Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 nov 14, 23:06
Endret: 09 nov 14, 23:19
Endret av: Tøfflus

Jeg tror ikke spillerstallen er så bra at en ny trener automatisk vil gjøre laget til opprykksfavoritter. Det styret i FFK må tenke på når de skal vurdere om Wibe Lund skal få fortsette eller om han skal erstattes med noen andre, er:

  1. Kan de se noen plan fra Wibe Lund for hvordan laget skal forbedres offensivt til neste sesong? Har han klart for seg hvilke endringer han vil gjøre, hva slags spillertyper han vil ha inn, hvem som skal ut?
  2. Dersom svaret på 1. er nei, må man naturligvis vurdere erstattere. Finnes det da noen som har den trenerfilosofien FFK som klubb ønsker - og som er i en situasjon i sin nåværende klubb hvor han kan tenkes å bli ledig? Vi er ikke i en situasjon hvor vi kan lokke en Tippeliga-trener med høyere lønn ... og selv om sommern er herlig i Fredrikstad, trengs det gjerne noe mer håndfast for at en trener skal bytte jobb dersom han trives der han er.
  3. En mer generell formulering av 2.: Har styret en klar formening om hva slags trenertype de ønsker?

Uansett - en ny trener må være av topp klasse dersom han skal garantere å kunne gjøre dagens FFK-stall til et opprykkslag. En topptrener har vi ikke råd til med mindre sponsorene plutselig blir mye mer velvillige. Personlig er jeg sterkt imot å bytte trener bare for å bytte trener. Når han vi har, faktisk har oppnådd målsetningen som ble satt for sesongen, så er det heller ikke noe bra signal til en eventuell ny trener; "selv om du gjør det vi ba deg om, er det ikke sikkert du får beholde jobben".

Med andre ord: Dersom det ikke foreligger en konkret mulighet for å kapre en trener som med stor sannsynlighet vil forbedre laget kraftig, eventuelt at svaret på 1. over er et rungende NEI!,, så mener jeg faktisk at Wibe Lund bør få muligheten til å vise at han også kan løse de offensive problemene.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f