Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 27 mai 13, 09:22

Opprinnelig postet av Ellis


Jeg tror ikke at jeg sa at vi utelukkende satser på trenere og talenter... jeg mener selvfølgelig også at vi for øyeblikket har et for høyt utgiftsnivå.

Jeg har dessverre ikke fulgt klubben lenger enn siden tidlig på -80 tallet men har rukket å få med meg nedturen til 2. div og har ikke stukket av i de tunge årene. Sto fortsatt på tribunen da 250 tilskurere sto igjen. Feil har, helt klart, vært gjort i tidligere tider.

Jeg mener ikke at noen skal slippe unna med urett men hvor mange flere positive effekter klarer vi å skape ved å fortsette slik som nå? Jeg kan ikke annet enn å tro på at de som skal styre klubben ikke gjør dette med noen annen begrunnelse enn å få til et så godt  resultat for klubben som mulig. 

Jeg er helt sikker på at vi har det samme målet!

Aller først : En av setningene i mitt forrige innlegg kom litt uheldig ut – og beklager det : Jeg mener selvfølgelig ikke å ha ”mer rett” enn deg bare fordi jeg har noen flere år på baken. Det kunne like godt vært stikk motsatt. Det var kun et forsøk på å vise til lang ansiennitet for å forklare min forholdsvis tunge FFK-depresjon :)

Som jeg mener jeg har sagt tidligere i denne tråden, så er dette en vanskelig diskusjon fordi den føres på flere områder.

Jeg ser at en del ting taler for at Rafn har rett i noen av sine personkarakteristikker. De aller fleste av dem er også faglig begrunnet. Jeg for min del har forsøkt å holde meg helt unna personkritikk av de som sitter og forsøker å få til en eller annen form for styring på skuta i dag. De har jammen ingen lett jobb.

Og det er her vi er ved årsaken til at jeg oppriktig mener at vi ikke kan stoppe med systemkritikken – jeg tror rett og slett ikke det er mulig å få skuta på den kurs du, jeg og de aller fleste andre ønsker så lenge hele systemet er skrudd sammen som i dag :

  1. Klubben (dvs medlemmene gjennom demokratiske prosesser) er ikke herre i eget hus
  2. Klubben er ikke herre over egne kjernebeslutninger og egne pengestrømmer
  3. De reellt besluttende organer har flere hatter og representerer flere interesser. Disse interessene vil til tider være motstridende. Dette er lukkede systemer som sikkert forsøker å balansere beslutningene så godt som mulig – men ingen utenfor disse systemene kan vite hvilke hensyn som blir lagt til grunn for de ulike beslutningene
  4. Så lenge spesielt bakgrunnen for, men også innholdet i, og nivået på, Stadionavtalen er som det er vil dette ligge som en verkebyll under det hele.

Disse 4 punktene tror jeg dessverre skaper så mange og store usikkerheter at de som helt sikkert gjør en stor og ærlig jobb i dag rett og slett ikke vil lykkes. Jeg tror det er (og blir) svært vanskelig å skru sammen det store nettverk av støttespillere og sponsorer som må til så lenge situasjonen er som over. Derfor mener jeg det er viktig at vi ikke må stoppe med systemkritikken. Det kan være at ting må bli enda verre før det lysner.

Og en viktig ting til : Jeg mener IKKE at Værste og folkene bak er udyktige på noen som helst måte. Snarere tvert i mot – her er det mye suksess å vise til på mange områder.

Jeg tror heller ikke at de har ønsket seg inn i den situasjon de har havnet i, hvor de sitter rundt bordet med et stort økonomisk ansvar, ansvaret for konsekvensene av at byens stolthet ligger nede for telling – og det nevnte hattegalleri. Jeg tipper at de svært gjerne ville unngått dette.

Spørsmålet er om de ikke har greid det kunststykke å bondefange seg selv gjennom punkt 4 over.....

Det har jo heller ikke hjulpet at det har vært folk innom administrasjonen som slett ikke burde vært der. Både i de senere år og også tidligere som du påpeker.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f