Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jun 13, 12:31

Opprinnelig postet av Asgeir

 

Avtale mellom Værste og Sport AS? Er vel ingen egen avtale der? Tror båndene mellom Sport AS og Værste AS  går gjennom aksjeeierskap, og ikke en avtale.

 

For at et samarbeid mellom Sport AS og Klubb noensinne skal kunne funke må alle ha fullt innsyn i AS-ets regnskap. Hvis ikke mener jeg at modellen har spilt fallitt, og all aktivtet må dras inn i klubb igjen.

Det foreligger en avtale mellom klubb og AS. Denne avtalen er gyldig til en ny avtale er godkjent av alle parter og signert.

Hvis klubben skal si opp avtalen med AS, så vil jeg tro begge disse avtalen(ny og gammel) sier noe om hvilke forutsetninger som må ligge til grunn for dette. Hvis en avtale ikke sier noe om hvordan en part kan si opp avtalen, så er den uoppsigelig for denne parten.

Om det skulle være slik at en generalforsamling krever endringer i den nye avtalen, så vil den måtte gå en ny runde med godkjenning av NFF og Sport AS. Hvis sistnevnte motsier seg dette vil gammel avtale gjelde til dette er avklart.

Selv om gammel avtale ikke er i tråd med NFF sitt regelverk, så kan ikke de bare erklære avtalen ugyldig. Avtalen har eksistert i over 15 år.

Vi solgte deler av klubbens virksomhet i 1997 til Sport AS. Tviler på om vi får det tilbake uten videre. Angående oppsigelse må man få en juridisk vurdering av gjeldende avtale, og det krever innsyn i denne.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f