Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 16, 12:55

Nå som 17 av 30 kamper er spilt og vi har to OBOS-frie helger foran oss, vil jeg gjøre meg noen tanker om sesongen så langt.

Vi ligger fjerde sist, ett poeng bak de to lagene nærmest over oss. På grunn av OBOS-ligaens jevnhet har de fleste lagene, inkludert FFK, mulighet til å kjempe om kvalikplass, men det vi har vist i første drøye halvdel av sesongen gjør at jeg sier: Glem det. Vi har fått servert en ny høst hvor vi ikke bør sette oss høyere mål enn å berge plassen.

Offensivt har jeg ikke sett noe særlig framgang fra de første kampene til de seneste. 2. omgangen mot Raufoss ble nærmest et ekstremtilfelle av det vi ofte har sett. Vi kommer til veldig mange innlegg, men få av dem fører til klare målsjanser. Mot Raufoss var det nesten komisk. Mange av innleggene til Begby og Tønne var dessuten helt etter læreboka (harde rett bak motstanderens ryggende forsvar), men de foran mål kom litt for sent hver gang.

Defensivt, derimot, har det vært stor framgang. Før 2-1-tapet mot Raufoss hadde vi 7 kamper på rad hvor vi slapp inn enten null eller ett mål. På de første ni kampene slapp vi inn 18 mål.

Dette gjør at jeg tror vi kommer til å ha et høyere poengsnitt i de gjenstående kampene enn vi har hatt hittil, og jeg tror det holder til å berge plassen. Men dessverre - ikke noe mer enn det.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f