Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 nov 12, 13:04
Endret: 04 nov 12, 13:59
Endret av: Costanza

Dette med trenerspørsmålet er selvsagt veldig spennende. Jeg lister opp noen kandidater som i mer eller mindre grad kan være realistisk:

- Roar Johansen
Den nåværende 08-treneren er i dag kanskje den mest sannsynlige kandidaten, særlig etter at han ble observert på Stadion sist kamp. Selv er jeg en anelse skeptisk, men graver meg ikke ned i jorda om han ansettes.

- Per Mathias Høgmo
Neppe realistisk verken økonomisk eller i forhold til vår attraktive vi er pr. i dag, men den geografiske tilknytningen og Høgmos uavklarte fremtid (han har ikke utelukket helt å fortsette som trener til tross for sine akademiske planer) gjør det likevel naturlig å tenke i de baner.

- Jørn Andersen
Merkelig CV og merkelig fyr, men Jørn Andersen har selv åpnet for trenerjobber i FFK eller Vålerenga ved eventuell Norge-retur, og vil sikkert bli diskutert igjen. Selv sier jeg nei takk, mest basert på en avskrekkende CV og mistanke om at han kulturelt og som lederfigur er altfor preget av den tyske skolen, og ikke vil passe inn i Fredrikstad og norsk klubbfotball.

- Arne Sandstø
En trener med tydelig profil som tidligere har gjort det bra med små ressurser. Kunne passet inn i FFK pr. i dag, men er vel bundet av kontrakt med Sandefjord som vi lite trolig kan kjøpe ham ut av (hvis han i det hele tatt hadde vært interessert).

- Knut Tørum
Har vært trenerløs siden exiten i Start, for tiden ansatt i ZXY Sport Tracking. Spørsmålet er hvor sulten han er på treneryrket etter å ha opplevd litt bitre avganger både i Rosenborg og Start. En positiv og sympatisk fyr, men på meg virker han som et bedre assistent- enn hovedtreneremne på dette nivået.

- Aasmund Bjørkan
Står for en offensiv og positiv fotball som også har solid toppspillererfaring. Har gode resultater med begrensede midler å vise til som trener, både fra Alta og Ranheim. Åpenbart en up-and-coming-trener i norsk fotball, og ryktebørsen linker ham nå tett til den ledige jobben i Sarpsborg. FFK kan selvsagt også være et alternativ.

-  Ørjan Christiansen
Ikke unaturlig at dette navnet dukker opp ettersom han kjenner Joachim Jonsson godt fra tiden i Kvik Halden, og Ørjan hadde jo også et opphold i FFK som spiller, uten at det var noen stor suksess. Har etterhvert fått en lokal tilhørighet til regionen og har gjort mye bra med et ungt Kvik-lag. Dyrker 4-3-3 som spillestil med offensive filosofi. Har nok ambisjoner om å bli topptrener, men er sterkt tvilende til om han er klar for å overta FFK pr. i dag med det presset det vil medføre.

-  Geir Bakke
Lang trenererfaring fra assistentroller i Vålerenga og Stabæk samt hovedtreneransvar i Moss. Nå har han suksess som hovedtrener i lille Kristiansund som han førte opp til 1. divisjon. Men har nettopp forlenget avtalen med klubben og takket nei til assistentrolle i Brann, så er vel ikke aktuell for oss heller pr. i dag. Setter ham likevel opp på listen fordi det er en fyr jeg har sans for.

- Thomas Berntsen
Thomas Berntsen må tas med. Solid spillererfaring fra bl.a. Vålerenga og Lillestrøm, og har gjort det ganske bra som trener med små midler i Strømmen. Har i 2012 vært klubbløs og bl.a. jobbet som TV-kommentator. Berntsen var etter sigende klar som assistent for Aune før denne sesongen, men økonomien gjorde som kjent at det ikke ble noe av. Ble da også koblet til hovedtrenerjobben i Stabæk. Er sikkert et navn som fortsatt står på FFK-blokka. 

- Vegard Hansen
Tidligere Godset-profil som nå gjør det veldig bra som hovedtrener for Mjøndalen. Har skapt et vinnerlag av amatørspillere og studenter. Utrolig energisk og entusiastisk trener med stort potensial. Spiller mest 4-4-2. Har ambisjoner om å bli Tippeliga-trener. Det ville ikke vært unaturlig om FFK hadde vært neste stoppested for han, enten det er i 1. divisjon eller Adecco. 

- Glenn Rostad
Forhåpentligvis ikke, men hvis vi først skal være lokale og ikke har penger, så er han kanskje det beste alternativet. Var som kjent FFK-trener uten suksess før Knut Torbjørn Eggen overtok, for de som ikke husker det. 

- Hans Erik Eriksen
Jeg vet ikke om koblingen til kampfiksing gjør ham uaktuell for trenerjobber på høyt nivå fremover, men Eriksen har over tid vist lovende taker som hovedtrener for Follo og er av mange blitt sett på som en kommende Tippeliga-trener. Synes selv han har fremstått som en spennende trenertype.

- Steinar Nilsen
Vært uten topptrenerjobb siden han fikk fyken i Brann. Var før det ansett som Tippeligaens kanskje heteste trener etter gode resultater i Tromsø. Er sikkert sulten på nye utfordringer. Bedre som trener enn som tv-kommentator.

Så noen svensker til slutt:

- Jonas Thern
Den legendariske midtbanespilleren har hatt gode resultater som trener for lille IFK Värnamo i Sverige og linkes nå til Malmö FF for å utvikle talenter. Skal være veldig god med unge spillere. Tror ikke han er tilknyttet noen klubb pr. i dag.

- Tony Gustavsson
Var en av de aller mest spennende trenerne i Sverige for noen år siden. Gode resultater med små klubber. Erfaring fra Hammarby (bl.a. mot oss i UEFA-cupen). Kjenner også til norsk fotball gjennom en kort periode i Kongsvinger hvor han gjorde sakene ganske bra. Fotballfaglig veldig sterk. Jobber nå som TV-kommentator og har en assistentrolle for det amerikanske damelandslaget. Kan nok derfor være vanskelig å få tak i, men en person jeg har veldig sans for. Virker ekstremt dyktig sett fra utsiden.

- Alexander Axén
Sa opp jobben som hovedtrener i GAIS tidligere i år. Har vært koblet til S08. Veldig populær trener blant supporterne i GAIS som liker å spille en ballbesittende offensiv fotball. Har sagt at han gjerne tar en trenerjobb i Norge. Virker som en veldig bra fyr.

- Anders Grönhagen
Det er ikke lenge siden han uttalte at han gjerne kommer tilbake til norsk fotball og fridde nærmest til FFK. Ingen skal ta fra ham bragden med å føre FFK til en historisk 2. plass i Tippeligaen. Men ingen har heller hatt et like sterkt mannskap til disposisjon som FFK-trener i nyere tid, og det var et mannskap som kostet dyrt. Rammevilkårene er helt annerledes nå, og jeg og mange er nok usikre på om Grönhagen er mannen til å forme et ungt FFK-lag etter langsiktig planlegging. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f