Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 07 sep 16, 15:00

Det er en interssant debatt som går rundt dette nå. Vi dyrker nå frem lettere og mer tekniske spillere enn på -90 tallet. Noen hevder dette er pga at kunstgresset gjør at ballen går fortere og at duellene uteblir. Resultatet er vi mangler spillere med duellkraft.

Jeg er usikker på om naturgress i Tippeligaen løser dette, da spillerne fortsatt vil trene/spille på kunstgress frem til de blir TL spillere.

Frem til nylig har vi klaget på at norske spillere har ligget langt etter andre nasjoner når det gjelder tekniske ferdigheter. Ballbinger og kunstgress har bidratt til at dette bildet har endret seg. Barcelona har for mange vært en ledestjerne med sin spillestil og ikke minst spillere. I Brasil trener yngre spillere i gymsaler, og løkkefotballen er på asfalt.

Jeg tror dette handler litt om hva slags spillere vi søker å utvikle, og kanskje aller mest om at vi har sakket akterut på det fysiske. Det siste var vår styrke på "storhetstiden" på -90 tallet, sammen med god defensiv organisering.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340