Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 nov 18, 18:29

Opprinnelig postet av Sandaker

Vi framstår på en helt grusom måte. Jeg mener det er feil å ha Rekdal, Farah og Mæland sammen på banen i en slik tøff bortekamp. Vi blir altfor veike og puslete på midten. Taper man midten og duellene så taper man stort sett kampene. Synd Matilla ble skadet, han kunne gitt laget noe mer pondus. Håper at vi klarer å få en tropp neste år hvor det er mer fart og kraft.

100% enig - med et lite forbehold. Hvis jeg har det forstått riktig så er Matilla en spiller med et veldig høyt toppnivå, men også en spiller som er kronisk skadeplaget, hvilket er grunnen til at han ikke spiller på det nivået han "egentlig" er god nok til. Dette visste man. Det er en stor risiko å satse på en spiller som ingen andre vil ha fordi han nærmest kronisk er skadet. Forbeholdet er derfor at det ikke bare er "synd" at han er så mye skadet, hvilket det jo er, men også er det noe man var klar over. Man har valgt å satse på et usikkert kort. Skyld seg selv, heter det da. Ikke bare si "det var synd". Det lærer man ikke noe av. Uhell kan ramme alle, men dette handler ikke om å være uheldig. 

Ellers er jeg helt enig i at FFK trenger mer pondus på midtbanen. Hvis tre av fire på midten er unge og lette spillere, om aldri så talentfulle og lovende, så blir det for veikt. 

Forøvrig synes jeg FFK ofte fremstår som for svake når det kommer til hurtigheten i pasningsspillet. Dette er noe mange andre lag er bedre på, og det er helt klart at dette ikke handler om hvor stort budsjett klubbene har. Kan bare håpe at dette er noe Høgmo driller godt og grundig fremover. Neste år spiller f.eks Kvik Halden i 2.divisjon, og med det tempoet de har i pasningene vil de uten tvil ta seks poeng fra FFK om de havner i samme avdeling. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340