Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 10 sep 12, 14:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvis vi legger dette med manglende informasjon til side.

Er klubbstyret kompetent til å få AS'et ut at sitt økonomikse uføre?

FFK systemet er i deep shit økonomisk. Værste AS har tatt ansvar for å holde skuta flytende, og lykkes foreløpig. Vil det bli bedre om klubbstyret skulle tatt styringen fra nå av? Hvilke konsekvenser vil det få? Problemet, slik jeg ser det, er at noen av  medlemmene av klubbstyret kanskje tror de er de beste til å styre alt.

Nå er det vel ingen i det sittende klubbstyret som har slått seg på brystet og sagt at de er de beste til å styre alt. Det jeg har påpekt er at det beste for klubben hadde vært at vi hadde jobbet sammen for å klare dette, og at det sitter masse kompetanse i klubbstyret som ikke blir brukt fordi vi (de ) ikke involveres.

Et AS har ansvar for å legge forholdene til rette for klubb gjennom bl.a å skaffe inntekter gjennom en markedsavdeling. Kostnadssiden er nå barbert så mye ned at det er vanskelig å drive videre uten å basere seg på massivt frivillig ulønnet arbeid. Dette går over kortere perioder, men vil på lang sikt slite ut personer som brenner for klubben.

Det er først og fremst på inntektsiden den største svikten ligger, og dette er et ansvar som ligger under AS. Vi har gått fra lave kostnader (omtrent lavest i TL) til enda lavere kostnader, men på inntekstsiden er det gjort svært lite.

Markedsavdelingen har blitt skalert ned de siste årene og det er her skoen trykker desidert mest. Dette er ikke kritikk til de som idag er i markedsavdelingen. De blir pålagt enormt mange arbeidsoppgaver som idag ikke genererer penger for klubben.

Avdelingen må bygges opp hvor man kanskje henter inn selgere som lønnes i hovedsak på ren provisjon. Det har vært gjort tidligere med stort hell. Og jeg er sikker på at det i distriktet rundt omkring i Fredrikstad finnes mange som ønsker å bidra hvis de bare blir kontaktet.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f