Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 sep 11, 21:36

Opprinnelig postet av Rey

Molde stiller med en reglementert bane ettersom den er godkjent for bruk i Tippeligaen. Slik jeg ser det har ikke Molde brutt sine forpliktelser i dette tilfellet og NFF har sitt på det tørre

13-6 Forsømmelser fra arrangørens side

(1) Klubb som arrangerer en kamp plikter å stille reglementert bane og spillemateriell til fastsatt tid. Dersom kampen ikke kan startes senest 45 minutter etter fastsatt tidspunkt fordi arrangørklubben har overtrådt sine forpliktelser etter første setning, taper arrangørens lag kampen og kampresultatet settes til 0-3. Det samme gjelder i de tilfeller der det er klubbens ansvar å stille dommer og dette ikke gjøres, jf § 4-7(3).

(2) Ved gjentatte tilfeller av feil som nevnt i (1), kan laget utelukkes fra fortsatt spill i inneværende sesong og alle lagets kamper annulleres. Lag som utelukkes regnes ved seriens avslutning som siste lag på tabellen og skal rykke ned en divisjon.

(3) Dersom kampen ikke kan spilles fordi arrangørklubben overtrer sine forpliktelser etter (1), er arrangørklubben ansvarlig for reise- og diettutgiftene både til bortelaget og dommer/assistentdommer.

----

Jeg mener nå at det i uthevet skrift er det som har skjedd i dag (flomlys må vel inngå i reglementert bane?), og dermed burde Brann fått tilkjent 3-0-seier. Kampen kunne først settes i gang igjen 1 time og 15 minutter etter fastsatt tid. Nå vil jeg tro at Brann ønsket å spille kampen, de er neppe like smålige som Molde som klaget sin nød til NFF for 11 år siden og fikk omkamp nettopp mot Brann.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340