Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 feb 12, 20:39

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Morgaine

 

Forklaringene dine gjør jo alt bare verre. De klarer ikke å operere med riktig snittpris? De vet vel fra tidligere år hvor mange fribilletter som går hvert år. Erfaring heter det. Det er jo det som er å budsjettere! Så mye koster sponsorplassene. Så mange fribilletter. Så mange sesongkort. Så mange enkelt billetter. Ok. Det å budsjettere er litt som å spå. Men det er jo derfor man budsjetterer omigjen i annet halvår. Da har man litt peil på om man er på riktig spor. Eller driver dem ikke sånn i FFK? Forklarer mye i så fall.....

Vil påpeke at dette jeg skriver er mer eller mindre kvalifiserte gjetninger.

Hvis man skal ha et budsjett til å gå opp, så skal kostnader og utgifter være like(i verste fall). Hvis kostnadene er faste må man få inntektene opp på dette nivået. Da er det lett å se litt for lyst på livetMoney mouth. Hvis man så bokfører budsjettet, og ikke avstemmer dette før ved regnskapsårets slutt så blir det trøbbel i januar når fasiten ligger på bordet. Dårlig håndverk av daglig leder og styret i Sport AS.

Du vet nok hva du snakker om, men utrykker deg bare litt uklart synes jeg.

Man bokfører ikke budsjettet. Budsjettet er verktøyet man skal styre etter, det vil si utarbeides på forhånd, og så skal man analysere/se på avvikene fortløpende.

Det vil si at man bør ha fullstendige perioderegnskaper, i allefall senest hver 3. måned, og egentlig annenhver måned ettersom jeg regner med at FFK Sport AS er registrert i momsmantallet.

Da bør man jo ha et ajourført regnskap annenhver måned og da bør det vel være mulig å sette opp et fullstendig og avstemt perioderegnskap med kontroll mot budsjettet.

At det dukker opp flust av troll og lik nå like før årsregnskapet skal utarbeides tyder ikke på annet enn udugelig styring. Man har med andre ord hatt null oppfølge gjennom året, man har trodd og pratet, og tro og preike kan man som kjent helst gjøre i kjærka.

Flaue saker av bedriften FFK.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340