Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 mai 17, 10:15

Press i en fotballklubb er bra, det forteller spillerne, lederne og styret i FFK at det de driver med er viktig for supporterne. En utfordring er at det finnes de som takler presset og de som ikke takler presset. Etter kampen mot Ranheim ble temaet tatt opp, og mot Levanger er det vel første kampen vi virkelig har sett en kollaps. Og FFK har jo tidligere hatt det samme type mønster både i eliteserien og iadecco/obos, og de har klart å reise seg igjen. Jeg tror også de reiser seg igjen.

FFK har dessverre gått i en klassisk felle i prestasjonskulturer, de har ikke klart å kanalisere presset rett vei. Man kan se på press som stess, og det blir negativt. Eller man kan se på press som støtte. Alt handler egentlig om innstilling.

Man kan stille seg spørsmålet om hvorfor en klubb med de økonomiske ressursene og kvaliteten på spillerne ikke klarer å vinne mot lag som åpenbart er dårligere, historisk, økonmisk og spiller for spiller. Men det handler om hvor gøy er det å spille akkurat den kampen.. alle lag synes det er gøy å spille mot FFK, det er kanskje det størrste flertallet av spilleren i Obos får oppleve, og det skaper energi. For FFKs spillere er det bare enda en dag på jobben å møte Levanger, Ull/Kisa og Ranheim. 

Og det er det siste som jeg tror er utfordringa. Det maktes ikke å skape overskudd. Og uten at jeg har noe som helst informasjon inne fra klubbens vegger og garderober, så tipper jeg at lagfølelsen og felleskapet innad i laget ikke har fått den tilstrekkelige fokus til å utvikle seg. Fokuset har vært å ta av og forberede seg på presset, men ikke å lære seg å prestere med det. Grunnen tror jeg ligger i en urutinert tropp og ledels, og mangel på typer med de rette gruppeegenskapene. 

Jeg husker spesielt en spiller og hans metode å tilføre energi til laget, det var Tore Pedersen, før FFK spillerne gikk på banen så sang de heia Brann sangen i garderoben, rett og slett for å få opp trøkket.. og da kan man egentlig forstå hva det handler om, å forløse positiv energi med de hjelpemiddlene vi har uansett, nå så sitter spillerne å titter tomt foran seg, kanskje på tide at FFK slutter å  ta seg selv så høytidelig og godtar at det er helt greit å drite seg ut en gang iblant bare man har det litt gøy mens man gjør det..

Det skal bli spennede å følge hva som gjøres videre i sagaen om FFK skuta og dens ferd ut i det ukjente.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f