Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 16 sep 13, 22:04

Jeg tok en liten opptelling av et par ting relatert til TV-avtalen.

For det første: Hvor mange kamper hvert enkelt lag har fått flyttet bort fra hovedrunden søndag ettermiddag.Da er også runde 24-26 medregnet, men ikke 27-30 hvor TV-tidene ikke er bestemt ennå. Jeg har heller ikke tatt med kamper som har vært utsatt eller fremskutt, og ikke 2. pinsedag (hvor alle spilte mandag).

Totalt sett har Sandefjord fått flyttet flest kamper (15) mens FFK har fått flyttet 14 (hvorav 9 til mandager). Ser vi kun på hjemmekamper, har FFK fått flyttet 10, hvorav 7 til mandager!

For det andre; hvordan har FFKs tilskuertall variert med ukedag? Faktisk ganske lite, men saken er at vi bare har spilt tre hjemmekamper på "ordinær" kampdag og faktisk bare én hjemmekamp på en søndag! EN! Vårt høyeste tilskuertall kom i mandagskampen mot Kristiansund (5002) etter en sportslig opptur med fire strake seire. Så kom et stygt tap og deretter ferien.

Som sesongkortinnehaver bosatt utenbys er jeg veldig frustrert over alle mandagskampene ...Det er stor forskjell på å kombinere hjemmekampen med familiebesøk hjemme i Fredrikstad og søndagsmiddag, og det å hive i seg et par brødskiver etter jobb for så å hive seg i bilen og kjøre en time. Jeg skjønner godt de som ikke gidder. Og jeg skjønner godt at ikke alle som faktisk bor i byen får til å gå på mandagskamper heller.

Før neste sesong bør klubbene få inn en begrensning på antall hjemmekamper hvert lag kan få flyttet bort fra hovedrunden. FFK og Sandefjord (samt Stabæk dersom de ikke rykker opp) bør gå i bresjen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340