Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 apr 14, 07:45

Ja, det var en litt merkelig situasjon som resulterte med gult kort til Aleesami. Noen på FFK-benken somlet veldig med å kaste ballen inn på banen, og nærmest idet Aleesami mottok ballen løper dommeren bort og gir ham det gule kortet.

Når det gjelder kampen: Mye bra, og en del mindre bra. Jeg likte veldig godt mentaliteten og aggressiviteten vi viste fra start. I tillegg fikk vi til en del fint pasnings- og kombinasjonsspill, især langs venstresiden med Aleesami og Olsen som var veldig opplagte. Bjørnar Holmvik også solid på midten med kontrollerte pasninger og fint overblikk. Christian Berg slet litt med å finne posisjonen sin, men viste nok til at jeg ser han vil bli en ekstremt viktig spiller gjennom sesongen. Synes dog han for ofte trakk ned i stopperposisjon for å la Grorud forsere frem i banen med ball. Jeg ser gjerne at Berg, som er en langt bedre ballspiller, ta større ansvar også offensivt. Når det gjelder Åsheim har han imponert meg de to første kampene, men i denne kampen ble pasningsfeilene og balltapene litt for mange. Hadde det ikke vært for Berg sin skade, vil jeg anta at Åsheim ville vært tatt av tidligere.

Ellers ser man igjen at vi skaper de fleste sjansene via venstresiden, og langt mindre på høyresiden. Steffen Nystrøm og Simen Rafn satte for lite farge på kampen. Nystrøm var også for treg til å komme opp i motspiller i den defensive jobben. Fremover på banen så vi knapt et helhjertet gjennomført angrep fra høyresiden før Julius ble byttet inn og spilte fri Nystrøm med en lekker pasning, noe som resulterte i den forløsende 2-0-scoringen til Stene. Man kan si mye om Julius, men mot Hødd synes jeg han fremstod som revansjesugen og sulten da han kom inn, og viste umiddelbart tekniske ferdigheter når han orienterte seg og brukte få touch for å spille fri andre. De gangene han feilet så var det sjeldent kritisk, og stort sett som et resultat av forsøk på å gjøre noe kreativt.

Stene har allerede fått mye skryt for innsatsen, og jeg slutter meg til det. Det er dog viktig at de offensive medspillerne følger med når Stene jager ball, for sistnevnte har sjeldent de individuelle tempoferdighetene til både å vinne ball og deretter utfordre mot mål. Han er avhengig av mer hjelp. Men svært gledelig å se at han nå viser en annen innstilling enn i fjoråret.

Jeg synes vi stadig ser et FFK-lag som gradvis gjør justeringer og blir bedre. Det lover bra for fortsettelsen!

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340