Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 21 feb 12, 10:12

Opprinnelig postet av Morgaine

Sto i dusjen da NRK meldte at Thomassen var solgt. Skrek og banna så høyt at jeg ikke fikk med meg hvilken klubb han var solgt til. Hver for seg er vel ikke Asgar og Thomassen avgjørende for om vi gjør en god figur i Tippeligaen i år, men sammen begynner det å se dårlig ut. Og overgangsvinduet stenger ikke før 31.3 - dessverre. Mange dager å selge Etzas til RBK og Tarik til LSK. Noen flere dere vil bli kvitt?

FFK-systemet har holdt oss alle, suportere og byen, for narr i to år! "Nå rydder vi opp. Tar grep. Nå går det bedre. Har kontroll." Jug og fanteri alt sammen. Hadde de gjort det i 2009 som vi trodde de gjorde hadde vi tålt mye. Sikkert et år til i Adecco for den sakens skyld. Men dette her?

Er det ikke merkelig at byens antatt beste foretningsfolk ikke er i stand til å drive et AS forsvarlig? Kan jo bli skremt av mindre. Men de har kanksje ikke greie detaljstyring av regnskaper, budsjetter og økonomi. Man har jo folk til slikt. Så sett disse folka i styret da istedenfor ålerne som bare vil sole seg i glansen fra norsk toppfotball.

Siden alt bare handler om penger og bizinizz burde de ta seg noen år på BI og lære seg omdømmebygging og økonomistyring. Omdømmet og tillitten til de styrende i FFK er borte. Hvem kommer til å bli valgt på årsmøtet i mars? Og hvem vil la sitt gode navn og rykte bli blandet opp i det ormebolet det viser seg at FFK er? Personlig lurer jeg på om det er mulig å gå til Forbrukerombudet for å få hjelp til å heve kjøpet av 3 sesongkort. Det "produktet" jeg kjøpte billetter til er jo snart ikke- eksisterende.

Jeg elsker FFK og spillerne og fotball, men begynner å nære et hat til de som har styrt klubben i mitt hjerte opp i denne smørja. Stemninga på jobben er for dødsstraff og brenning av biler àla Frankrike og Hellas. Hvilken skal vi brenne? Jeg stiller med lighter.Yell

Forstår både din, og alle andres frustrasjon. Føler mye av det samme selv, men dette er jo ikke noe nytt. Siden 2004 har Sport AS brukt mer penger enn de har tjent, samt tatt på seg store kostnader med ny stadion.

Når klubbstyret har gjort en ryddejobb, så velger jeg å tro på det. Men det hjelper lite når noen(administrasjon/sportslig apparat/daglig leder) går etter dem og roter det til igjen. Man "refinansierte" hele driften for ett år siden, og det ble lagt en plan(et budsjett). Denne planen ble ikke fulgt. Man nådde ikke budsjettet på inntektssiden, og man brukte for mye penger på det sportslige.

Enden på visa er at man har en stor gjeldsbyrde å betjene. For å kunne betjene denne må man ha "tippeliga inntekter". Men for å spille i tippeligaen må man dra på seg så store kostnader til det sportslige at man ikke klarer å betjene gjelden. Denne ligningen sliter man med å få til å gå opp, og jeg vet ikke om det er mulig heller men er overbevist om at det kan gjøres bedre enn det har vært gjort.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340