Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jul 12, 11:39

Opprinnelig postet av Willy René

Utopisk tanke at FFK skulle måtte spørre om lov til å spille på Sarpsborg Stadion så lenge det finnes et praktanlegg i Fredrikstad.

Bare for å pirke: Det er ingen utopi, men en dystopi. Utopier er positive Wink Jeg nevnte bare Sarpsborg Stadion fordi det er mer sannsynlig enn en annen bane i Fredrikstad. Jeg er enig i at det nok vil hviskes og tiskes mye i krokene for å unngå noe slikt.

Fredrikstad Stadion ble bygget for FFK og er klubbens nye hjem. Dette hjemmet er dyrt, og akkurat som mange boligeiere på slutten av 80-tallet sliter FFK med å betjene gjelda på hjemmet sitt. Forskjellen er at her er det ikke noe marked for boligen. Det er ingen som er interesserte i å ta over etter FFK, fordi det er for dyrt. Værste AS har ingen mulighet til å hente ut mer penger fra noen andre.

Når det gjelder de presenterte utopiene om nytt svært fellesanlegg betalt av Høili og andre ikke-Værste-aktører, er det bare å glemme. Kommunen vil ikke tillate at areal benyttes til et nytt fotballstadion når det allerede finnes et utmerket slikt i byen.

Nei, FFK og Værste reforhandle stadionavtalen slik at den reflekterer klubbens betalingsevne. Klubben har ingen andre steder å spille, og stadion har ingen andre klubber til å ta over bruken.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f