Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 sep 14, 11:02

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er vel en konsekvens av at man prioriterer defensiv trygghet, og det kan jeg forstå.

Før sesongen så var målet å komme topp 6. Jeg synes vi har fremstått som svakere en de som ligger rundt oss på tabellen, med unntak av Tromsø som har hatt mye stang inn, og som også hadde det mot oss. At vi allikevel ligger så høyt som vi gjør tyder på at man har gjort kloke taktiske valg.

Men vi har en del vriene kamper igjen som vil vise hvor gode vi egentlig er.

Problemet med å prioritere defensiv trygghet er at det ikke skaper engasjement og glød hos publikum. Resultater, ja, men engasjement, nei.

Som tilskuer sitter jeg og lider hver gang vi spiller fotball uten å produsere målsjanser. Og jeg vil IKKE at FFK skal bli en klubb hvor kynisk resultat-orientering blir gjennomgangstonen. Vi må ha lag til å spille offensiv fotball, ja, selvfølgelig, men målet vårt må være å få resultater gjennom å score flere mål enn motstandern. Alt annet vil være et brudd med all den historien som definerer FFK. Og det vil derigjennom på sikt skade "merkvaren" FFK.

Sånn som det ser ut for meg nå virker det som om FFK må gjenfinne sin fotball-identitet, det som skjer på banen som betyr at det er FFK som spiller. Faktisk mener jeg at å ligge i toppen av divisjonen vha defensiv prioritering med et lag som ikke er godt nok til tippeligaen er verre enn å ligge midt på tabellen hvor vi prøver å spille god fotball med den fotballidentiteten som FFK egentlig er gjennomsyra av.

Men vi aksepterer litt defensiv prioritering når ting ikke funker og vi sliter på tabellen. Seff skal vi unngå å slippe inn mål pga slurv og slapphet.

I Neste hjemmekamp er det bare en ting som gjelder: Vi skal framover, og vi skal score, alle mann til pumpene, og det for enhver pris. Jeg tror ikke hjemmepublikummet dukker opp i større antall før vi forsåker å spille angrepsfotball igjen. Mot Alta var det forferdelig å sitte på tribunen. Lag som er soleklart dårligere enn oss plass for plass får med seg poeng fra stadion. Helt grusomt.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f