Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 29 aug 14, 20:40

Klubben har presentert den langsiktige planen som gjelder fra i år og frem til 2020. Les artikkel i F-B her

Har samlet hovedpunktene og mine tanker her.

Hovedpunktene for A-laget er:

  • Skal i løpet av 2020 etablerere seg som et stabilt topp seks-lag i eliteserien.

I mine øyne er det første punktet et greit mål å strekke seg mot. Vi bør og skal i utgangspunktet være store nok til å "alltid" være på øvre halvdel av Tippeligaen. Vi har en tilskuerpotensiale og engasjement i byen som ikke alt for mange klubber i Norge kan konkurere med. Vi har også et stadion i absolutt øverste klasse. Her gjelder det bare å utnytte ressursene og få ut potensialet i publikum og næringslivet. Det neste punktet vil mest sannsynligvis bidra til dette.

  • A-lagsstallen skal hvert år ha minimum 30 prosent egenutviklede spillere med mål at dette økes til minimum 40 % i strategiperioden.

Punkt 2 er også absolutt viktig for å sikre en god økonoimi. Både ved å kutte utgiftene på innkjøpte spillere og ikke minst salg av spillere til større klubber, helst i utlandet. For å klare dette er man nok nødt til å forbedre treningsfasilitetene. Å samle alt på stadion er nok egentlig ikke dum ide, selv om det betyr kunstgress.

 

Delmål for A-laget er:

  • FFKs A-lag skal rykke opp til eliteserien senest til 2016-sesongen.

Skal man nå hovedmålet er man nesten avhening av å lykkes med dette. Jeg tror et opprykk allerede i år er for tidlig og vil kreve forsterkninger utenifra for å overleve neste sesong. Da må man enten bruke penger man ikke har eller risikere å rykke ned for å begynne på nytt igjen. Uansett, får man muligheten må man selvsalgt gå "all in". Det er jo heller ikke slik at man kan bestille et opprykk. Det er jo også mulig at publikum blir enda mer utålmodig hvis opprykket ikke kommer i år eller neste år.

 

Hovedmål for ungdomsavdelingen:

  • Utvikle spillere for FFKs A-lag med potensial for topp internasjonal nivå.

Et selvfølgelig mål, men man må ha en plan for å oppnå dette. Blant annet nevnes det i delmålet for ungdomsavdelingen at "Utvikling av enkeltspillere er overordnet resultater(...)". Dette burde etter min mening være en del av hovedmålet. Selvsagt bør man jakte best mulig resultater men det må ikke gå på bekostning av utviktig av enkeltspillere. Man bør også prøve å innarbeide samme spillestil på samtlige lag i klubben. En rød tråd gjennom hele klubben mener jeg er det aller viktigste å få til på kort sikt. Jeg mener også man bør se internasjonalt og utvikle mer tekniske spillere med bedre basisferdigheter enn i dag.

 

Delmål for Ungdomsavdelingen:

  • Utvikling av enkeltspillere er overordnet resultater til junior- og guttelag samt til andre FFK-driftende lag.

Se punkt over.

  • En ny egenutviklet spiller skal etablere seg i lagets førsteellever annethvert år.

En grei målsettning.

  • Hvert femte år skal en egenutviklet spiller selges til en av Europas ti beste ligaer.

Umulig å planlegge dette men klarer man med jevne mellomrom å selge egenutviklede spiller til klubben utenfor Skandinavia bør man være fornøyd.

 

Alt i alt syns jeg dette er en god plan. Nå vet vi alle hva som gjelder og jeg håper vi kan stå sammen alle sammen!

La oss alle bidra så godt vi kan for at vi skal komme tilbake der vi hører hjemme. Og en oppfordring fra meg til samtlige supportere: Vær positiv og støtt laget, uansett!

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340