Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 mai 16, 21:26

Fikk nettopp en e-post fra Billettservice med en oppfordring om "please review your event", så jeg får vel komme med noen tanker om kampen.

Første omgang var årsbeste, med god margin. Både innsats og tempo var upåklagelig og Sarp fikk stadig problemer, og 1-0 kom ikke som noen overraskelse.

Men så var det denne fløyta da. Jeg irriterte meg tidlig over den og lurte på hvorfor ikke noen fikk beslaglagt dritten tidligere. Da smurfene satte 1-1 trodde jeg faktisk selv at det var dommeren som hadde blåst for ett eller annet. Strengt tatt synes jeg dommer burde stoppet spillet ved en av de tidligere anledningene. Når han ikke hadde gjort det tidligere kunne han ikke godt gjøre det "bare" fordi det ble mål heller, men han burde grepet inn tidligere. Utfallet var selvsagt veldig frustrerende for både spillerne og for oss på tribunen - jeg var neppe den eneste som øste vrede mot den ukjente fløytisten i det første omgang ebbet ut med 1-1.

Så startet 2, omgang nokså bra sett med rødhvite øyne, og alt lå jo til rette for cupskrell da smurfene ble redusert til ti mann. Men akk - det kampbildet vi da fikk viste seg å være alt for likt det vi har slitt med mot langt svakere motstand. En motstander som ligger lavt og kan kontre. 1-2 kom ikke direkte på en kontring, men angrepet som ledet til frisparket de scoret på, kom ved at de vant ballen lavt og gikk fort i angrep mens vi var i ubalanse. Dødball imot har vært en annen svakhet for oss, så når de først fikk et frispark i farlig posisjon var det ikke noen bombe at det gikk skeis.

1-3 kom vel mest av at vi måtte satse enda mer i angrep, samt at Tønne var for het i huet - det burde gått greit å følge smurfen til linja uten å sette inn en takling, siden han hadde retning utover mot cornerflagget. Tydelig illustrert ved at han falt på utsiden av feltet, slik at mange rundt meg på felt M trodde taklingen skjedde utenfor.

Det svir alltid å tape mot særpinger, det være seg i fotball eller hockey, men denne gangen var det i utgangspunktet forventet, dermed har det gått lettere å fordøye denne. Og en ting er sikkert: Klarer FFK å ta med seg dette spillet tilbake til hverdagen i 1. divisjon så blir det mange poeng framover.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f