Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5523

Lagt til: 28 apr 15, 08:32

4 kamper og 3 poeng. Ikke all verden, men spillemessig har det vært, etter min mening, bedre enn forventet. resultatmessig litt dårligere.

I Brann kampen synes jeg vi leverte til godkjent, men ikke noe mer.

Borte mot Hødd, i en vanskelig bortekamp, var vi under pari i første men kom sterkt tilbake andre og var nær seier. 

Så spilte vi meget godt hjemme mot Levanger, og skapte masse sjanser. Levanger er et lag vi skal være langt bedre enn hjemme, og det var vi.

Bortekampen mot Hønefoss så vankelig ut på papiret. Karantener på 2 av spillerne i sentrallinja gjorde det ikke enklere. Nå synes jeg Begby gjorde en meget god kamp ut fra hans forutsetninger, men mot et duellsterkt Hønefoss blir det stor forskjell på han og Abenzoar.

Skader på Åsheim og Kjeldsrud svekker oss ytterligere. Både fordi vi har en så liten stall at alle "forfall" vil svekke oss, men også fordi disse må erstattes av andre spillertyper. Første bytte etter 5 min svekker også muligheten tilm å gjøre endringer fra benken. Vi hadde de spillerne vi hadde, og ferdig med det.

En trøst er at Hønefoss var like spillemessig svake, som de var duellsterke. Dermed ble det faktisk en jevnspilt kamp etter de første 20. Også handler det om marginer. Marginer er flaks/uflaks(dommeravgjørelser og andre ting man ikke kan påvirke), og også om å lykkes i de situasjonene som skal vise seg å bli avgjørende. Frisparket frra Solli var knallhardt, men rett på Masalin. Når ballen detter ned igjen der den gjør, og han ikke har rukket å komme seg på beina, så handler det både om flaks/uflaks og udyktighet i et avgjørende øyeblikk. Dette kan man selvølgelig gardere seg mot ved å være langt bedre enn motstanderene, men desverre er vi ikke det og da er vi prisgitt å ha marginene med oss.

Mer urovekkende er det om Kjeldsrud blir borte noen uker med strekkskade.

Jeg får inntrykk av at laget ikke leverer opp til folks forventninger, i år heller. Når dette er den gjennomgående oppfattelsen hos enkelte, så er det kanskje forventningene det er noe galt med og ikke prestasjonene?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340