Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 mar 18, 12:43

Vil takke for alle konstruktive bidrag her, synes alle innspill har vært veldig solide. Jeg har gjort meg litt tanker om temaet etter jeg startet tråden, og vil gjerne føre ned noe av det.

For det første ser jeg en tendens på forumet hvor man skiller mellom pen, ineffektiv fotball på den ene siden, og kynisk, effektiv fotball på den andre siden. Personlig tror jeg at fotballen har utviklet seg, og at et slikt syn blir for enkelt i dag. Siden spillernes tekniske ferdigheter blir stadig bedre er det ikke lenger nok å kjøre en beinhard defensiv og kynisk 442, men at man faktisk må prøve å komme opp med noe eget for å vinne, noe man ser flere og flere eksemper på både nasjonalt og internasjonalt (med f eks Burnley som unntak).

For det andre tror jeg at Stadion har lyst til å se et FFK som faktisk har en plan for hva de gjør når de har ballen, og som ikke bare er interessert i å ødelegge for motstanderen.

For det tredje må jeg si meg enig med Asgeir i at jeg synes det fremstår litt destruktivt å snakke om at så lenge vi vinner så er alle fornøyde. Vi er nå i en fase hvor vi skal bygge klubb og identitet, nettopp så vi ikke blir så inmari avhengige at vi til enhver tid har et både taktisk og karismatisk vidunder som trener. Hvis man til enhver tid har en KTE bak spakene så ville nok alt gått veldig fint, men som vi smertelig har erfart de siste 9(!) årene så vokser ikke slike typer på bjørketrær. For å unngå å gjøre seg så sårbar som vi var i 2009, og som vi hvert fall har vært de siste 5 årene må vi bygge kultur. Og det gjelder ikke bare intensitet på trening og holdninger i spillergruppa, men det innebærer også hvordan laget fremstår på banen. Når en spiller skriver under for LSK, RBK eller S08 så vet de hva klubben står for, og kanskje viktigere, når S08 nå kjøper Edu så vet de at han kommer til å passe til deres spillerstil i lang tid fremover, uansett om det skjer fjorten trenerbytter på veien. 

Ellers må jeg si meg enig i at en god taktikk starter med god defensiv organisering, og dette tar selvfølgelig tid å få på plass. Men når dette en dag er på plass så håper jeg at klubben kommer med noen klare visjoner for hvordan FFK skal spille fotball, slik at vi har litt mer å komme med en litt forvirret Burnley-fotball. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340