Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

AaFK2011

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 des 10
Innlegg: 6

Lagt til: 05 des 10, 16:47

Opprinnelig postet av Willy René

"3.7.5 Forbudet mot dobbeltstraff Det følger som nevnt innledningsvis av P7-4 at ingen skal kunne bli stilt for retten eller straffet på ny i en straffesak under den samme stats domsmyndighet, for en straffbar handling som han allerede har blitt endelig frikjent eller domfelt for i samsvar med loven og rettergangsordningen i straffesaker i denne stat. Forbudet kan få betydning der den private part først ilegges en administrativ sanksjon, eksempelvis for overtredelse av byggeforskrifter, og deretter straffes. Dette ble for norsk retts del slått fast i Rt. 2002 s. 497, som gjaldt spørsmål om straffeforfølgelse og senere tilleggsskatt etter ligningsloven var i strid med P7-4. Høyesterett slo fast at rettskraftig domfellelse eller frifinnelse i en straffesak for å ha unnlatt å gi opplysninger eller for å ha gitt uriktige opplysninger til ligningsmyndighetene, ikke bare beskytter mot ny straffeforfølging, men også mot ileggelse av for høy tilleggsskatt."

 

Dette gjelder dobbeltstraff

 

Mitt standpunkt: Ifølge ovenstående så bør heller ikke FFK straffe en person som allerede er straffet av påtalemyndighetene.

En advarsel er på sin plass, men å straffe spilleren med utestengelse eller utkastelse fra klubben bør ikke skje. Han bør få en mulighet til å vise at han nå beveger seg på rett side av lovgivningen.

Derimot å støtte personen ved å gi ham en "offer-rolle" skal vi være forsiktig med, det fortjener han ikke, men vi skal heller ikke fordømme. En som foretar innbrudd, stjeler penger og misbruker en annens bankkort er en som ikke fortjener sympati.

Ja, til de som reagerer, jeg er klar over at det som jeg har sitert øverst egentlig gjelder andre situasjoner, men allikevel.......

Tusen takk plankekæll! Har vært her før, men glemt enten brukernavnet, passordet eller begge. Kunne ikke se noen "glemt passord"-knapp heller :)

Ble jo litt nysgjerrig på navnet til forbryteren, og etter å ha sett innom spillerstallen og googlet to navn så dukket han opp. Sier som en i VG, kan være grei å ha hvis FFK skal rane til seg noen poeng neste sesong ;) Og visstnok løper han 60-meteren raskere enn verdensrekorden.

Å være profesjonell fotballspiller er ikke bare å spille fotball, da skal man også være et forbilde for andre. Alle kan kjede seg i Rakkestad, men man gjør ikke innbrudd av den grunn. Spillere har forsvunnet fra klubber for mindre alvorlige saker enn dette.

---------------------------

Oransje og blå


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f