Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 jan 14, 21:43

Opprinnelig postet av Ellis

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet.... jeg har drevet med individuell utholdenhetsidrett som trener på et ganske høyt nivå men kan ikke særlig mye om trening av lagidrett. I min idrett er vi opptatt av å ikke utføre tekniske øvelser i et alt for lavt tempo da det kan gjøre at vi også utfører den tekniske øvelsen i for lavt tempo i konkurransesituasjonen. Kan det ikke være litt slik i fotball også? Hvis man spiller fotball for mye i for lavt tempo (noe som er konsekvensen av å drive grunntrening) blir man også tilvent til fotball i et lavere tempo?! 

Svaret på alt dette er et rungende JAAAA!!

Selvsagt er det slik.

Det er mye bedre å trene kortere, mer intense treninger med 100% guffe enn lange, trege økter med 75-80% innsats. Restitusjon er også fryktelig undervurdert. Tar man ikke kroppens signaler alvorlig er det fryktelig enkelt å pådra seg mye belastningsskader. Jeg tror og håper at denne trenden er i ferd med å snu da det utdannes stadig flere og bedre trenere med større kunnskap.

Jeg tror og håper FFK har trenere og apparat som har den kunnskapen. (Wibe-Lund og Brunier spesielt). Jeg vet ikke, men mitt inntrykk (etter å ha pratet med en del folk) er at de er dyktige. Det samme kan sies om juniorlagets unge trener Meling.

Jeg blir rett og slett lei meg når yngre lag leier feks Østfoldhallen på vinteren. De har 1,5 timers trening med flotte treningsforhold, og de klarer å bruke over en halvtime på kun å løpe rundt (uten ball selvsagt) for å forbedre utholdenheten med diverse løpeøvelser. Hallo liksom? Man legger fra seg alt av fotballer, for å kun løpe rundt. Da kan man liksågodt begynne med friidrett. Best uten ball er typisk norsk, ikke best med ball.

Jaja, jeg er uansett fornøyd med det trener- og støtteapparatet vi har i klubben nå. Synd vi ikke har enda flere gode spillere. Da får vi bare håpe at vi klarer å lage enda flere gode, unge spillere i fremtiden som vi kan spille inn på A-laget. I tillegg er vi pokka nødt til å ta godt vare på de vi allerede har.

FFK vinner 3-1.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f