Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 sep 16, 21:34

Opprinnelig postet av Tøfflus

Og når vi først er inne på røde kort, skjønner jeg fortsatt ikke hvordan Aalesunds Fredrik Carlsen unnslapp rødt kort mot VIF ... vi kan åkke oss over dommerne i OBOS-ligaen, men de er ikke perfekte i divisjonen over heller!

Apropos Tippeliga-dommerne

Jeg er forsåvidt enig i at dømmingen i norsk toppfotball legger lista veldig lavt for fysisk spill. Når den norske serien starter om våren og jeg stort sett har sett engelsk fotball siden november, sitter jeg ofte og tenker "hæ, frispark for det der???". Men:

Det blir vanskelig å ta det på alvor når det kommer fra Aalesunds kaptein i etterkant av nettopp sist kamp, hvor en av hans lagkamerater slapp årets klareste røde kort.

For en ting er å kunne gå til med skulderen i en duell, sklitakle hardt på ball eller litt knuffing. Noe annet er brutale taklinger som med stor sannsynlighet vil skade motspilleren, og hvor ballen virker å være av sekundær interesse. Det har ingenting med å "få lov til å spille som mannfolk" å gjøre.

(Som et apropos vil jeg få uffe meg over at mange kommentatorer bruker "tøff" takling om enhver takling som er hard. Personlig synes jeg at harde taklinger fra siden og bakfra, hvor motstanderen ikke kan se den komme, er feige - og tøff og feig er motsatte begreper, er de ikke?)

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f