag som mot Hødd ble presset ut på kantene, og ble tvunget til å slå innlegg. Noe de behersket veldig bra, og som egentlig virket til å være i tråd med deres øvrige taktikk. Uheldigvis for Alta er Hødds fremste egenskap å krige innenfor egen boks, så det ble vanskelig. Ut over kampen virket Alta imidlertid veldig slitne, noe som gjorde dem sårbare på overganger. Dette benyttet Hødd seg av, og satte inn 2-0 på en kontring. 

Jeg forventer at kampbildet på lørdag vil være nokså annerledes enn kampen mot Hødd, FFK vil nok ikke legge seg bakpå på hjemmebane og vente på kontringsmuligheter. Jeg synes imidlertid det er beroligende at Nielsen er tilbake fra skade, så vi får solid duellstyrke tilbake i midtforsvaret, forhåpentligvis er det nok til å hamle opp på innleggene til Alta. Det er imidlertid en kamp hvor det vil være en stor fordel om vi får det første målet, da det tvinger Alta til å ta større sjanser fremover. Jeg kan tenke meg verre situasjoner enn å stå med Farah og Love på topp de siste 30 når Alta må frem og angripe. Et Alta-lag som for øvrig, og som ofte blir nevnt, har en nokså høy gjennomsnittsalder. 

Ellers gjelder vel det samme som i alle andre kamper FFK spiller i Postnord. FFK vil sannsynligvis ha mye ball, og det er dermed nødvendig med et godt etablert spill for å bryte ned et forventet kompakt Alta-forsvar. Det har vi mestret nokså godt de første 9 kampene, svært godt de siste 5.

Per nå er jeg ikke i stand til å slappe noe av mtp tabellen. Vi har vært veldig gode til nå, men det er ikke store formduppen som skal til før man taper 2 kamper mot f eks Skeid og Hødd i sluttspillet, eller Tromsdalen og Brattvåg før sluttspillet. Dersom Alta da fortsetter formen som de har hatt frem til nylig denne sesongen, er de foran oss. Med en seier mot Alta, vil jeg imidlertid begynne å slappe litt av, da har FFK slått alle de presumptivt største utfordrerne, da tror jeg laget vil greie å senke skuldrene, og, bank i bordet, unngå en formdupp. Med uavgjort er situasjonen som den er nå, god, uten at det er store marginer som skal til for å rote det bort. Med tap er det ordentlig kamp igjen, og da vil det bli stilt spørsmål ved hvordan troppen reagerer på å tape sin første kamp på nesten ett år. Både supportere og spillere kan få nerver av mindre. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340