Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 12, 12:25

Opprinnelig postet av mysthical

Mellom 20-30 min, men da med 100% intensistet også, fotball er det jo en del lett jogg gåing også. Man sprinter ikke hele tiden der. men neida er ikke unikt for Norsk fotball akkurat det at de syter hvis de må spille to kamper

Det er en større belastning for kroppen å spille 2X45min fotball på toppnivå enn de fleste andre idretter. Se selv når Northug spiller  kamper (4-5 div ?) så er han ganske utkjørt etter kamp. Han , med sin grunntrening burde jo ikke engang være svett.

Men fotball er start, stopp, spurt, dueller uten spesielt mye beskyttelse. Det er vel bare å se skadesituasjonen i de foprskjellige stallene det. I hockey har du tross alt nesten panserbeskyttelse de fleste steder. Men nå blir det helt feil å sammenligne dette med hockey også.

Skal vi spille 2-3 kamper hver uke må stallene utvides betraktelig, og i Norge er det vel bare 2-3 lag som har økonomi til dette.

Kan vel heller ikke se at spillerne syter dersom de må spille flere kamper i uken. Er vel heller trenerapparatet som klager på dette.

Spillerne vil jo helst spille kamp hver dag :)

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f