Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 01 mai 12, 01:17

En dårlig kamp av United på et avgjørende tidspunkt, og sjelden har jeg i større grad savnet en virkelig kriger sentralt på midten. Carrick og Scholes er gode spillere, men ingen av dem er i stand til å virkelig ta ansvaret bakover slik at de andre midtbanespillerne får frihet til å bidra framover. En Keane hadde vært suverent, men selv en Fletcher kunne gjort underverker. I dag fikk Yaya Toure dominere perverst mye på midten, og Uniteds sentrale midtbane brukte mesteparten av tiden på å demme opp. Resultatet var at de ikke hadde mange muligheter til å støtte Rooney i oppbyggingen av angrep, og dermed ble det stort sett med Rooney, kantene og én av de sentrale. Det ble for spedt til å skape noe.

Kun i de periodene hvor United klarte å presse kollektivt og vinne ballen høyt, ble det i det hele tatt noe som lignet et overtak. Dessverre var smurfene disiplinerte og gode i de periodene, og klarte å holde unna i så stor grad at United ikke produserte en eneste stor målsjanse. Jeg er faktisk ikke så rent lite imponert over Citys defensive innsats i denne kampen, mer enn den offensive. At de vinner etter en markeringsglipp på dødball er kraftig irriterende, for utenom Nasris store sjanse sent i kampen produserte heller ikke de særlig med avslutninger fra gode posisjoner. De Gea trengte ikke å gjøre mange redninger.

Alt i alt var City best, 1-0 reflekterer vel kampbildet greit, og jeg er glad rotta Tevez spilte en rimelig anonym rolle og at det var en traust kar som Kompany som ble matchvinner. Nå er det i smurfenes egne hender, og jeg krysser fingre og tær for at Newcastle kan stikke kjepper i hjulene deres.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340