Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 26 mai 17, 12:04
Endret: 26 mai 17, 12:04
Endret av: Sarpingen

Takker for hyggelige og konstruktive svar. Jeg er forsåvidt ikke så veldig overrasket, da dette forumet tross alt er av det mest vettuge man kan oppdrive når det gjelder omtale av FFK. Jeg har mistanke om at det skyldes at mange av dere også fulgte klubben da den lå med brukket rygg på 90-tallet, og derfor forstår at dette ikke vil gå av seg selv. Mange av trollene på sosiale medier kastet seg nok på medgangsbølgen under Eggen, og klarer ikke helt å ta innover seg at FFK ikke spiller i Eliteserien.

Rey spør hva jeg mener med at dere må starte på nytt. Jeg skal forsøke å være mer presis. Her uttaler jeg meg selvfølgelig på litt sviktende kunnskapsgrunnlag, men jeg lurer på hvorfor FFK er nødt til å ha utgifter på 30 millioner. Er det ikke mulig å stable en ok tropp på beina for en langt billigere penge? Det virker jo som om innteksstrømmen er såpass god at da ville man faktisk drevet med bukbare overskudd, og på den måten bygd egenkapital.

I forlengelsen av dette, og nå kaster jeg ut en brannfakkel, hevder jeg at det faktisk er det beste for FFK å bygge en klubb som tåler et nedrykk til andre divisjon. Nå virker det som om det scenarioet er total krise, og derfor setter man himmel og jord i bevegelse hver høst for å unngå det. Prisen man betaler er manglende kontinuitet, og at man er tilbake i samme situasjon neste sesong. Det blir ingen utvikling på den måten, bare uttalige kortsiktige brannslukkinger. Thomas Berntsen sa litt det samme om LSK. Det har blitt så viktig for dem å holde statusen som det lengstspillende laget i på øverste nivå, at det faktisk er en hindring for å utvikle klubben i riktig retning på lang sikt. Jeg tror at dersom FFK hadde rykket ned i 15, hadde dere rykket opp igjen i fjor og da kommet inn årets sesong med en helt annen energi og optimisme. Dere hadde neppe ligget desidert sist, uten en eneste seier. Jeg snakket med Ronny Deila før 08-Vålerenga sist helg, og det han pekte på som felles sukesskriterium for både Godset og 08 var at man underveis hadde turt å tape, og turt å rykke ned.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f