Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 25 jun 18, 11:14

Jeg lurte på om jeg skulle starte ny tråd eller finne en annen å ta dette i, men synes denne passet:

Før gårsdagens kamp hadde F-B et intervju med Heier, Høgmo og Lunde der disse unisont slår fast at "Kultur og struktur er viktigere enn opprykk". Dette blir jo i kommentarfelt og på fjasboka tolket slik fanden leser bibelen, til at man ikke bryr seg om opprykk (altså at det ikke er viktig i det hele tatt). Da har man misforstått kraftig.

Slik jeg forstår dem, så vil det å prioritere det å få på plass en god klubbstruktur og -kultur medføre en nivåheving i klubben. Noe som bør gi seg utslag i gode sportslige prestasjoner. Men sett nå at Raufoss fortsetter å imponere, FFK blir nummer to og har all verdens uflaks i kvaliken slik at det ikke blir opprykk. Skal man da nok en gang si "mission failed, ut med dere, nye koster inn"? Nei, selvsagt ikke.

Ved å si at opprykk er viktigst, sier man implisitt at dersom vi ligger an til å ikke rykke opp så må det langsiktige arbeidet ofres, uansett om dette gjøres godt eller dårlig, og vi må heller sette oss i gjeld på nytt for å få inn en høyt gasjert målscorer, en ny trener ... og betale en fet sluttpakke til Høgmo.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340