Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 aug 16, 12:08

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg synes straffen igår var ok. Kåffa spilleren var først. Om han bremser opp for å få kontroll over ballen, eller for å provosere frem en straffe er uvisst. Uansett får han Brice i ryggen, og blir frattat sjansen. Det skal vel lønne seg å være først på ballen?

Tja, lønne seg og lønne seg. Om ikke kontakten mellom spillerne i seg selv tilsier at han skal falle, så spiller det jo ingen rolle hvem som er først på ballen. Jeg så ingen felling og syntes der og da det så mest ut som skulder mot skulder, og slett ingen hard duell. Jeg mener at det skal være en rimelig klar dytt i ryggen før man gir straffe i slike situasjoner. Kurvballdømming.

Jeg er nok mer enig med deg i den andre situasjonen. Hvis Brice blir holdt så må dommeren vurdere om holdingen hindrer ham nok til at det er straffe - det mente han tydeligvis ikke. Uavhengig av det så skal dommeren så vurdere om Brice forsøker å lure ham, og det må innrømmes at han falt veldig lett.

Det kan godt være at Brice mente han skulle ha straffe for holdingen, og falt for å illustrere poenget overfor dommeren. Men det er alltids en risiko for at dommeren da bare ser at du legger deg, og ikke ser holdingen først. Og når dommeren må dømme ut fra det han faktisk ser, så ... vel, da blir det gult kort. Og på generelt grunnlag er jo det greit.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f